Firmele care angajează elevi şi studenţi în timpul vacanţelor primesc stimulente financiare
Angajatorii care încadrează în muncă elevi şi studenţi vor beneficia de un stimulent lunar în valoare de 250 lei pentru fiecare tânăr angajat. Suma se acordă, însă, doar pe o perioadă de maximum 60 de zile lucrătoare. Stimulentul financiar lunar în valoare de 250 lei va fi acordat din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru fiecare elev şi student încadrat în muncă, însă cu anumite condiţii. Prima dintre ele este aceea că elevii şi studenţii vor putea fi angajaţi doar pe perioada vacanţelor, iar cei 250 de lei pe lună se vor acorda pentru o perioadă de maximum 60 de zile lucrătoare într-un an calendaristic. Această sumă reprezintă doar un stimulent lunar acordat de ANOFM, astfel că angajatorul va suporta, din fonduri proprii, diferenţa dintre stimulentul lunar acordat şi salariul realizat. O altă condiţie care trebuie îndeplinită pentru a beneficia de aceşti bani este ca anagajatorul să facă dovada că tânărul este angajat în baza contractului individual de muncă pe durată determinată, egală sau mai mică decât durata vacanţei. Poate fi şi contract de muncă temporară, însă numai dacă durata perioadei de lucru este egală sau mai mică decât durata vacanţei. În cazul tinerilor cu vârsta până la 18 ani, contractul individual de muncă încheiat pentru o durată a timpului de muncă de 6 ore pe zi şi de 30 de ore pe săptămână se consideră încheiat cu normă întreagă. O altă condiţie este aceea că angajatorul trebuie să încheie o convenţie cu agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă, în termen de 30 de zile de la data angajării elevilor şi studenţilor. În caz contrar, nu va beneficia de banii alocaţi lunar de ANOFM. Există situaţii în care angajatorii nu vor primi acest stimulent financiar: când încadrează în muncă elevi şi studenţi înainte de începerea vacanţei stabilite potrivit legii, pentru elevii şi studenţii respectivi; dacă au beneficiat, pentru elevii şi studenţii respectivi, de stimulentul financiar prevăzut de lege, pentru o perioadă de 60 de zile lucrătoare, în cursul anului calendaristic. (A.D.T.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Postul Crăciunului 2026: Ce punem pe masă timp de 40 de zile? Dezlegări la pește, rețete tradiționale și alimentele care nu trebuie să lipsească din meniul românilor
Postul Crăciunului 2026: Ce punem pe masă timp de 40 de zile? Dezlegări la pește, rețete tradiționale și alimentele care nu trebuie să lipsească din meniul românilor Postul Nașterii Domnului începe la 15 noiembrie 2026 și se încheie în Ajunul Crăciunului, pe 24 decembrie 2026. Timp de 40 de zile, credincioșii sunt chemați să renunțe […]
Bărbat de 61 de ani, încarcerat în Penitenciarul Aiud: Pentru ce faptă gravă va sta după gratii 18 ani și 8 luni
Bărbat de 61 de ani, încarcerat în Penitenciarul Aiud: Pentru ce faptă gravă va sta după gratii 18 ani și 8 luni Un bărbat în vârstă de 61 de ani, din Sibiu, a fost condamnat la 18 ani și 8 luni de închisoare pentru viol. Acesta a fost identificat de polițiști și încarcerat în Penitenciarul […]
ANAF pregătește „lista neagră” a contribuabililor: 8.000 de firme, încadrate deja la risc fiscal ridicat. Pentru 200 au început controalele
ANAF pregătește „lista neagră” a contribuabililor: 8.000 de firme, încadrate deja la risc fiscal ridicat. Pentru 200 au început controalele ANAF pregătește o schimbare majoră a strategiei de control fiscal. Începând din 2027, fiecare contribuabil din România va primi un calificativ de risc fiscal – mic, mediu sau ridicat –, iar verificările vor fi coordonate […]