Director ANPC, sfaturi de Black Friday 2023: „GRATIS este doar cașcavalul din cursa de șoareci!”
Director ANPC, sfaturi de Black Friday 2023: „GRATIS este doar cașcavalul din cursa de șoareci!”
Se apropie reducerile de Black Friday 2023, iar Paul Anghel, directorul Direcției Generale Control și Supraveghere și Armonizare Europeană din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), subliniază importanța asigurării securității cumpărătorilor în astfel de situații.
„GRATIS este doar cașcavalul din cursa de șoareci ! – Margaret Thatcher. Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preturi, cum este Black Friday. De asemenea, recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice. Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi daca acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră”, a transmis Paul Anghel printr-o postare pe pagina sa de Facebook.
Reducerile nu înseamnă, mereu, exact ceea ce crede cumpărătorul. Experții ne avertizează și ne recomandă să consultăm constant prețurile pentru a fi siguri că nu suntem păcăliți.
„Astfel veţi fi informat cu privire la reducerile de prețuri; verificaţi stocul existent; verificaţi preţul afişat şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA); Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare. În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul; dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul raspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii vânzătorului”, recomandă directorul din cadrul ANPC.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Proiect | Limitarea sporului pentru fonduri europene. Acordarea se va face după orele muncite și nu automat ca până acum
Proiect | Limitarea sporului pentru fonduri europene. Acordarea se va face după orele muncite și nu automat ca până acum Guvernul pregăteşte limitarea sporurilor acordate angajaților din instituțiile publice care lucrează la proiecte finanțate din fonduri europene. În prezent, acest spor poate ajunge până la 50% din salariul de bază și este acordat tuturor celor […]
Facturi la gaz 2025: ANRE anunță oficial creșterea prețurilor de la 1 iulie. Cu cât vom plăti mai mult
Facturi la gaz 2025: ANRE anunță oficial creșterea prețurilor de la 1 iulie. Cu cât vom plăti mai mult Tarifele reglementate de distribuţie a gazelor naturale, aplicabile începând cu 1 iulie 2025, cresc în medie cu 0,005 lei/kWh faţă de cele practicate pentru perioada iulie 2024 – iulie 2025. Pentru consumatorii casnici, impactul în facturi […]
Înmatriculări auto 2025: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 21,8% în primele şase luni ale anului
Înmatriculări auto 2025: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 21,8% în primele şase luni ale anului Înmatriculările de autoturisme noi au atins 64.339 unităţi, în primele şase luni din acest an, în scădere cu 21,8% faţă de perioada similară a anului 2024, indică datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În luna iunie […]