Rămâi conectat

Ştirea zilei

FOTO| Spații noi de deținere la Penitenciarul Aiud: Licitația de peste 7 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

FOTO| Spații noi de deținere la Penitenciarul Aiud: Licitația de peste 7 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

Penitenciarul Aiud a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de lucrări de construcție și demolare, în cadrul proiectului „Transformare spații producție în spații deținere”. Valoarea totală a proiectului, fără TVA este de 7.601.243,42 de lei.

Clădirea o să fie alipită de clădirea cunoscuta sub denumirea „Zarca”, intrarea asigurându-se prin holul Secţiilor VII-VIII. Terenul este situat in intravilanul municipiului Aiud, județul Alba.

Elit - Gustul Desăvârșit

Terenul are, conform Extrasului de carte funciară, suprafaţa de 8454 mp, iar suprafaţa construită la sol a corpului de clădire C9 existent, propus spre desfiinţare este de 535 mp. Corpul de clădire nou se va construi în locui celui existent.

Clădirea este de tip bară şi va avea un hol de circulaţie dezvoltat în lungul clădirii „Secţiile VII-VIII” cu care se va cupla construcţia propusă pe fiecare nivel, regimul de înălţime P+1.

Pentru realizarea clădirii se propune demolarea imobilului existent.

Lucrările de dezafectare solicitate se vor face cu respectarea următoarelor condiţii tehnice care se impun pentru buna desfăşurare a lucrărilor si pentru protejarea construcţiilor si proprietăţilor vecine:

– Se vor monta panouri de semnalizare langa şantier.

– Se debranseaza construcţiile de la reţelele de utilitati. Se interzice utilizarea reţelei electrice a clădirile care se demolează. Pentru iluminarea locului de lucru se va amenaja o reţea electrica separata, care nu va avea legătură cu corpul ce se va demola.

– Se vor lua toate masurile pentru a preîntâmpina prăbuşirea diferitelor partî ale construcţiilor pe proprietăţile vecine. Demolarea propriu zisa se va face element cu element, de sus in jos manual sau mecanizat cu unelte care nu produc vibraţii in structura .

– Părţile de construcţie care se demolează vor fi stropite cu apa pentru a se evita imprastierea prafului.

– Se recomanda ca materialele si elementele rezultate sa fie evacuate în mod regulat, pe toata durata lucrărilor.

– Se desface tamplaria de la usi si ferestre.

– Se dezafectează invelitoarea si acoperişul,

În urma intervenţiei se doreşte obţinerea următorilor parametri specifici:

– 101 locuri de detenţie pentru „regim închis” (din care un loc pentru persoana cu handicap locomotor) – toate locurile corespunzătoare cerinţelor in vigoare la aceasta data, cu o suprafaţa de peste 4 mp aferenta fiecărei p.p.l.

– Camerele de deţinere au fost dezvoltate în lungul clădirii, proiectate în module de câte două camere în oglindă, cu grupurile sanitare alăturate, cu un spaţiu tehnic ce le deserveşte. În acestea deţinuţii au în medie o arie utilă de 8.43 mp pentru camerele unde sunt cazate câte 2 persoane, aceştia beneficiază individual de minimul de 4 mp, în conformitate cu reglementările specifice.

Modulele de deţinere conformate cu camera unde sunt cazaţi câte 3 detinuti/cameră au în medie o arie utilă de 14,14 mp.

Camerele sunt dotate cu: registrul de căldură, sistem de climatizare cu capacitate de încălzire şi răcire, masă, scaune, paturi, nisă de depozitare 40×50 cm, cuier, suport TV, priză alimentare electrică, priză TV, interfon, terminal sistem radiodificare, chiuvetă şi vas WC monobloc antivandalism, poliţă pentru chiuvetă, oglindă, duş, uşă metalică cu grilaj.

Spaţii conexe ce servesc bunei funcţionări a penitenciarului sunt: camera TEG, centrală termică, camera ECS, spălătorie dotată cu 5 maşini de spălat automate (industriale, nu casnice) şi 5 uscătoare de rufe (industriale, nu casnice), magazine cazarmament/efecte.

Scenariul de securitate la incendiu a fost realizat luând în calcul evacuarea deţinuţilor prin cele 3 case de scări ale Secţiei VII-VIII, precum şi suplimentarea pe o scară exterioară a construcţiei propuse.

Spaţiile vitrate ale holului Secţiei VII VIII sunt propuse spre astupare, iar pentru conformarea exigenţelor în caz de incendiu se propun holuri de desfumare cu acces limitat pentru deţinuţi,securizate cu gratii şi prevăzute cu ferestre cu ochiuri mobile cu deschidere atât manual cât şi cu echipate cu sistem de deschidere automată în caz de incendiu.

Pe amplasament se găsesc următoarele utilităţi:

– reţea de apă potabilă
– reţea de canalizare
– reţea energie electrică
– reţea gaze naturale


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918

Ziarul Unirea

Publicat

în

23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918

În dupa-amiaza de 23 noiembrie, în iarna anului 1918, pe Câmpia Libertăţii de la Blaj, un aparat de zbor pilotat de un erou trecut apoi în uitare şi care a murit la 90 de ani, un ceasornicar neştiut de nimeni, aducea mesaj de pace, un sac plin cu manifeste şi o geanta sigilată, în care se găsea, printre alte documente, scrisoarea primului-ministru Ion I.C. Bratianu pentru Consiliul Naţional Român Central.

Un personaj uitat din istoria românilor îşi doarme somnul de veci într-un mormânt din Rădăuţi, pe a cărui cruce scrie Vasile Niculescu. Anonim, erou şi apoi din nou anonim, trecut pentru totdeauna în uitare. O viaţă ca un scenariu de film.

La cimitirul din Rădăuţi, singurul din ţara traversat de o cale ferată în uz, se află, din primăvara lui 1981, un mormânt pe a cărui cruce stă scris numele de Vasile Niculescu, un bătrân ceasornicar care s-a stins discret, ba chiar în anonimat, la 90 de ani. Povestea lui se leagă însă puternic de unul dintre cele mai importante momente din istoria românilor. Ziua de 1 decembrie 1918, când Vasile Niculescu era pilot… Două vieţi a trăit de fapt Vasile Niculescu, două vieţi diferite, ca două romane care se întâlnesc într-un punct crucial.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pe 23 noiembrie 1918, un aparat de zbor pilotat de Vasile Niculescu şi capitanul Victor Precup a plecat de la Bacău spre Blaj, mai exact spre Câmpia Libertăţii, pentru a duce mesajul despre Unire al moldovenilor de pe ambele maluri ale Prutului, hotărâtor pentru convocarea Marii Adunări de la Alba Iulia, din 1 decembrie 1918, deoarece guvernul român, aflat la Iaşi, şi Consiliul Naţional Român Central nu puteau comunica decât par avion, din cauza iernii aspre.

În avionul care a aterizat în dupa-amiaza de 23 noiembrie pe Câmpia Libertăţii, aducând mesaj de pace, se aflau un sac plin cu manifeste şi o geanta sigilată, în care se găsea, printre alte documente, scrisoarea primului-ministru Ion I. C. Bratianu pentru Consiliul Naţional Român Central. Zborul se efectuase la doar 2.600 de metri cu un Farman 40 nr. 3240. Fiecare membru al echipajului avusese faţa protejată de un strat gros de parafină, singura soluţie pentru a supravieţui la -40 de grade Celsius. Piloţii nu avuseseră nici paraşute, nici armament, iar carlinga fusese deschisă pe tot parcursul zborului.

După uralele cu care i-a aşteptat mulţimea, curajoşii au mers la Palatul Mitropolitan, iar avionul a fost păzit de opt soldaţi din Garda Naţională, care se schimbau din oră în oră şi se încălzeau la un foc aprins cu lemne.

La 6 seara, restaurantul Patria a găzduit şedinţa festivă, când Vasile Suciu, preşedintele Consiliului Naţional Român din Blaj, a anunţat hotărârea ca echipajul Niculescu-Precup să revină la Bacău şi să dea vestea că românii din Transilvania se vor uni cu ţara. Iar la Palatul Mitropolitan s-a hotărât să se ţina o Mare Adunare Naţională la Alba Iulia, pe 1 decembrie. La plecare, avionul ducea un document oficial a cărui consecinţă a fost cel mai important eveniment din istoria românilor, care şi-au exprimat dorinţa şi sub o formă neconvenţională:punându-şi semnăturile pe pânza avionului.

După acest moment ce a schimbat prezentul şi viitorul unei ţări, toată lumea s-a aşteptat ca locotenentul Vasile Niculescu să primească Ordinul Mihai Viteazul, clasa a III-a. Ceea ce nu s-a întâmplat. Iar eroul s-a retras încet-încet, a schimbat mai multe oraşe, s-a bucurat şi s-a întristat de anonimatul său. Literatura de aviaţie îl mai ţine minte. Manualele de istorie, mai puţin.

Cariera lui aviatică s-a oprit în 1926, la cererea sa, după ce a fost transferat la Centrul de Recrutare din Rădăuţi prin Ordinul 37368/ 1926, emis de ministrul de război. Câţiva ani mai târziu, fostul aviator ajunsese în Regimentul 96 Infanterie, iar în ‘37 era căpitan în rezervă. Din 1918 până în 1937, aviatorul a lucrat la Comandamentul Şcolii de Aeronautică (1924-1925), după ce devenise căpitan în 1923, graţie înaltului Decret Regal nr. 5634, emis în 24 octombrie 1932.

În vara lui 1919, la mai puţin de un an de la zborul istoric, Vasile Niculescu a mai fost o dată încercat de destin. La 23 iunie, avionul pe care îl pilota în timpul unei acţiuni de recunoaştere în Transnistria, a aterizat pe liniile bolşevice, iar el a fost luat prizonier la Odesa pentru o lună întreagă.

Ultimele două decenii, în plină Epocă de Aur, le-a trăit într-un Bucureşti cu puţine urme de normalitate. Doar în 1961, în decembrie, a primit, se pare, o scrisoare de la Andrei Popovici, fostul comandant al Gruplui 2 Aeronautic Tecuci, care amintea celebrul şi extraordinarul episod pe care i-l datorează istoria românilor. În rest, uitare…

„Nu este prilej de sărbătoare creştinească şi naţională, care să nu trezească în mine amintirea zborului Domniei tale la Blaj, atunci, la începtul iernii, în anul 1918. Zborul acesta rămâne înscris în istoria şi în analele întregirii neamului românesc. Camarazii tăi zburători te-au aşezat pe cel mai înalt punct al unei întreprinderi zburătoreşti din războiul cel mare şi sfânt. S-a văzut nedreptatea pe care conducătorii ţării din acele vremuri au avut-o faţă de dumneavoastră, de a nu va acorda cinstea cuvenită pentru acel zbor istoric. Nu ştiu de ce, dar parcă tot n-am pierdut nădejdea că voi asista la preamărirea şi la actul de dreptate ce vi se cuvine”.

În urma lui a rămas o poveste. Povestea unei mari uniri…

Sursa: historia.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO UPDATE| ACCIDENT rutier MORTAL pe DN7, la Vințu de Jos: Două persoane au DECEDAT după impactul dintre o mașină și un camion. A treia victimă a ajuns la spital

Ziarul Unirea

Publicat

în

ACCIDENT rutier MORTAL pe DN7, la Vințu de Jos: Două persoane au DECEDAT după impactul dintre o mașină și un camion. A treia victimă a ajuns la spital

Un accident rutier extrem de grav a avut loc marți, 22 noiembrie, în jurul orei 23.00 pe DN7, pe raza localității Vințu de Jos.

Secția de pompieri Sebeș intervine pentru acordarea primului ajutor medical și descarcerare la un accident rutier, DN7, produs pe raza localității Vințu de Jos.

Din informațiile preliminare ar fi vorba despre un accident rutier produs între un autocamion și un autoturism.

Elit - Gustul Desăvârșit

UPDATE 00.30: Din nefericire victima care a răspuns manevrelor de resuscitare, a intrat din nou în stop cardio-respirator.

Acesteia i s-au aplicat manevrele de resuscitare, însă fără răspuns, fiind declarat decesul acesteia.

Din accident au rezultat trei victime de sex masculin, din care două decedate, ambele din autoturism și șoferul autocamionului transportat la spital.

UPDATE 23.49: Victima încarcerată a fost extrasă din autoturism, însă din nefericire a fost declarat decesul acesteia de către medicul de pe echipajul TIM.

Victimei ieșite din autoturism i-au fost efectuate manevrele de resuscitare și din fericire aceasta a răspuns manevrelor, la momentul actual fiind predată echipajului TIM pentru îngrijiri medicale și ulterior transportul acesteia la spital.

Șoferul autocamionului a fost predat unui echipaj SAJ, urmând ca acesta să fie transportat la spital.

UPDATE 23.14: În urma recunoașterii ar fi vorba despre 3 victime:

– O victimă încarcerată în autoturism și care este inconștientă;
– O victimă ieșită din autoturism care din nefericire a decedat
– O victimă din autocamion, conștientă, căreia i se acorda îngrijiri medicale de către echipajul EPA.

Pompierii militari lucrează la extragerea victimei încarcerate din autoturism.

UPDATE 23.12: În urma accidentului o persoană a decedat și alta este rănita, posibil grav. Cercetarea la fața locului este în desfășurare.

Traficul este blocat pe Drumul Național 7, în zona Luch 2000, din cauza unui accident rutier în care sunt implicate un autoturism și un TIR.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Hoț norocos. A furat două telefoane dintr-un magazin din Alba și nu a fost identificat. Partenerul său, în schimb, a fost condamnat

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Hoț norocos. A furat două telefoane dintr-un magazin din Alba și nu a fost identificat. Partenerul său, în schimb, a fost condamnat

Un bărbat a fost condamnat la închisoare, timp de nouă luni, după ce împreună cu un alt bărbat a furat două telefoane, dintr-un magazin.

La data de 24.10.2018, în jurul orei 18.30, în timp ce se afla în incinta magazinului Selgros, inculpatul a ajutat-o pe o persoana de sex masculin rămasă neidentificata sa sustragă doua telefoane mobile marca Huawei P9 Lite 2017 DS, în valoare de 1.899,78 lei.

Elit - Gustul Desăvârșit

Din materialul probator administrat a rezultat că cei doi au aşezat în căruciorul de cumpărături al inculpatului cutiile cu cele două telefoane mobile, privind anterior în sus si observând că este o camera de supraveghere video care monitorizează raionul respectiv.

Din acest motiv, inculpatul s-a deplasat cu căruciorul de cumpăraturi într-un colț al magazinului, într-o zonă mai retrasă, la raionul menaj, unde, la scurt timp, a ajuns și cealaltă persoană de sex masculin.

Inculpatul a plecat din zona respectivă, iar persoana rămasă neidentificată a mutat căruciorul pe următorul coridor, unde nu se aflau instalate camere de supraveghere video, și a ascuns cele două telefoane mobile în îmbrăcăminte, părăsind apoi magazinul.

La scurt timp, inculpatul s-a întors la căruciorul său de cumpăraturi și deplasându-se cu acesta prin magazin, a ascuns cutiile telefoanelor sustrase pe un raft de la raionul Conserve.

În tot acest timp, pe imaginile surprinse de sistemul de supraveghere video se observa că acesta priveşte de mai multe ori în jur, pentru a vedea dacă este observat de cineva.

Ulterior, inculpatul s-a deplasat la una dintre casele de marcat unde a achitat produsele din cărucior, și ulterior a părăsit magazinul.

„În temeiul art. 48 raportat la art. 228 alin. 1 Cod penal cu aplicarea art. 396 alin. 1, 4 şi 10 Cod procedură penală, stabileşte în sarcina inculpatului pedeapsa de 9 luni închisoare, pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la furt”, se arată în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea