Rămâi conectat

Curier Județean

FOTO: “Contribuția Jandarmeriei la Marea Unire” – simpozion organizat de Jandarmeria Alba, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia

Publicat

în

Cu prilejul aniversării a 168 de ani de la înființarea Jandarmeriei Române, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean “Avram Iancu”Alba a desfășurat vineri, 30 martie a.c., un simpozion la Casa de Cultură a Sindicatelor care a avut  ca temă “Contribuția Jandarmeriei Române la Marea Unire”.

Au fost purtate discuții cu privire la contribuţia notabilă pe care a avut-o corpul Jandarmeriei Române la făurirea şi apărarea Marii Uniri. Alături de structurile de apărare naţională, Jandarmeria Română a avut o contribuţie notabilă la făurirea şi apărarea Marii Uniri, reconfirmând astfel, caracterul naţional al acestei instituţii, precum şi subordonarea ei comandamentelor statului şi naţiunii. În condiţiile extrem de grele şi complexe în care se afla ţara noastră la sfârşitul Primului Război Mondial, când haosul şi anarhia au atins cote maxime periclitând stabilitatea socială şi siguranţa statului, Jandarmeriei Române i-au fost încredinţate noi şi dificile misiuni, pentru apărarea şi consolidarea Marii Uniri pe care le-a îndeplinit cu abnegaţie şi multe sacrificii. Sunt de reţinut mutaţiile ce s-au produs pe linia dezvoltării structurilor la dimensiunile ţării întregite între hotarele sale fireşti.

Întrucât timpul nu permitea dezbaterea în Camera Deputaţilor şi în Senat a unei noi legi, la 19 mai 1918, la Iaşi, a fost emis un decret, sub rezerva ratificării lui ulterioare de către corpurile legiuitoare, prin care se modificau un număr de 23 de articole din Legea pentru organizarea Jandarmeriei Române. La 27 mai 1918, prin Înalt Decret, generalul Ludovic Mircescu a fost numit inspector general al Jandarmeriei.

Elit - Gustul Desăvârșit

La 12 noiembrie 1918, Jandarmeria Română asigură marea manifestaţie a populaţiei bucureştene când trupele cotropitoare sunt nevoite să părăsească Bucureştiul şi primirea cu flori a trupelor aliate conduse de generalul Henri Berthelot, care trecuse Dunărea venind în sprijinul armatei Române.

Jandarmii s-au confruntat şi cu încercările militarilor germani de a distruge podurile, şoselele şi căile ferate, locomotivele şi vagoanele, fabricile şi uzinele, de a scufunda şlepurile încărcate cu cereale, de a incendia imobilele, depozitele de alimente şi echipament care nu mai puteau fi transportate în Germania.

După realizarea Marii Unirii din 1918, se întreprind măsuri pentru organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei şi pe teritoriul Transilvaniei.

În conformitate cu hotărârile Adunării Naţionale de la Alba Iulia a fost constituit Sfatul Naţiunii Române, format din 150 de membrii, care a funcţionat până la unirea definitivă, ca parlament provizoriu al Transilvaniei. Organul executiv al acestuia a fost desemnat Consiliul Dirigent, cu sediul la Sibiu, avându-l ca preşedinte pe Iuliu Maniu. Ca şef al armatei şi al siguranţei publice a fost numit Ştefan Ciceo Pop, care a început imediat activitatea de organizare a Jandarmeriei, la sate, în Transilvania. La 30 decembrie 1918, Consiliul Dirigent a lansat un apel populaţiei pentru înrolarea în unităţile de jandarmi. Consiliul şi-a constituit ministere şi resorturi speciale în vederea asigurării ordinii şi siguranţei publice. Ministru de Interne a fost numit Iuliu Maniu, iar Ştefan Ciceo Pop, ministru de Război şi Siguranţă. Faptele expuse succint reliefează contribuţia militarilor jandarmi la toate etapele făuririi României Mari, precum şi la apărarea acesteia.

Jandarmeria Română s-a afirmat prin contribuţii notabile atât în Războiul reîntregirii naţionale, cât şi în îndeplinirea misiunilor primite pentru apărarea Marii Uniri, ca autentică componentă a sistemului militar de apărare naţională

Actul unirii Transilvaniei cu România pecetluit la Alba-Iulia, a avut un puternic ecou atât în ţară cât şi în străinătate. Aşadar moştenirea scumpă pe care am primit-o de la înaintaşii noştri ne obligă la a valorifica la maxim conştiinţa unităţii noastre şi de a lupta pentru păstrarea ei peste veacurile ce vor veni.

Astăzi prezenţa activă a jandarmilor în viaţa comunităţilor locale, prin acţiunile desfăşurate cotidian, constituie principalul reper al statutului Jandarmeriei de forţă sigură, credibilă, stabilă şi eficientă a statului român. Profesionalismul şi principialitatea, dovedite de jandarmi pe timpul misiunilor zilnice de combatere a faptelor antisociale ori pentru asigurarea şi restabilirea ordinii publice, în misiunile de pază şi protecţie instituţională sau pe timpul participării la limitarea şi înlăturarea efectelor situaţiilor de urgenţă, constituie elementele care au conturat imaginea unei instituţii model în cadrul forţelor de ordine şi siguranţă publică.

[nggallery id=5375]


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare