Rămâi conectat

Politică Administrație

Deși Legea bugetului de stat pentru 2020 a fost promulgată, Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă în privința sumelor destinate proiectelor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024
Deși Legea bugetului de stat pentru 2020 a fost promulgată, Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă în privința sumelor destinate proiectelor

Legea bugetului de stat pentru anul 2020 a fost promulgată ieri de către Președintele Klaus Iohannis, după ce Guvernul condus de Ludovic Orban și-a asumat răspunderea în Parlament, la finalul anului trecut, pentru această lege.

Deși premierul Orban a precizat că au fost acceptate mai multe amendamente pentru suplimentarea sumelor destinate infrastructurii, Ascociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă cu privire la bugetele alocate pentru proiectele care nu prea par să avanseze deloc, din păcate.

Așadar, deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa:

„Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.

Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane.

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).

Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești.

Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor!”.

În privinţa Legii bugetului de stat, premierul Orban a precizat că au fost acceptate mai multe amendamente pentru suplimentarea sumelor destinate infrastructurii, dar şi pentru mediu.

De la tribuna Camerei Deputaților, Ludovic Orban și-a încheiat discursul, cerându-le parlamentarilor să „aibă încredere în acest buget, construit cu extrem de mare atenţie”.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Grădiniță nouă la Sebeș, în cadrul Școlii Gimnaziale nr. 2: Câte grupe și ce capacitate urmează să aibă creșa

Bogdan Ilea

Publicat

în

Grădiniță nouă la Sebeș, în cadrul Școlii Gimnaziale nr. 2: Câte grupe și ce capacitate urmează să aibă creșa Un proiect de hotărâre din data de 15 aprilie, 2024, al primăriei Sebeș, prevede „Transformare imobil fostă centrală termică -Municipiul Sebeș, în Creşă”, ca nivel antepreșcolar în cadrul Școlii Gimnaziale nr 2. din Sebeș. Având în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea