Educaţie online, fără acces la internet! Peste 800.000 de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet
Duminică, Consiliul Naţional al Elevilor a transmis că nu se poate face educaţie online, fără acces la internet, iar peste 800.000 de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet.
”Pe data de 19 septembrie, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a transmis, către inspectoratele şcolare judeţene, o adresă prin care solicită ca toate unităţile de învăţământ să fie conectate la platformele digitale de învăţare, puse la dispoziţie de către Google şi Microsoft, pentru a facilita învăţarea în mediul online a elevilor. Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia asupra faptului că această măsură este insuficientă, întrucât asigurarea conectării unităţilor de învăţământ preuniversitar la platforme educaţionale nu garantează accesul elevilor la educaţie de calitate, deoarece la momentul de faţă peste 800 de mii de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet. Mai mult decât atât, conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, sistemul educaţional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învăţare online: Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma şcolară de e-learning, însă acestea întârzie să apară, în ciuda faptului că sunt prevăzute în lege”, a transmis, duminică, Consiliul Naţional al Elevilor.
Potrivit elevilor, succesiunea firească a măsurilor pentru garantarea accesului la educaţie este achiziţionarea, în primă fază, a device-urilor conectate la internet, distribuirea acestora către elevii şi cadrele didactice care le solicită, conform Legii 109/2020, şi ulterior conectarea unităţilor de învăţământ la platformele educaţionale.
”Aceste măsuri pot fi realizate concomitent, însă această modalitate de acţiune presupune management eficient din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, management care a lipsit cu desăvârşire încă de la începutul epidemiei. Solicităm, aşadar, Ministerului Educaţiei şi Cercetării, atât inventarierea necesarului de dispozitive conectate la internet din teritoriu şi realizarea achiziţiilor publice pentru acestea, în regim de urgenţă, cât şi acordarea de asistenţă autorităţilor publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziţii pe cont propriu”, au mai transmis elevii.
Liderul Consiliului Naţional al Elevilor, Rareş Voicu, afirmă că ”singura sistematizare care a avut loc de la începutul epidemiei în sistemul de educaţie a fost ignoranţa sistemică de care dă dovadă Ministerul Educaţiei şi Cercetării faţă de nevoile reale ale actorilor din teritoriu”.
”Conectarea unităţilor de învăţământ la platforme de educaţie online este esenţială, însă aceasta este eficientă doar dacă este precedată de asigurarea accesului la internet pentru toţi elevii şi toate cadrele didactice. În caz contrar, reprezintă o altă formă fără fond, aşa cum ne-au obişnuit deja guvernanţii”, a declarat Rareş Voicu.
Potrivit MEC, vineri, 12.953 de unităţi de învăţământ erau în Scenariul 1 (S1), 4.391 în Scenariul 2 (S2) şi 312 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3, respectiv ore online.
Sursa: g4media.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Lipsa de pregătire a profesorilor, principala cauză pentru analfabetismul funcțional. Ministrul Educației trage un semnal de alarmă pentru sistemul școlar
Lipsa de pregătire a profesorilor, principala cauză a analfabetismului funcțional în rândul elevilor, afirmă ministrul Educației Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, susține că principalul motiv pentru care mulți elevi ajung analfabeți funcțional este lipsa de pregătire a cadrelor didactice. „Nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte. Copiii vin cu niveluri normale […]
CCR amână din nou decizia privind legea pensiilor private. Românii din Pilonul II și III rămân în așteptare
CCR amână DIN NOU decizia privind legea pensiilor private Curtea Constituțională a României (CCR) a amânat din nou pronunțarea pe legea privind plata pensiilor private, urmând ca o decizie să fie luată pe 25 noiembrie. Actul normativ stabilește modul în care pot fi retrași banii din Pilonul II și III, iar asupra sa au fost […]
Tichete de masă 2025 | Valoarea bonurilor, majorată la 45 de lei. Legea intră în vigoare din noiembrie
Deputații au votat majorarea tichetelor de masă la 45 de lei. Legea intră în vigoare din noiembrie Valoarea maximă a tichetului de masă crește la 45 de lei, începând cu luna noiembrie. Iniţiativa legislativă a fost adoptată şi de Senat, iar Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz. Conform noilor reglementări, valoarea nominală a […]