Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Ştirea zilei

FOTO Unul din cele 37 de trenuri electrice, cumpărate de România, care vor circula cu până la 160 km/h, fotografiat în gara din Alba Iulia

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Unul din cele 37 de trenuri electrice, cumpărate de România, care vor circula cu până la 160 km/h, fotografiat în gara din Alba Iulia

Unul din cele 37 de trenuri electrice Coradia Stream, cumpărate de România, care vor circula cu până la 160 km/h, a fost fotografiat sâmbătă, 13 aprilie, în gara din Alba Iulia.

Primul tren Alstom din contractul pentru achiziția a 37 de unități încheiat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară ar urma să fie pun în circulație în perioada iunie-iulie 2024, potrivit graficului asumat de subsidiara din România a gigantului francez.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Sistemul feroviar din România are nevoie de investiții masive, atât în infrastructură, cât și în material rulant. Ultimele trenuri noi, „Săgețile albastre” Siemens Desiro au fost puse în circulație în urmă cu aproape 20 ani. Singura șansă este acum legată de politicile de mediu la nivelul Uniunii Europene, care favorizează investițiile în acest sector mai puțin poluant decât cel rutier. Prin urmare, România are alocate pentru următorii ani sume de ordinul zecilor de miliarde euro pentru domeniul feroviar, inclusiv pentru achiziția a 119 de rame și 16 locomotive.

Contractul pentru primele 20 de rame electrice de lung parcurs a fost încheiat de ARF, în martie 2022, cu subsidiara din România a Alstom. Șase luni mai târziu, Autoritatea a suplimentat comanda către Alstom pentru alte 17 trenuri. Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei fără TVA.

Românii mai trebuie să aștepte până să circule cu trenurile Alstom

Deși ramele ar fi trebuit să fie puse în funcțiune încă de anul trecut, conform termenelor contractuale, acest lucru nu s-a întâmplat. În contextul pandemiei și al războiului din Ucraina, gigantul francez întâmpina dificultăți cu respectarea termenelor din cauza problemelor de aprovizionare cu mai multe materii prime.

Abia în decembrie 2023 Alstom a adus în România capul de linie, care încă se află în perioada de testare. Potrivit noului termen asumat de reprezentanții producătorului, aceasta ar trebui să intre în circulație undeva în perioada iunie-iulie, însă directorul ARF, Ștefan Roșeanu, speră ca aceasta să fie devansat.

Trenurile pot circula cu până la 160 km/h

Dezvoltate pentru piața europeană, trenurile Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 și respectă atât standardele europene (EN), cât și Specificațiile tehnice de interoperabilitate (STI), fiind capabile să funcționeze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie. Viteza maximă a trenurilor va fi de 160 km/h.

Fiecare tren va avea șase vagoane, o capacitate totală de 350 de locuri și podea 100% joasă, pentru a asigura un acces facil pentru toți pasagerii. Vor fi două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Sistemul de informare a pasagerilor va include un sistem de informare sonoră și un sistem de afișare dinamică. Fiecare vagon va fi echipat cu suport pentru bagaje de dimensiuni mari.

Trenurile Coradia Stream vor fi echipate și cu un sistem digital de numărare a călătorilor, cu senzori de înaltă precizie. Fiecare tren va avea patru toalete ecologice, distribuite uniform pe toată lungimea trenului, una fiind adaptată și pentru utilizarea de către persoane cu mobilitate redusă. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate conform cerințelor Autorității Contractante în faza de proiectare.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Elevul sergent Flavius Taflan, de la Colegiul Militar din Alba Iulia, mențiune la faza națională Olimpiadei de Limba Franceză: ”Am simțit mai intens ca niciodată că munca mea nu a fost în zadar”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Elevul sergent Flavius Taflan, de la Colegiul Militar din Alba Iulia, mențiune la faza națională Olimpiadei de Limba Franceză: ”Am simțit mai intens ca niciodată că munca mea nu a fost în zadar” Elevul sergent Flavius Taflan și-a trecut în palmaresul olimpic o nouă performanță. El a obținut Mențiune la faza națională a Olimpiadei de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea