Rămâi conectat

Curier Județean

DGASPC Alba: Vouchere de aproximativ 5.000 de euro pentru persoane cu handicap. În ce condiții se acordă și cine poate beneficia de ele

Publicat

în

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba informează persoanele adulte cu certificat de încadrare în grad de handicap de pe raza administrativ-teritorială a județului Alba, că în Monitorul Oficial nr. 0094 din 2021 a fost publicat Ordinul nr. 103/2021 pentru modificarea și completarea Metodologiei de acordare și distribuire a voucherelor utilizate exclusiv pentru achiziționarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces, altele decât cele finanțate prin Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. 1263/2019.

Potrivit Ordinului nr. 721/481/310/2019 prin tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces se înţelege orice produs de asistare, inclusiv dispozitive, echipamente, instrumente şi software, utilizat de către sau pentru persoanele cu dizabilităţi pentru: participare; protecţie, suport, training, măsurarea sau înlocuirea funcţiilor sau structurilor corpului şi a unor activităţi; prevenirea deficienţelor, limitărilor de activitate şi restricţiilor de participare.

Voucherele au o valoare de aproximativ 5000 de euro și sunt acordate în cadrul proiectului: ”Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități”, implementat de Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman (POCU) – axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți și în colaborare cu direcțiile generale de asistență și protecția copilului din țară.

Electrica Furnizare Discount

Ordinul nr. 103/2021 prevede că:

-În situația deficiențelor bilaterale, voucherul poate fi utilizat pentru achiziționarea a două produse asistive prevăzute în Lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu mențiunea ca produsele asistive să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces.

-Produsele asistive auditive și de mers pot fi însoțite, după caz, de accesoriile acestora, așa cum sunt prevăzute în Lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cu condiția ca acestea să fie cuprinse în recomandarea medicului specialist.

De vouchere pot beneficia persoanele care îndeplinesc simultan următoarele condiții:

1.Au o dizabilitate atestată prin certificatul de încadrare în grad de handicap.
2.Nu au un loc de muncă, dar sunt în căutarea unui loc de muncă.
3.Se încadrează în categoria de vârstă cuprinsă între 18-65 ani.

Pentru a beneficia de vouchere, persoanele adulte cu dizabilități din județul Alba care îndeplinesc condițiile precizate mai sus, trebuie să urmeze următoarele etape:

Etapa I

Persoana cu certificat de încadrare în grad de handicap se prezintă la Agenție Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba cu următoarele documente:

-Actul de identitate;
-Adeverință medicală
-Ultimul document de studii.

AJOFM Alba înregistrează persoana ca fiind în căutarea unui loc de muncă și acordă servicii de informare, consiliere și mediere.
Persoana cu dizabilități semnează Acordul privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă și participă la minimum două activități asigurate de AJOFM Alba (informare, consiliere, mediere).

Etapa II

Persoana cu dizabilități va depune:
-la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba din Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, camera 5 sau 6 ori
-pe adresa de e-mail – [email protected] următoarele documente:

-Cererea – tip pentru acordarea voucherului;
-Copie actul de identitate;
-Copie după Certificatul de încadrare în grad de handicap și Anexa acestuia;
-Recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces;
– copie a Acordului privind participarea la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă acordate de către AJOFM/AMOFM, însoțit de Planul individual;
-Angajamentul, referitor la obligația de a nu înstrăina produsul achiziţionat în baza voucherului, întocmit în 3 exemplare;
-După caz, copie ofertă de muncă acceptată sau informare în vederea angajării sau contract individual de muncă încheiat după participarea persoanei cu dizabilități la măsuri pentru stimularea ocupării forței de muncă acordate de către AJOFM/AMOFM (se va specifica tipul documentului, acesta constituie prioritate la acordarea voucherului).

DGASPC Alba centralizează cererile privind eliberarea voucherelor și le transmite lunar către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA).
ANDPDCA emite și transmite DGASPC Alba voucherele nominale tipărite, iar persoanele cu dizabilități – titulari ai voucherului, vor fi anunțate să se prezinte la sediul DGASPC Alba pentru ridicarea acestuia.

Etapa III

Persoana cu dizabilități:
ridică voucherul de la DGASPC Alba;
cu voucherul merge la unul dintre furnizorii/producătorii de tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces prevăzuţi în lista disponibilă pe site-ul ANDPDCA: andpdca.gov.ro și alege un produs din lista lor;
primește produsul din Lista tehnologiilor și dispozitivelor asistive și tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare.

Documentele necesare pentru acordarea voucherului, Lista furnizorilor/producătorilor de tehnologii şi dispozitive asistive şi tehnologii de acces, Lista tehnologiilor şi dispozitivelor asistive şi tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare și materialele informative cu privire la implementarea Proiectului „Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități” – cod MySMIS 130164, sunt afișate pe site-ul DGASPC Alba, secțiunea: Informații de interes public – Acte necesare – Acordare vouchere tehnologii asistive.

Informații suplimentare pot fi obținute la: INFOLINE – 0754-015.063, de luni până vineri, între orele 12,00-14,00 și la numărul de telefon: 0258 – 818 266, int. 111 sau 122, de luni până vineri, între orele 8,00 – 16,00.

Publicitate

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de 16.000 de lei și 6 avertismente, în perioada 29 noiembrie-3 decembrie 2021. Ce deficiențe au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de 16.000 de lei și 6 avertismente, în perioada 29 noiembrie-3 decembrie 2021. Ce deficiențe au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2021, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate, zilnic, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 29.11.-03.12.2021, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Electrica Furnizare Discount

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:   8

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 1990

                  Din care – femei :    911

Număr deficienţe constatate:      19

       Principalele deficienţe constatate în controale :

  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;

      În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:      9

Număr deficienţe constatate:  17

Număr de măsuri dispuse  :     17

Angajatori sancționați:              6

Nr. sancţiuni aplicate: –    8

                                   –     6  avertismente;

                                   –     2  amenzi in valoare de 16.000 lei.

Nr.evenimente in curs de cercetare : 3

              Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citește mai mult

Curier Județean

Dosar penal pentru un bărbat din Alba care și-a agresat soția: A fost emis și un ordin de protecție

Publicat

în

Dosar penal pentru un bărbat din Alba care și-a agresat soția: A fost emis și un ordin de protecție

Polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni au emis un ordin de protecție provizoriu față de un bărbat care și-ar fi agresat soția. Bărbatul s-a ales cu dosar penal, pentru violență în familie.

La data de 5 decembrie 2021, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni au fost sesizați, de către o femeie, de 37 de ani, din comuna Bistra, cu privire la faptul că ar fi fost agresată de către soț.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul, de 47 de ani, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Electrica Furnizare Discount

Pe numele său, a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie.

Citește mai mult

Curier Județean

PESTE 460 de amenzi și 6 vitezomani lăsați fără permis, bilanțul unei actiuni a polițiștilor din Alba pentru combaterea excesului de viteză

Publicat

în

PESTE 460 de amenzi și 6 vitezomani lăsați fără permis, bilanțul unei actiuni a polițiștilor din Alba pentru combaterea excesului de viteză

Poliţiştii din judeţul Alba au aplicat peste 460 de amenzi şi au reţinut 17 permise de conducere în cadrul unei acţiuni de creştere a siguranţei rutiere, care s-a desfăşurat în săptămâna trecută.

În perioada 4- 5 decembrie 2021, poliţiştii rutieri din judeţul Alba, sprijiniţi de poliţiştii de ordine publică, au desfăşurat o acţiune care a avut ca scop creşterea siguranței rutiere, urmărindu-se, în principal, combaterea excesului de viteză.

Poliţiştii au constatat şi sancţionat 462 de abateri de natură contravenţională, din care 281 au fost pentru nerespectarea regimului legal de viteză, iar restul pentru alte abateri de la normele legale privind circulaţia pe drumurile publice.

Electrica Furnizare Discount

Au fost reţinute 17 de permise de conducere, din care 6 pentru depășirea cu peste 50 de kilometri/oră a limitei legale de viteză, au fost retrase 10 certificate de înmatriculare și au fost constatate 8 infracțiuni la regimul rutier.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare