Rămâi conectat

Economie

Cum se completează corect declaraţia fiscală unică

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Firmele şi persoanele fizice care au angajaţi vor depune, începând din acest an, o declaraţie unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa persoanelor asigurate. Formularul 112 va fi depus on-line, prin intermediul portalului e-România, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere până la 25 februarie 2011. Prin excepţie de la regulă, această declaraţie va putea fi depusă şi pe suport de hârtie încă o jumătate de an, până la 1 iulie 2011.
lInstrucţiuni de completare, pe site-ul Fiscului
Noul formular este destul de complicat şi e recomandabil ca persoanele responsabile cu completarea acestuia să se documenteze înainte. Găsiţi instrucţiunile de completare în Monitorul Oficial Partea I, Nr. 897, din 31 decembrie 2010 sau pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, unde se află o trimitere spre informaţiile despre formularul 112 chiar de pe prima pagină. Termenul de depunere a declaraţiei este data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează impozitele şi contribuţiile sociale. Declaraţia se completează şi se validează cu ajutorul programelor de asistenţă furnizate gratuit de Fisc şi care pot fi descărcate de pe site-ul instituţiei. Contribuabilii vor completa anexele după modul specificat de Ministerul de Finanţe. l Anexa 1 cuprinde declaraţiile privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Aici trebuie completate secţiunea „Date de identificare a plătitorului”, după care cea privind „Creanţele fiscale”. În acest caz, dacă în perioada de raportare plătitorul nu datorează impozit pe venit sau contribuţii, trebuie scrisă cifra 0 (zero). Atenţie, necompletarea tabelului în această secţiune echivalează cu nedeclararea obligaţiei respective. l Anexa 1.1, cea dedicată angajatorului, cuprinde mai multe secţiuni. Secţiunea A conţine alte date de identificare a plătitorului cuprinzând informaţii precum codul CAEN sau dacă se plătesc sau nu contribuţii de accidente de muncă. În acest caz, dacă firma datorează aceste contribuţii, va trece litera „D”, iar dacă nu le datorează, litera „N”. Secţiunea B se referă la indicatori statistici şi cuprinde numărul de asiguraţi în sistemul asigurărilor pentru şomaj, al celor care au dreptul la concedii şi indemnizaţii şi totalul fondului de salarii brute. În Secţiunea C trebuie să treceţi informaţiile cu privire la condiţiile de muncă normale, deosebite sau speciale. Secţiunea C2 se referă la indemnizaţiile de sănătate, iar C3 la cele pentru accidente de muncă şi boli profesionale. La C4 treceţi suma scutită din contribuţia de şomaj a angajatorului, iar la C5 – subvenţiile, scutirile şi reducerile. Secţiunea C6 se referă la contribuţia de şomaj, iar C7 la contribuţia la fondul de garantare. Secţiunea D conţine indicatori statistici privind numărul de asiguraţi pentru care angajatorul datorează diverse contribuţii sociale. Secţiunea E se completează numai de către entităţile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asiguraţi. Secţiunea F cuprinde datele privind impozitul pe venitul din salarii. l Anexa 1.2 este dedicată asiguraţilor, adică angajaţilor. Aceasta se completează cu datele de identificare ale acestora. La secţiunea „Detalii coasiguraţi” trebuie trecute şi datele de identificare ale coasiguraţilor, care pot fi soţul sau soţia (trecuţi cu codul „S”) şi părinte (cod „P”). La Secţiunea A se înscriu datele pentru asiguraţii care au venituri numai din salarii sau asimilate salariilor, care nu au lucrat în condiţii deosebite şi nu au beneficiat de concediu medical sau de scutiri. Secţiunea B se completează numai dacă salariatul nu se încadrează la secţiunea anterioară. Este vorba de cazurile când a avut mai multe contracte de muncă la acelaşi angajator, a fost în concediu medical sau a lucrat în condiţii dificile de muncă ori a beneficiat de indemnizaţii sau alte motive de scutire. Secţiunea C cuprinde raportări pentru asiguraţi care trebuie completate de alte entităţi asimilate angajatorului, iar la Secţiunea D vor fi trecute informaţii ce ţin de concediile medicale. (A.D.T.)


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Anunț de presă privind începerea proiectului Grant capital de lucru AGRI-FOOD pentru MONTANA-POPA S.R.L.

Andreea Ștefan

Publicat

în

Anunț de presă

MONTANA-POPA S.R.L. anunta lansarea proiectului cu titlul ” Grant capital de lucru AGRI-FOOD pentru MONTANA-POPA S.R.L.” proiect  nr. RUE M2-AGRI-2635 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar”, instituite prin OUG nr 61/2022.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Anteprenoriatului si Turismului (MAT) si Agentia pentru IMM, Atragerea de Investitii si Promovarea Exportului ( AIMMAIPE), respectiv 21.06.2022.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea societatii MONTANA-POPA S.R.L. prin ajutor de stat acordat sub forma de grant pentru capital de lucru din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii din domeniul agroalimentar prevăzuți de O.U.G nr. 61 din 06 mai 2022 a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 682,810.20 lei (valoarea totala) din care : 593,748 lei grant si 89,062.20 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

[Date de Contact]

Persoană de contact:

Popa Ioan

[email protected], 0258 711 511


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

ANUNȚ LANSARE PROIECT – „cerere finanțare” proiect nr. RUE M2-AGRI-3000 înscris în cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru-Agrifood”, beneficiar DULCERIA SRL

Andreea Ștefan

Publicat

în

Anunț lansare proiect

Elit - Gustul Desăvârșit

DULCERIA SRL anunta lansarea proiectul cu titlul „cerere finanțare” proiect nr RUE M2-AGRI-3000 înscris în cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru-Agrifood”, instituită prin OUG nr 61/06 mai 2022.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu AIMMAIPE TG.MUREȘ, respectiv 20.06.2022.
Obiectivul   proiectului   îl   reprezintă   sprijinirea   beneficiarilor   din   domeniul agroalimentar a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

– menținerea activității pe o perioada de minimum 6 luni

-menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 42,422.24 (valoarea totala) din care: 36,888.9000 lei grant si 5,533.3400 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și al consecințelor  sale  sociale  și  asupra  pregătirii  unei  redresări  verzi,  digitale  și  reziliente  a economiei, Prioritatea de investiții 4d – Sprijinirea capacității IMM-urilor de a crește pe piețele regionale, naționale și internaționale și  de a se angaja în procesele de inovare Obiectiv Specific OS 4.1. – Consolidarea poziției pe piață a IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19, Acțiunea 4.1.2 Sprijin pentru capital de lucru.

DULCERIA SRL, CUI 37450730, Adresă sediu social: str.Barbu Lautaru, nr.18, oraș Teiuș, jud. Alba

Persoană de contact:

Nume, prenume: MODOL MARIANA-ELENA

Email [email protected], telefon 0766262011


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Nicolaie Ciucă, mulțumit de măsurile guvernamentale luate: Creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin il bucură pe premierul României

Suciu Andra Ioana

Publicat

în

Nicolaie Ciucă, mulțumit de măsurile guvernamentale luate: Creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin il bucură pe premierul României

Premierul României, Nicolae Ciucă, a transmis duminică seara printr-un comunicat de presă că, creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin nou deschise în țara noastră în primele nouă luni ale acestui an reprezintă confirmarea faptului că prin măsuri guvernamentale am reușit să compensăm efectele instabilității generate de războiul din apropierea granițelor.

„România rămâne o destinație atractivă pentru investitorii din afara granițelor, iar economia noastră oferă noi oportunități pentru antreprenori. Creșterea cu aproape o treime a numărului firmelor cu capital străin nou deschise în țara noastră în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, reprezintă confirmarea faptului că prin măsuri guvernamentale am reușit să compensăm efectele instabilității generate de războiul din apropierea granițelor.

Elit - Gustul Desăvârșit

Nivelul ridicat al încrederii în economia românească este dovedit și de continuarea colaborării strânse cu state membre ale Uniunii Europene. Potrivit datelor Oficiului Național pentru Registrul Comerțului, cel mai mare număr de societăți cu participare străină aparține investitorilor italieni, iar cea mai mare valoare a capitalului, firmelor olandeze, state aflate în mod tradițional în topul celor mai importanți parteneri economici ai României.

Dinamica investițiilor cu capital străin relevă încă un aspect deosebit de important- orientarea către activități din sectoare profesionale, administrative, științifice, tehnice și telecomunicații. Sunt domenii aliniate strategiilor europene de dezvoltare la care România se raliază prin proiecte, reforme și investiții asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și prin Programul de Guvernare.
Guvernul României rămâne partener onest al mediului de afaceri, așa cum a dovedit timp de aproape un an de la preluarea guvernării”, a transmis Nicolae Ciucă.

sursa: bugetul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea