Rămâi conectat

Economie

Cum se completează corect declaraţia fiscală unică

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Firmele şi persoanele fizice care au angajaţi vor depune, începând din acest an, o declaraţie unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa persoanelor asigurate. Formularul 112 va fi depus on-line, prin intermediul portalului e-România, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere până la 25 februarie 2011. Prin excepţie de la regulă, această declaraţie va putea fi depusă şi pe suport de hârtie încă o jumătate de an, până la 1 iulie 2011.
lInstrucţiuni de completare, pe site-ul Fiscului
Noul formular este destul de complicat şi e recomandabil ca persoanele responsabile cu completarea acestuia să se documenteze înainte. Găsiţi instrucţiunile de completare în Monitorul Oficial Partea I, Nr. 897, din 31 decembrie 2010 sau pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, unde se află o trimitere spre informaţiile despre formularul 112 chiar de pe prima pagină. Termenul de depunere a declaraţiei este data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează impozitele şi contribuţiile sociale. Declaraţia se completează şi se validează cu ajutorul programelor de asistenţă furnizate gratuit de Fisc şi care pot fi descărcate de pe site-ul instituţiei. Contribuabilii vor completa anexele după modul specificat de Ministerul de Finanţe. l Anexa 1 cuprinde declaraţiile privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Aici trebuie completate secţiunea „Date de identificare a plătitorului”, după care cea privind „Creanţele fiscale”. În acest caz, dacă în perioada de raportare plătitorul nu datorează impozit pe venit sau contribuţii, trebuie scrisă cifra 0 (zero). Atenţie, necompletarea tabelului în această secţiune echivalează cu nedeclararea obligaţiei respective. l Anexa 1.1, cea dedicată angajatorului, cuprinde mai multe secţiuni. Secţiunea A conţine alte date de identificare a plătitorului cuprinzând informaţii precum codul CAEN sau dacă se plătesc sau nu contribuţii de accidente de muncă. În acest caz, dacă firma datorează aceste contribuţii, va trece litera „D”, iar dacă nu le datorează, litera „N”. Secţiunea B se referă la indicatori statistici şi cuprinde numărul de asiguraţi în sistemul asigurărilor pentru şomaj, al celor care au dreptul la concedii şi indemnizaţii şi totalul fondului de salarii brute. În Secţiunea C trebuie să treceţi informaţiile cu privire la condiţiile de muncă normale, deosebite sau speciale. Secţiunea C2 se referă la indemnizaţiile de sănătate, iar C3 la cele pentru accidente de muncă şi boli profesionale. La C4 treceţi suma scutită din contribuţia de şomaj a angajatorului, iar la C5 – subvenţiile, scutirile şi reducerile. Secţiunea C6 se referă la contribuţia de şomaj, iar C7 la contribuţia la fondul de garantare. Secţiunea D conţine indicatori statistici privind numărul de asiguraţi pentru care angajatorul datorează diverse contribuţii sociale. Secţiunea E se completează numai de către entităţile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asiguraţi. Secţiunea F cuprinde datele privind impozitul pe venitul din salarii. l Anexa 1.2 este dedicată asiguraţilor, adică angajaţilor. Aceasta se completează cu datele de identificare ale acestora. La secţiunea „Detalii coasiguraţi” trebuie trecute şi datele de identificare ale coasiguraţilor, care pot fi soţul sau soţia (trecuţi cu codul „S”) şi părinte (cod „P”). La Secţiunea A se înscriu datele pentru asiguraţii care au venituri numai din salarii sau asimilate salariilor, care nu au lucrat în condiţii deosebite şi nu au beneficiat de concediu medical sau de scutiri. Secţiunea B se completează numai dacă salariatul nu se încadrează la secţiunea anterioară. Este vorba de cazurile când a avut mai multe contracte de muncă la acelaşi angajator, a fost în concediu medical sau a lucrat în condiţii dificile de muncă ori a beneficiat de indemnizaţii sau alte motive de scutire. Secţiunea C cuprinde raportări pentru asiguraţi care trebuie completate de alte entităţi asimilate angajatorului, iar la Secţiunea D vor fi trecute informaţii ce ţin de concediile medicale. (A.D.T.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Economie

Economie

Comunicat lansare proiect – DINAMISM ȘI EFICIENȚĂ PENTRU SOCIETATEA SUN AQUA SRL

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă Scopul proiectului: sporirea competitivitatii domeniului lucrariilor de demolare, combinand inovatiile tehnologice cu expertiza tehnica pentru a asigura un grad inalt de satisfactie in randul clientilor. Beneficiar: SUN AQUA SRL Perioada de implementare: 30.04.2025-30.04.2027  Valoarea totală a proiectului (Lei) : 9.813.836,17 Valoarea cofinanțării UE (lei) : 4.979.509,77  Rezumat proiect și activități: Societatea Sun […]

Citește mai mult

Economie

COMUNICAT DE PRESĂ începere proiect – Înființarea unei capacități de producție a energiei electrice din sursa solară pentru acoperirea consumului propriu în com. Bucerdea Grânoasă, jud. Alba

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă Comuna Bucerdea Grânoasă, cu sediul în Comuna Bucerdea Grânoasă, Str. Ioan Marinescu, Nr. 82, Jud. Alba, anunță lansarea procesului de implementare a proiectului cu titlul „Înființarea unei capacități de producție a energiei electrice din sursa solară pentru acoperirea consumului propriu în comuna Bucerdea Grânoasă, Județul Alba”, în cadrul Fondului pentru Modernizare/Programul-cheie 1: […]

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă pentru începerea proiectului – „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic”

Andreea Ștefan

Publicat

în

Comunicat de presă Comunicat de presă pentru începerea proiectului Denumirea proiectului: „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic” Valoarea totală a proiectului: 6.429.513,58 lei cu TVA Valoarea finanțată prin Fondul pentru Modernizare: 5.850.741,92 lei cu TVA Valoarea contribuției proprii: 578.771,66 lei cu TVA Numele […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea