Cum sunt notați elevii la cursurile online: Părinții, implicați în stabilirea modalității de evaluare a elevilor
Recent au intrat în vigoare regulile oficiale pentru desfășurarea online a cursurilor școlare, acestea stabilind, printre altele, cum sunt notați elevi, atunci când orele se țin la distanță. Prevederile referitoare la acest aspect, însă, sunt foarte scurte.
În esență, ele stabilesc că notarea/acordarea de calificative se face utilizându-se aceleași tehnici de evaluare ca cele folosite, în mod obișnuit, în timpul activității diddactice.
„În cadrul activităților de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului, progresul educațional al elevilor poate fi evaluat de cadrele didactice, prin acordarea de note/calificative, în conformitate cu legislația în vigoare, utilizând instrumente specifice de evaluare”, prevede Ordinul Ministerului Educației nr. 5545/2020 (care se aplică din 11 septembrie).
În același timp, Ordinul prevede, de exemplu, că profesorii au obligația de a elabora „instrumente de evaluare aplicabile prin intermediul tehnologiei și al internetului, pentru înregistrarea progresului preșcolarilor/elevilor”. Astfel, cadrele didactice sunt obligate să adapteze metoda de evaluare la specificul situației.
Mai mult, imediat după prevederea de mai sus este precizat că orice program de evaluare trebuie să țină cont de limitele de efort ale elevilor, urmând a nu îi supraîncărca pe aceștia cu sarcini de lucru.
Teoretic, Ordinul încearcă și să creeze cadrul în care părinții să fie implicați în stabilirea modalității de evaluare a elevilor, prin oferirea de feedback profesorilor, cu privire la modalitățile de evaluare stabilite.
Nu este precizat, clar, însă, în ce măsura feedback-ul va fi valorificat de către profesor (deși unitatea de învățământ are obligația valorificării feedback-ului primit, cu privire la desfășurarea online a activității și, rezonabil, acest lucru ar putea fi interpretat ca incluzând și feedback-ul părinților, precizat mai sus).
Ordinul nr. 5545/2020 conține și alte reguli cu privire la defășurarea activității de învățământ, online. Ținând cont că procesul este unul complet nou, nu ar fi de mirare ca, în cazul prelungirii activității de învățământ în mediul virtual, regulile aplicabile să se schimbe, mai ales după ce va exista deja un anumit nivel de experiență cu această modalitate de predare și evaluare.
Sursa: avocatnet.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Digitalizarea blocată de birocrație: Instituțiile din România nu pot citi noile cărți electronice de identitate pentru că nu au echipamentele necesare
Digitalizarea blocată de hârțogărie: Instituțiile din România nu pot folosi noile cărți electronice de identitate pentru că nu au echipamentele potrivite Digitalizarea dă rateuri în România pentru că birocrația e peste tot și instituțiile nu au echipamentele necesare. Chiar dacă peste 500.000 de oameni au cărți electronice de identitate, unele instituții nu pot citi datele […]
Furtuna Zack lovește România: Zonele unde se așteaptă vijelii puternice. Europa, sub cod de furtuni violente cu rafale de 120 km/h
Furtuna Zack lovește și în România: Zonele unde se așteaptă vijelii puternice. Europa, sub cod de furtuni violente cu rafale de 120 km/h Europa trece printr-o perioadă marcată de instabilitate atmosferică severă, cauzată de furtuna Zack, un fenomen meteo de toamnă timpurie care a făcut deja ravagii în mai multe țări din vestul și centrul […]
Românii au cele mai multe zile libere legale din UE: Angajații din România pot avea anual aproape 2 luni nemuncite, dar plătite
Românii au cele mai multe zile libere legale din Uniunea Europeană: Angajații din România pot avea anual aproape 2 luni nemuncite, dar plătite Angajații din România au 17 zile libere pentru sărbătorile legale, cele mai multe din Uniunea Europeană. Acestea, combinate cu cele 20 de zile de concediu, duc la aproape două luni libere pe […]