Drepturile consumatorului la achiziţia unei vacanţe de la operatorii turistici

Potrivit Comisariatului Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Alba, înainte  de incheierea contractului, operatorul economic trebuie sa informeze in scris turistii despre:

-localitatea de destinatie

ELIT

-ruta de parcurs

-mijlocul de transport utilizat, caracteristicile si categoria acestuia

-tipul unitatilor de cazare , adresele şi categoriile de clasificare

-serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie publica

-durata programului , cu indicarea datei sosirii si plecarii

-informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, precum si al asigurarilor de sanatate pentru calatorie si sejur

 – cuantumul avansului , daca este cazul , precum si termenul pentru achitarea restului de plata

-posibilitati de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala sau accidente

Contractul incheiat cu turistii trebuie sa precizeze in mod obligatoriu:

ca turistul este asigurat  pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei de turism, precum si conditiile si termenele in care turistul poate solicita plata despagubirilor

-denumirea, sediul/adresa, numarul de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului si /sau detailistului , ori in lipsa acestuia , cele ale autoritatilor locale care pot ajuta turistul in caz de nevoie

-termenul in care turistul trebuie sa transmita  o eventuala reclamatiepentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a contractului de calatorie turistica .

-raspunderea  agentiei si despagubirea turistului in cazul nerespectarii clauzelor contractuale

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...