FOTO: Revoltă pe autostrada A10 Sebeș-Turda, la Gâmbaș (Aiud) – zeci de locuitori și utilaje au blocat timp de patru ore lucrările de construcție a tronsonului 3

Un miting de protest cu blocarea drumurilor tehnologice a avut loc luni, 22 iunie 2015, pe tronsonul 3 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda. Zeci de locuitori din satul Gâmbaș, localitate aparținătoare municipiului Aiud, au ieșit cu mic, cu mare și cu utilaje, blocând unul dintre drumurile tehnologice de importanță impiedicând circulația utilajelor și mașinilor care construiesc noua arteră de circulație.

revolta autostrada Sebes-Turda009

ELIT

Sătenii au făcut acest gest ca urmare a faptului că „au fost mințiți de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR)” prin faptul că „una ni s-a spus și alta s-a făcut”. Aceștia acuză CNADNR și proiectantul că li s-a promis că odată construită autostrada vor avea acces liber la cimitirul satului și la terenurile agricole fapt care actualmente nu este real.

„Ni s-a spus că în această zonă autostrada va fi pe piloni și că astfel vom avea acces neîngrădit la terenuri. Ne-au mințit. Noi am fost liniștiți când ne-au luat terenurile și nu ne-au dat niciun ban acum ce vor să facă? Vor să nu ne lase să ne lucrăm terenurile. Trebuiesc facute tratamente care nefăcute diminuează recolta. Cine ne plătește nouă pierderile? De ce nu au lăsat măcar drumul vechi să continue? aștie au proiectat autostrada din birou, nu au venit pe teren să vadă care este situația. Nu s-au consultat cu populație. dacă moare cineva cum îl ducem la cimitir? Pe unde?” ne-a declarat domnul Varro Ștefan.

Acesta, împreună cu zecile de cetățeni prezenți la manifestare, i-au cerut primarului Mihai Horațiu Josan să se implice în rezolvarea acestei situații să cheme reprezentanții CNADNR și proiectanții pentru găsirea unei soluții.

ADEZIUNE PLUS

Aflat la fața locului reprezentantul firmei constructoare, domnul David Coletti șef de lucrări pe tronsonul 3 al autostrzii a propus, ca soluție provizorie modernizarea unui drum vicinal și punerea la dispoziția cetățenilor a unui tronson de drum tehnologic astfel încât aceștia să poată circula înspre și dinspre terenurile cu pricina, ocolul fiind de aproximativ 5-6 kilometri. Mai mult de atât domnul David Coletti a propus să intervină cu utilaje pentru a „îndulci” panta unuia dintre drumuri asigurând în acest fel circulația mai facilă a tractoarelor și utilajelor agricole.

Referindu-se la această manifestare a locuitorilor și la starea de fapt primarul Josan ne-a declarat: „Problema putea fi rezolvată de la început. Având în vedere că s-a făcut o singură ieșire înspre terenuri, fapt care afectează traficul locuitorilor înspre terenuri și spre satele vecine și localitatea Ocna Mureș, cetățenii au considerat că varianta respectivă nu este oportună având în vedere utilajele cu care trebuie să-și lucreze terenurile proprietate și consideră că drumul vechi trebuie să fie lăsat deschis pentru trafic. Nu s-a ținut cont de doleanțele cetățenilor fapt care duce la afectarea lucrărilor de întreținere a 500-600 de hectare de culturi agricole. Din aceste considerente cetățenii din Gâmbaș sunt acum aici și au blocat drumul tehnologic. Ei au deschis un tabel în care își mai prezintă încă o dată doleanțele celor de la CNADNR. Avem promisiunea directorului CNADNR, a consultantului și proiectantului că miercuri la ora 10.00 vor fi aici pentru a găsi o soluție”.

revolta autostrada Sebes-Turda002

Potrivit primarului Josan și a cetățenilor din Gâmbaș singura soluție este modificarea proiectului prin realizarea unei subtranversări a autostrăzii astfel încât vechiul drum poată fi folosit ca și până acum.

În altă ordine de idei localnicii spun că în varianta actuală noua autostradă constituie un pericol în cazul unor inundații făcute de râul Mureș, sau în cazul unor ploi puternice. În majoritatea lor aceștia spun că autostrada a fost proiectată ca „un baraj în calea apelor râului Mureș și a celor pluviale care prin băltire le va afecta treburile și culturile agricole.

După mai bine de patru ore în care au blocat lucrările de construcție a autostrăzii, la insistențele primarului și la promisiunea făcută de către reprezentantul constructorului, domnul David Coletti, că le va amenaja o variantă provizorie de drum, cetățenii au deblocat drumul și așteaptă întâlnirea cu reprezentantul CNADNR, și proiectantul, întâlnire programată pentru miercuri 24 iunie în același loc în care a avut loc evenimentul. (D.L.)

[Gallery not found]

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

3 Comentarii

pilu 23 iunie 2015 at 19:10

Proiectant de …. ! Nu cred ca a fost la fata locului deloc. Stiu asta din proprie experienta ca asa am facut si eu o data. Am proiectat din turnul bisericii.

ripu 24 iunie 2015 at 9:51

proiectantul nu stiu unde o fi fost dar primarul, cu a sa echipa de chelari, unde a fost ? el nu s-a interesat de proiect ? pe tarlaua pastorita de el, face cine ce vrea ? cine trebuia sa cunoasca vulnerabilitatile unui loc si sa le comunice proiectantului ? doara se stie ce bestie devine Muresul cand isi iasa din matca- rar da cu simt de raspundere

comsa andrei 25 iunie 2015 at 10:27

Cel mai Josnic Primar si `OM`

Comentariile sunt oprite