Firmele de curierat vor transmite către Fisc situația plăților la livrare: Ordinul, publicat în Monitorul Oficial
Firmele de curierat vor transmite către Fisc situația plăților la livrare: Ordinul, publicat în Monitorul Oficial
Firmele de curierat vor fi obligate să anunțe ANAF în legătură cu cumpărăturile online ale clienților care aleg plata ramburs. Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial.
Practic, dacă vei comanda ceva de pe internet și vei alege „plata ramburs” ca opțiune de achitare a produsului respectiv, detaliile vor fi trimise către Fisc.
Lună de lună, curierii din România vor fi nevoiți să completeze formularul 395 – ”Declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național” – , prin care transmit detalii despre persoanele ce aleg să achite ramburs, la sosirea coletului acasă.
Fiscul va putea astfel să aibă acces la românii care pot efectua anumite tranzacții de bunuri ocolind legislația fiscală. De exemplu, astfel vor fi identificate mai ușor acele persoane care vând produse pe internet, fără să ofere bon fiscal sau factură. Este o practică des întâlnită în zilele noastre, grupurile de pe paginile de socializare fiind pline de astfel de anunțuri, la fel și platformele online de vânzări.
Inițiativa este una care se dorește a fi eficientă în combaterea evaziunii fiscale, într-o perioadă dificilă pentru bugetul național, când e nevoie de creșterea colectărilor.
De altfel, așa cum angajații sau firmele plătesc taxe și impozite pentru activitățile lor economice, este firesc ca statul să se asigure că toți oamenii sunt egali în fața legii și se supun acelorași prevederi fiscale.
ANAF a mai ținut să transmită că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului.
De asemenea, trebuie precizat că, potrivit art. 11 din Codul de procedură fiscală, personalul ANAF este obligat să păstreze secretul asupra informațiilor de care a luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu, iar aceste informații se referă inclusiv la cele obținute din declarații ori documente prezentate de contribuabili/plătitori sau terți.
Sursa: playtech.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Vremea se răcește brusc în toată țara. Temperaturile revin la valorile normale pentru noiembrie
Vremea se răcește brusc în toată țara. Temperaturile revin la valorile normale pentru noiembrie După o perioadă neobișnuit de caldă pentru începutul lunii noiembrie, România a intrat brusc sub influența unui val de aer rece dinspre Rusia. Schimbarea s-a făcut simțită în toate regiunile țării, iar temperaturile au coborât semnificativ față de zilele precedente. În […]
România digitalizează amenzile după 7 ani de așteptare. Cum poți plăti instant prin cod QR și cont unic național
România trece la plata digitală a amenzilor: Cod QR, cont unic și procese-verbale electronice După șapte ani de așteptare, Guvernul României a deblocat Legea 203/2018 și lansează un sistem electronic unic pentru achitarea amenzilor contravenționale. Noile reguli, aplicabile în premieră de la 3 noiembrie 2025, prevăd utilizarea proceselor-verbale digitale cu cod QR, plata într-un cont […]
Alocațiile pentru copii, plătite mai devreme în noiembrie 2025. Când intră banii pe carduri
Alocațiile pentru copii, plătite mai devreme în noiembrie 2025. Când intră banii pe carduri Milioane de copii din România urmează să primească alocațiile de stat pentru luna noiembrie, însă plata acestora va fi făcută cu o zi mai devreme decât de obicei. Deoarece data de 8 noiembrie 2025 cade într-o sâmbătă, Ministerul Muncii va vira […]