Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO: Elevii Colegiului „HCC” din Alba Iulia s-au întâlnit cu Barack Obama la Bruxelles. Experienţă unică la Parlamentul European

Dragoş Suciu

Publicat

în

Elevii HCC la Bruxelles110La sfârşitul lunii martie, 28 de elevi însoţiţi de profesori realizat un schimb cultural internaţional de experienţă, la Bruxelles, la iniţiativa liceului Moliere, din capitala Belgiei. Pe lângă experienţa trăită într-un liceu privat belgian, elevii au avut ocazia să-l vadă pe şeful statului din S.U.A., Barack Obama, aflat într-o vizită la Parlamentul European.

„Au fost 3 zile în care am vizitat şi am aflat lucruri noi, 3 zile în care s-au creat noi prietenii, 3 zile de care ne vom aminti cu mare drag. Ajungând în Bruxelles seara, am avut ocazia de a vizita Grand Place pe întuneric, vederea fiind una pe care nu o mai văzusem până atunci. În fiecare dimineaţă aveam asigurat micul dejun la hotel iar celelalte mese le-am luat la diferite restaurante din Bruxelles.  În prima zi am avut onoarea de a vizita Parlamentul. Ajunşi acolo ne-au fost prezentate diferite lucruri despre Uniunea Europeana, lucruri care probabil unii din noi le ştiam dar şi lucruri de care ne-a făcut  plăcere să aflăm. În acea zi, multe drumuri au fost închise din cauza prezenţei lui Elevii HCC la Bruxelles14Obama în Bruxelles, zi in care el se afla la parlament. În următoarea zi elevii liceului Moliere împreună cu unii profesori ne-au prezentat centrul oraşului iar apoi am vizitat liceul lor.  Noi le-am pregătit un test despre Romania iar ei la rândul lor ne-au pregătit noua un test despre Bruxelles. Prânzul l-am luat împreuna cu ei la liceul lor. Pe parcursul acelei zile, elevii din Bruxelles ne-au însoţit peste tot. Am văzut simbolul Bruxelles-ului, Manneken Pis, simbol după care sunt făcute multe din suvenirurile din capitala Belgiei. În timpul liber am făcut cumpărături şi ne-am plimbat pe străzile Bruxelles-ului până seara. În următoarea zi la amiază eram cu toţii înapoi în liceul nostru, Horea Cloşca şi Crişan”, a spus Sonia Bodea, eleva de clasa a X-a a liceului albaiulian.

Liceul Moliere din Bruxelles, este un liceu privat înfiinţat în anul 1964 şi are până în prezent 1132 de absolvenţi. Clasele sunt formate din 10-12 elevi, iar accentul este pus pe munca în echipă şi implicarea elevilor în activităţi concrete. Elevii belgieni doresc să viziteze oraşul Alba Iulia în cursul acestui an ca şi excursie de studii, pe lângă cele din America, Spania, Franţa, Italia.

Schimbul cultural este organizat de directorul adjunct al Colegiului Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia, prof. Sorin Schiau şi prof. Aymeric Terlinden de la liceul belgian.

Experienţa a fost posibilă datorită sprijinului formelor Tipo-Rex S.R.L.,  Serviciul Public de Transport Alba,Grupul de firme Elit,  Kronospan S.A., SC. Dobra Albac S.R.L., Albani Furniture SRL., Hotel Hermes, Asociaţia Jidvei VIITOR pentru Educaţie şi, Alpin 57 Lux.

[nggallery id=1437]

Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI

Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Ziarul Unirea

Publicat

în

28 aprilie: „Moto Iepurașul” 2024 – Campanie caritabilă organizată de Lupii Sigidavei pentru familiile nevoiașe din Cugir, Vinerea și Săliștea Campania „Moto Iepurașul” a ajuns anul acesta la cea de-a opta ediţie și așa cum ne-au obișnuit, motocicliştii cugireni vor aduce bucurie de Paști în casele mai multor persoane defavorizate din Cugir, Vinerea și Săliștea. […]