Rămâi conectat

Economie

FONDURI EUROPENE: 150 de milioane de EURO pentru SERE și SOLARII în următorii doi ani. Anunțul ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale

Publicat

în

FONDURI EUROPENE: 150 de milioane de EURO pentru SERE și SOLARII în următorii doi ani. Anunțul ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale

Legumicultorii care doresc să facă sere şi solarii sau depozite şi procesare au posibilitatea să acceseze 150 de milioane de euro din fonduri europene în următorii doi ani, a declarat, marţi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă.

„Trebuie ştiut că, pe lângă acest program de minimis (legume în spaţii protejate – n. r.), există sprijinul cuplat vegetal – 4.600 euro/ha, iar în luna septembrie vom lansa măsura 4.1 cu o sub-măsură distinctă pentru legumicultură. Sunt 100 de milioane de euro în următorii doi ani pentru construcţia de sere şi solarii şi 50 de milioane de euro pentru depozitare şi procesare doar pentru legumicultură şi cartofi. Iată că în următorii doi ani toţi cei care doresc să facă sere şi solarii sau depozite şi procesare au această posibilitate să acceseze cele 150 de milioane de euro. Sigur că aici încercăm să încurajăm cooperativele şi membrii cooperatori care vor avea intensitate de sprijin mai mare. Acest lucru, practic, va duce la o formă de organizare care să le permită să funcţioneze pe piaţă, astfel încât să aibă o producţie predictibilă cu nişte contracte ca să le confere posibilitatea de a-şi desface şi de a-şi vinde toată producţia. Despre asta este vorba: o relaţie contractuală, astfel încât să ai o producţie vandabilă şi la un preţ de cost şi de vânzare cunoscut înainte”, a spus ministrul Agriculturii.

În ceea ce priveşte programul „Legume în spaţii protejate”, lansat anul acesta în locul programului „Tomata”, el a precizat că acesta a fost schimbat cu ajutorul asociaţiilor de legumicultori.

Electrica Furnizare Discount

„Noi am avut des întâlniri cu asociaţiile de legumicultori, şi cu cele mai mari şi cu cele mai mici, şi când am schimbat acest program şi l-am dus in toamnă pentru că circuitul legislativ a fost prea lung, dar am avut şi întâlniri legate de modul de organizare al legumicultorilor şi cum ar ajunge ei cu produsele pe piaţă într-un mod cât mai echitabil şi mai echilibrat. Am făcut chiar şi o întâlnire cu retailerii şi urmează să mai avem întâlniri între legumicultori şi retaileri, în care noi Ministerul Agriculturii să fim arbitrii, pentru că nu putem să fim altceva decât arbitrii”, a transmis Adrian Oros.

În ceea ce priveşte controlul în cadrul acestui program, ministrul a subliniat că reprezentanţii APIA vor verifica existenţa culturilor, iar cei ai Direcţiilor Agricole (DG) vor evalua producţia.

„De piaţa neagră se ocupă alte instituţii, Ministerul Agriculturii face strategii alături de formele asociative pentru dezvoltarea sectoarelor din agricultură, dar şi pentru diverse forme de sprijin, atât pentru bani europeni, cât şi din bani de la bugetul naţional. Sigur, este de dorit ca, dacă se opreşte această piaţă neagră a legumelor, atunci şi sprijinul care vine din partea statului prin Ministerul Agriculturii să aibă un efect mult mai bun”, a adăugat şeful MADR.

Potrivit sursei citate, pentru programul „Legume în spaţii protejate” au depus cereri până la data de 20 iulie, când s-a încheiat perioada de înscriere, 14.239 de beneficiari, pentru o suprafaţă de 1.532,2 hectare. Cuantumul sprijinului este 2.000 de euro/1000 mp şi se referă la cei care cultivă roşii, ardei, vinete şi castraveţi.

sursa: stiripesurse.ro

Publicitate

Economie

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Publicat

în

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Primăria Municipiului Sebeș informează cetățenii că noua firmă de salubritate, RER VEST S.A., care va opera pe raza municipiului Sebeș începând cu data de 1 noiembrie 2021, a demarat activitatea de distribuire a pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere la persoanele fizice care locuiesc la casă.

Această acțiune se va desfășura în Sebeș, Lancrăm, Petrești și Răhău, începând cu data de 19 octombrie 2021.

Citește mai mult

Economie

FOTO| Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Publicat

în

Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Ziua de sâmbătă, 16 octombrie a fost una plină pentru participanții la evenimentul culinar “Târgu’ lu’ pește”, deoarece aceștia au avut parte de o ofertă bogată de preparate din pește, de care au profitat cu toții din plin.

Pe lânga oferta bogată de mâncare din pește, organizatorii au oferit celor prezenți posibilitatea de a participa la diverse activități distractive pentru copii, competiții și nu în ultimul rând o tombolă.

Bucătarii pasionați s-au întrecut în a oferi gurmanzilor o mare diversitate de preparate din pește și aici amintim ciorba și tocănița dar și micii și cârnații gătite din pește. O mare căutare a avut și păstrăvul prăjit cu mămăliguță dar și zacusca de pește.

Electrica Furnizare Discount

Oferte interesante, pentru cei ce iubesc mâncarea în regim fast-food, au avut-o prietenii noștri de la Păstrăvăria Bușteni care au venit până în Alba Iulia ca să pregătească hamburgheri din pește, chifteluțe și frigărui din pește cu cartofi prăjiti dar și cu multe alte bunătățuri cu specific pescăresc.

O surpriză plăcută ne-au făcut și cei de la restaurantul La Pescăriţa şi Vânătorul din Satu Mare, care ne-au oferit ineditul papricaș de somn cu lăști dar și hamsii, icre de pește și multe alte bunătăți și nu în ultimul rând trebuie să îi menționăm pe cei de la rulota Cozmuleanu Adrian Mihai IF din Hunedoara care ne-au preparat tigaie de crap picant, sarmale și păstrăv prăjit dar și pe Dacul Bucătar cu Duba împreună cu chef Adrian Truță care ne-au gătit pe piatră.

Ne bucurăm de interesul manifestat de vizitatori pentru produsele din pește și considerăm că am reușit prin acest eveniment să încurajăm consumul de pește care după cum bine știm, este foarte sănătos.

Sperăm să ne putem întâlni cât mai des la asemenea evenimente care încurajează consumul de pește dar și interacțiunea piscicultorilor cu consumatorii prin intermediul unei palete de produse cât mai diversificate și cu o prezență puternică pe rafturile magazinelor.

Mulțumim Primăriei Alba Iulia pentru sprijinul acordat în organizarea acestui eveniment.

Următorul eveniment “Târgu’ lu’ pește” va avea loc la Conacul Zăicești din Botoșani în data de 30 Octombrie. Vă așteptăm și acolo!

“Târgu’lu′pește” este un eveniment organizat în cadrul proiectului „INTERACTIUNE INTRE PISCICULTORI – UN CONCEPT SUSTENABIL PENTRU PROMOVAREA PESTELUI” având ca parteneri FLAG Prahova – lider de proiect, FLAG Satu Mare, FLAG Bazinul Mureșului, Secașelor și a afluenților acestora, FLAG Iazurile Moldovei.

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă: lansarea proiectului cu titlul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod smis 142070 , finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020

Publicat

în

Comunicat de presă

Spitalul Municipal Blaj, cu sediul în Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400, deruleaza proiectul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod SMIS 142070, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 10  Protejarea sanătății populației în contextul crizei sanitare cauzate de COVID-19, creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie, Obiectiv Specific 10.1 Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză  în contextul pandemiei de  Covid-19 și al consecințelor sale sociale.

Contractul de finanțare a fost încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management .

Electrica Furnizare Discount

Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 12.663.582,36 lei , din care valoare totală eligibilă 12.663.582,36 lei și valoare totala eligibilă nerambursabilă din FEDR REACT-EU 12.663.582,36 lei.

Perioada de implementare a Proiectului este de 20 luni, respectiv între data 01 Mai 2020 și data 31 Decembrie 2021, aceasta cuprinzând, daca este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin asigurarea răspunsului în timp util și eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID -19 și consolidarea capacității adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul SAR – CoVID-19 prin dotarea cu echipamente /dispozitive/aparatură medicală/materiale necesare pentru tratamentul pacientilor suspecți/confirmați cu infecția cu virusul SARS-CoV2.

Scopul proiectului il constituie crearea infrastructurii necesare raspunsului în timp util si eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID-19.

Obiectivul general și scopul proiectului vor fi realizate prin intermediul următoarelor obiectivele specifice ale proiectului :

  1. Asigurarea disponibilității aparaturii și dispozitivelor medicale necesare Spitalului Municipal Blaj, în vederea îmbunătățirii capacității spitalului de a răspunde în timp util și eficient pentru tratarea cazurilor de infecție cu virusul SARS-CoV-2 pâna cel tarziu la finalizarea implementări proiectului.
  2. Creșterea capacității de testare în vederea depistării infecțiilor cu COVID-19 prin achiziția unui sistem de diagnosticare până la finalul implementări proiectului.
  3. Asigurarea condițiilor optime de siguranță atât pentru personalul propriu cât și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj prin achiziția de materiale de protecție până la finalul perioadei de implementare.

 Rezultate finale în urma implementării proiectului :

Implementarea proiectului va duce la obținerea următoarelor rezultate, acestea fiind în corespondență direct cu Obiectivele Specifice menționate în cadrul secțiunii anterioare:

  1. Capacitate consolidată de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul COVID-19 prin dotarea cu echipamente medicale;
  2. Capacitate crescută de testare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19;
  3. Distribuirea de echipamente specializate de protecție pentru personalul medical și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj.

Spital Municipal Blaj

Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400

Tel: +40 258 710 941

Fax: +40 258 712 942

Mail: [email protected]

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare