Rămâi conectat

Ştirea zilei

DOCUMENT| Hotărâre CNSU: Noi condiții pentru nunți și botezuri, testarea non-invazivă pentru elevi și profesori, program extins pentru magazine. Lista tuturor noilor reglementări

Ziarul Unirea

Publicat

în

DOCUMENT| Hotărâre CNSU: Noi condiții pentru nunți și botezuri, testarea non-invazivă pentru elevi și profesori, program pentru magazine. Lista tuturor noilor reglementări

Varianta de lucru discutată în CNSU, întrunit joi seară, se referă la prezenţă fizică la şcoală a elevilor indiferent de rata de infectare, cu criterii clare pentru suspendarea orelor în funcţie de numărul de cazuri şi cu teste rapide de salivă, pentru monitorizarea situaţiei epidemilogice. În cazul unei incidenţe a cazurilor de COVID-19 de peste 6 la mie, magazinele se închid la 22.00, iar nunţile şi botezurile au limită de participanţi cu condiţia vaccinării sau să fi trecut prin boală, neexistând opţiunea testării. Masca devine obligatorie, atât în interior, cât şi în exteriior.

Comitetul Național pentru Situaţii de Urgență adoptă prezenta HOTĂRÂRE:

Art.1 – (1) Se abilitează Ministerul Educației și Ministerul Sănătății în vederea modificării Ordinului comun nr. 5.196/1.756/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, în sensul:

Elit - Gustul Desăvârșit

a) permiterii participării zilnice, cu prezență fizică la cursuri, a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, indiferent de rata de incidență cumulată cu respectarea tuturor normelor de prevenire a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2;

b) stabilirii modalităților de adoptare a deciziilor de suspendare a prezenței fizice la cursuri, a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, în funcție de cazurile confirmate la nivel de clasă/școală;

Art.2 – (1) Se propune utilizarea în unitățile de învățământ a testelor rapide antigen non-invazive efectuate din proba de salivă, pentru elevi și preșcolari, personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic, în scopul monitorizări permanente și eficiente a riscului epidemiologic la nivelul acestora concomitent cu intensificarea acțiunilor de control desfășurate de instituțiile abilitate pentru verificarea respectării
normelor de prevenire a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2.

(2) Se abilitează Ministerul Sănătății să identifice, prin Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România, testele rapide antigen COVID-19 din salivă, introduse pe piața Uniunii Europene cu respectarea cerințelor de reglementare aplicabile și să comunice Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate aceste cerințe de reglementare, precum și cerințele minime de performanță necesar a fi îndeplinite. Art.3 – (1) Se aprobă majorarea cantităților stocurilor de urgență medicală cu produse, materiale și echipamente sanitare necesare în procesul de vaccinare a populației împotriva virusului SARS-CoV-2, conform listei prevăzute în anexă.

(3) Se propune ca pentru asigurarea fondurilor necesare achiziționării produselor prevăzute la alin. (1), să fie alocate la nevoie, Ministerului Afacerilor Interne pentru Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, sumele necesare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului.

Art.4 – (1) Se propune modificarea și completarea măsurilor adoptate pentru prevenirea răspândirii și controlul infecțiilor generate de virusul SARS-CoV-2, valabile pe perioada stării de alertă, la nivelul localităților în care incidența cumulată a cazurilor, în ultimele 14 zile este mai mare de 6/1000 de locuitori, astfel:

a) desfășurarea competițiilor sportive organizate în spații închise sau deschise, poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2 și sunt asigurate măsuri pentru purtarea măștii de protecție precum și o distanță de minimum 1 metru între spectatori;

b) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 și este asigurată purtarea măștii de protecție;

c) organizarea și desfășurarea activității instituțiilor publice sau private de cultură care administrează spații special destinate activităților culturalartistice în aer liber poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 și sunt luate măsuri pentru purtarea măștii de protecție, asigurarea unei suprafețe minime de 4 mp pentru fiecare persoană, precum și cu respectarea normelor de protecție sanitară;

d) organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

e) organizarea și desfășurarea în spații deschise a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale
poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 și este asigurată purtarea măștii de protecție;

f) organizarea și desfășurarea activităților recreative și sportive desfășurate în aer liber se poate realiza, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu
participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

g) organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) la interior sau exterior, poate fi realizată doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dar nu mai mult de 200 de persoane și doar dacă acestea sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180- a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

h) organizarea de cursuri de instruire și workshop-uri pentru adulți, inclusiv cele pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene poate fi realizată la interior sau exterior, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10
zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2, și sunt asigurate măsuri pentru purtarea măștii de protecție și o suprafață de minimum 2mp pentru fiecare persoană;

i) organizarea de conferințe poate fi realizată la interior sau exterior, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, și sunt asigurate măsuri pentru purtarea măștii de protecție și o suprafață de minimum 2mp
pentru fiecare persoană;

j) organizarea de mitinguri și demonstrații poate fi realizată, în intervalul orar 5,00-24,00, cu un număr de participanți de maximum 100 de participanți, doar dacă sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2 și sunt asigurate măsuri pentru purtarea măștii de protecție;

k) organizarea activității cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, inclusiv în interiorul centrelor comerciale, precum și la terase, poate fi realizată cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, doar în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

l) organizarea activității operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARSCoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană;

m) organizarea activității operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, doar în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2; n) organizarea activității operatorilor economici de administrare a piscinelor interioare poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2;

o) organizarea activității operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii poate fi realizată, doar în intervalul orar 5,00-24,00, cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

p) organizarea activității operatorilor economici care administrează săli de jocuri poate fi realizată cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, doar în intervalul orar 5,00-24,00, dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoane care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2. (2) Activitățile prevăzute la alin. (1) sunt permise doar în localitățile unde nu este instituită carantina zonală conform prevederilor legale. (3) Condițiile pentru participarea la activitățile prevăzute la alin. (1) nu se aplică copiilor cu vârsta mai mică sau egală cu 12 ani.

Art.5 – Se propune ca în toate localitățile în care incidența cumulată a cazurilor, în ultimele 14 zile este mai mare de 6/1000 de locuitori, să fie
instituită obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, în toate spațiile publice închise și deschise.

Art.6 – Se propune ca programul de lucru cu publicul al operatorilor economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori și pe tot parcursul săptămânii, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, să se desfășoare doar în intervalul orar 5,00-22,00. În intervalul orar 22,00-5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

Art.7 – Se propune exceptarea persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2 și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin intermediul certificatului de vaccinare sau certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19 de la interdicția de circulație în afara locuinței/gospodăriei, aplicabilă în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, în intervalul orar 20,00-5,00, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori și pe tot parcursul săptămânii, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori.

Art.8 – (1) Accesul la evenimentele sau activitățile organizate și desfășurate la nivelul localităților în care incidența cumulată a cazurilor, în ultimele 14 zile este mai mare de 6/1000 de locuitori în condițiile prezentei hotărâri este permis doar persoanelor vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARSCoV-2.

(2) Dovada vaccinării sau trecerii prin boală pentru cetățenii UE se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID care va fi scanat de operatorul economic/organizator prin aplicația mobilă de verificare, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală prezentat în limba țării respective și în limba engleză.

(3) Toți operatorii economici care desfășoară activități de lucru cu publicul în condițiile prezentei hotărâri, au obligația de a verifica la intrarea în locație, prin personalul propriu, documentele prevăzute la alin. (2) și de a nu permite accesul în incintă în lipsa acestora sau dacă certificatul digital al UE privind COVID-19 prezentat este eliberat ca urmare a testării antigen sau RT-PCR. Art.9 – Măsurile prevăzute la art. 4-7 din prezenta hotărâre produc efecte doar în situația aprobării lor prin acte normative ale Guvernului sau, după caz, ale conducătorilor ministerelor sau organelor administrației publice centrale. Art.10 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Miezul de nucă din Alba, la mare căutare în Europa: O fabrică din Ciugud procesează 7.000 tone anual

Ziarul Unirea

Publicat

în

Miezul de nucă din Alba, la mare căutare în Europa: O fabrică din Ciugud procesează 7.000 tone anual

În comuna Ciugud o fabrică modernă de procesare a nucilor a devenit una dintre cele mai importante întreprinderi din domeniu din Europa Centrală și de Est, cu o investiție de peste 5 milioane de euro. Aici sunt procesate peste 7.000 de tone de nucă pe an, iar o parte ajunge în diverse mixuri sau batoane nutritive.

Uleiuri presate la rece, batoane și diferite mixuri cu fructe sunt doar câteva exemple pentru care cererea a venit și de peste ocean, scrie stirileprotv.ro

Calitatea producției de la noi este recunoscută și de Departamentul de Agricultură al Statelor Unite.

Elit - Gustul Desăvârșit

Adrian Drâmbărean, director tehnic: „În ultimul an, nu exagerez, cu 300% a crescut cererea pentru batoane. Avem batoane pe bază de prune și caise, mai nou am creat și batoane cu banane și nucă. Au ajuns în Slovacia, în Italia, în Germania, în Franța”.

Levente Hugo Bara, administrator fabrică: „Avem mai multe grupe de produse cum ar fi grupa sărată, miezul de nucă este acoperit cu sare de Hymalia, sare și piper, chily. De asemenea, avem o grupă de produse dulci unde miezul de nucă este acoperit cu vanilie, scorțișoară, caramel”.

Având în vedere cererea, tot mai mulți pomicultori au început să se axeze pe livezile de nuci. În prezent, există peste 2 milioane de arbori.

Un tânăr din localitatea Oarda de Sus, județul Alba, a investit acum 10 ani peste 25.000 de euro într-o plantație. Abia acum livada a început să dea rod, iar în următorii ani se așteaptă și la profit, mai ales că producția poate depăși chiar și 25 kg de nuci pentru fiecare pom.

Alexandru Urca, proprietar livadă: „Este cerere pentru că este un aliment bogat în tot felul de nutrienți. Pentru a avea totuși o recoltă destul de bogată, undeva în 10-12, poate chiar 15 ani, putem considera o livadă de nuc intrată pe rod”.

Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, în 2021, fermierii locali au exportat 7.148 de tone de nuci decojite, în valoare de 34,8 milioane de euro. Principalele piețe de destinație au fost Germania, Franța și Austria.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Realizarea unei stații de neutralizare a apei uzate industriale, la Fabrica de Arme Cugir. A fost solicitat acordul de mediu din partea APM Alba

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Realizarea unei stații de neutralizare a apei uzate industriale, la Fabrica de Arme Cugir. A fost solicitat acordul de mediu din partea APM Alba

Fabrica de Arme Cugir a solicitat avizul de mediu pentru realizarea unei stații de neutralizare a apei uzate industriale, investiție în valoarea de aproape 4 milioane de lei.

Proiectul prevede construirea unei staţii de neutralizare a apelor uzate industriale rezultate din activitatea societăţii. Activitatea societăţii se desfăşoară în mai multe corpuri de clădire, fiind structurată pe ateliere unde au loc prelucrări mecanice, acoperiri galvanice, tratament termic şi altele.

Elit - Gustul Desăvârșit
Din activitatea societăţii rezultă ape uzate încărcate cu diferiţi poluanţi, acestea se pot clasifica astfel:

– Ape uzate cianurice
– Ape uzate cromice
– Ape uzate acido bazice.

Apele uzate cianurice sunt reprezentate de apele se spălare ce rezultă din spălarea pieselor după cianurare. Acestea rezultă ocazional, deoarece procesul de cianurare nu se desfăşoară continuu, ci doar ocazional în funcţie de comenzi. Aceste ape se vor colecta separat la locul de producere în recipienţi etanşi şi se vor transporta la staţia de neutralizare pentru a fi tratate.

Apele cromice rezultă în urma operaţiilor de cromare, fiind reprezentate de apele de spălare de pe liniile de producţie. Acestea vor ajunge pe canalizarea interna la staţia de neutralizare.

Apele acido-alcaline rezultă din operaţiile de pregătire a suprafeţelor (decapare, degresare, neutralizare, spălare) în vederea cromării, brunării şi din apele de spălare de după operaţiile de acoperiri galvanice.

Acestea au ponderea cea mai mare din totalul apelor uzate şi vor fi colectate în canalizarea internă care le va dirija spre staţia de neutralizare.

Din punct de vedere constructiv, staţia va cuprinde:

– bazine subterane (bazin de omogenizare pentru ape cromice şi acido-bazice), bazin pentru ape cianurice şi bazin îngroşător de nămol)

– hala tehnologică

– spaţiu tehnologic propriu-zis (cuprinde 4 rezervoare-decantoare, instalaţii de dozare reactivi, spaţiu pentru depozitare reactivi, filtru presă pentru nămol)

– camera reactivi (instalaţii de dozare reactivi)

– laborator, hol, vestiar cu grup sanitar – platformă pentru nămol.

Valoarea totală a investiției este de 3.749.734,54 lei, fără TVA.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Achiziție de soft-uri și programe, pentru îmbunătățirea infrastructurii educaționale, la Universitatea 1 Decembrie 1918. Licitația de peste 400.000 de lei, lansată în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Achiziție de soft-uri și programe, pentru îmbunătățirea infrastructurii educaționale, la Universitatea 1 Decembrie 1918. Licitația de peste 400.000 de lei, lansată în SEAP

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziție în cadrul proiectului „Îmbunătățirea infrastructurii educaționale din cadrul corpului D si a corpului H a Universității 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia”. Valoarea totală estimată este de 436027,16 lei, fără TVA.

Obiectivul general

Obiectivul general al proiectului îl constituie extinderea si îmbunătăţirea calităţii infrastructurii de educaţie,precum şi a procesului educaţional propriu zis la nivelul UAB, cu efecte directe pozitive semnificative asupra nivelului educaţiei terţiare în primul rând la nivelul Regiunii Centru, a regiunilor de dezvoltare Nord – Vest, Vest si Sud – Vest, dar şi la nivel naţional şi chiar internaţional, nivel menit sa duca la creşterea accesibilităţii ocupationale in regiunile de dezvoltare menţionate dar si pe plan naţional si internaţional, contribuind totodată la imbunatatirea generala a nivelului de trai a populaţiei din regiunile menţionate, precum si a situaţiei economico – sociale de ansamblu.

Elit - Gustul Desăvârșit

Obiectivele specifice

1. Extinderea suprafeţei destinate exclusiv spatiilor de invatamant din cadrul corpului D cu 417,76 mp până la sfârşitul perioadei de implementare, menite sa acopere intr-o mai buna măsură necesităţile educaţionale de ordin practic ale unui număr de 191 studenţi si masteranzi/an la capacitate nominala de utilizare, din cadrul specializării Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor (ECTS) si Administrarea Afacerilor in Comerţ, Turism si Servicii (AACTS).

2. Dotarea integrala a spaţiului educaţional multidisciplinar avand o suprafaţa totala de 3.090 mp „Centru de invatamant si cercetare multidisciplinara, reabilitarea corpului H al Universităţii 1 Decembrie Alba Iulia ” cu echipamente adaptate cerinţelor de formare in acord cu piaţa muncii, până la sfârşitul perioadei de implementare;

3. Susţinerea activităţilor educaţionale destinate promovării a cel puţin 2 doua domenii de specializare inteligenta conform Strategiei de Competitivitate 2014- 2020/ Strategiei de Dezvoltare Economică 2020 în întreaga perioada de implementare si de monitorizare a proiectului;

4. Dezvoltarea acordurilor de colaborare strategice cu alte entitati (instituţii, agenţi economici, agenţii locale si naţionale si altele) pentru susţinerea organizării de manifestări ştiinţifice, activitati comune de educaţie, consiliere si orientare in cariera, transfer tehnologic,precum si alte forme de colaborare directa, menite sa asigurare un cadru instituţional eficient si stabil pe termen mediu si lung, cu scopul facilitării realizării obiectivului general si al obiectivelor specifice ale proiectului.

Extinderea suprafeţei totale destinate exclusiv spatiilor de invatamant de la 5.708,7 m.p. utilizate in prezent la 9.216,46 m.p. respectiv cu 417,76 mp in cadrul corpului D (extindere propriu-zisa) si cu 3.090 mp m.p. in cadrul Corpului H (prin dotare).

Fata de situaţia actuala, in care nu exista niciun fel de dotări educaţionale in cadrul Corpului H si nici nu sunt asigurate resurse de finanţare adecvate pentru întregul obiect, proiectul propune dotarea integrala a spaţiului educaţional multidisciplinar avand o suprafaţa totala de 3.090 mp ” Centru de invatamant si cercetare multidisciplinara. Reabilitarea corpului *H* al Universităţii 1 Decembrie Alba Iulia” cu echipamente/dotari educaţionale

Produse solicitate

LOT 1 – Soft-uri simulări de afaceri si piaţa

E-marketing simulation game – 30 bucăți
Soft simulări de afaceri – 10 bucăți
Soft simulări de afaceri 2 – 30 bucăți
Soft simulări marketing – 30 bucăți

LOT 2 – Soft Statistica Produse

E-views Base License 5 Concurrent Use License Pack-Academic Volume – O bucată

LOT 3 – Sistem de traducere simultana

Sistem de traducere simultană 3 interpreţi şi 50 de delegaţi – O bucată

LOT 4 – Sistem de videoconferinta si suport pentru predare online

Cisco TelePresence SX20+Server+Software – O bucată
Software telefonie IP+Server+Router+Controller+Telefon IP+Sofware acess call center – O bucată

LOT 5 – Standuri electrice si electronice

Kit stocare energie – O bucată
Stand de acţionari electrice – 2 bucăți
Set instruire semnale si sisteme – 2 bucăți
Kit electric multimodal de mobilitate urbana – o bucată

Valoarea estimată a loturilor

LOT 1 – Soft-uri simulări de afaceri si piaţa – 34.354,70 de lei
LOT 2 – Soft Statistica – 11.694,00 de lei
LOT 3 – Sistem de traducere simultana – 74.821,54 de lei
LOT 4 – Sistem de videoconferinta si suport pentru predare online – 68.938,04 de lei
LOT 5 – Standuri electrice si electronice – 151.118,13 de lei
LOT 6 – Kit electric multimodal de mobilitate urbana – 95.100,75 de lei


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea