FOTO/ ȘTIREA TA: Facturi URIAȘE pentru apa (ne)consumată, la un bloc din Cugir. Locatarii obligați să plătească 60.000 de litri ”pierduți” între apometrul comun și apometrele din apartamente

Locatarii unui bloc din Cugir sunt nemulțumiți de facturi foarte mari pentru apa care le curge la robinete. În ciuda faptului că au cu toții contoare (apometre) care le înregistrează consumul, aceștia spun că sunt încărcați de societatea furnizoare cu cantități în plus, ajungând să plătească peste 70 de lei pe lună pentru o singură persoană.

Potrivit unui cititor, pe lângă consumul declarat, acesta a fost ”taxat” în plus pentru încă 4,25 mc de apă, aceeași cantitate fiind pusă la plată ”echitabil” pentru fiecare dintre cele 7 apartamente și 4 garsoniere din bloc.

”Vreau să vă arăt cum plătim noi în Cugir apa… eu am fost singur și la un consum de 7 mc, am plătit  75,20 lei! Ne bagă diferență de apă 60 mc la 7 apartamente și 4 garsoniere!!!! E posibil așa ceva… ne fură pe față!!!!”, ne-a scris cugireanul, atașând drept dovadă o poză cu ultima factură primită.

Potrivit reprezentantului firmei furnizoare, respectiva diferență provine de la consumul total înregistrat pe apometrul din fața blocului, care nu ”bate” cu suma consumurilor înregistrate de apometrele din apartamente. Aceste diferențe apar fie de la defectiuni ale instalațiilor din apartamente, fie de la defecțiuni ale aparatelor de înregistrare, fie din cauza declarării incorecte a consumului de către locatari. Pentru calcularea facturii, societatea ține cont în primul rând de consumul înregistrat pe apometrul de la intrarea în bloc și apoi de consumul declarat pentru fiecare apartament în parte. Dacă există diferențe, acestea sunt împărțite în mod egal la numărul de apartamente din bloc.

În cazul în care suspectează că apometrul aparținând societății furnizoare (montat la intrarea în bloc) înregistrează incorect, locatarii sunt rugați să sesizeze la numerele de telefon: 0258 834 501 – Dispecerat Alba sau 0258 751 139 / 0725 113 123 – Sucursala Cugir.

Pentru a veni în ajutorul cetățenilor care se confruntă cu aceeași problemă ca cea a locatarilor din Cugir, ziarulunirea.ro recomandă efectuarea următorului test: verificați toate instațiile din apartamente sau subsolul blocului și să vă asigurați că nu există robineți defecți sau țevi sparte. Stabiliți apoi, împreună cu toți vecini din bloc, o anumită oră la care să nu consume apă și verificați apometrul de la intrarea în bloc. În cazul în care contorul înregistrează consum, înseamnă că undeva încă mai există defecțiuni la instalații sau apometrul este defect; dacă nu înregistrează, înseamnă că cineva ”fentează” la declararea consumului sau are apometrul din apartament defect.

Diferențe vor exista întotdeauna, deoarece apometrul firmei furnizoare înregistrează consumul cu o precizie mult mai mare decât cele din apartamente, dar ținând seama de recomandarea de mai sus veți reuși să limitați ”pierderile”.

Dacă rezultatul vă nemulțumește, și considerați că, în continuare sunteți ”taxați” incorect, vă reamintim că puteți să vă adresați și Protecției Consumatorului, instituție obligată să verifice neregulile reclamate și să vă dea un răspuns.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

2 Comentarii

Adrian 8 august 2017 at 21:53

La fel am pățit și eu, dar am făcut reclamație la Oficiul pentru Protecția Consumatorului.

spetsnaz 9 august 2017 at 2:48

Isi merita soarta,au ales un primar care conduce o mafie,care le ia la fraieri si aerul. ???

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...