Rămâi conectat

Ştirea zilei

Corectitudinea concursului – mai presus de orice dedicaţii

Publicat

în

Având în vedere afirmaţiile eronate şi comentariile tendenţioase cuprinse în articolul publicat în cotidianul „Unirea” din 11.01.2011 sub semnătura jurnalistului Ioan Hănţulescu intitulat „Post „cu dedicaţie” la Tribunalul Alba. La concursul pentru ocuparea unui post de grefier, unii concurenţi au fost… discriminaţi!” Curtea de Apel Alba Iulia face publice următoarele precizări.
Curtea de Apel Alba Iulia a organizat în data de 07.12.2010 concurs pentru ocuparea a 2 posturi vacante de grefier arhivar la Tribunalul Alba şi respectiv, Tribunalul Sibiu. Concursul a fost organizat cu respectarea prevederilor Hotărârii Consiliului Superior al Magistraturii nr.185/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru recrutarea grefierilor arhivari, a grefierilor registratori şi a personalului conex.
În organizarea şi desfăşurarea acestui concurs, Curtea de Apel Alba Iulia a avut în vedere asigurarea unei maxime transparenţe cu scopul de a facilita o participare cât mai numeroasă şi implicit ocuparea posturilor vacante de către candidaţi cât mai bine pregătiţi dar şi să înlăture eventualele suspiciuni cu privire la corectitudinea concursului apărute din lipsa de informare. În acest sens anunţul detaliat privind organizarea concursului a fost publicat atât în presa locală, cât şi pe pagina de internet a instituţiei. Toate documentele publice ale concursului au fost afişate de îndată atât la sediul instanţei, cât şi pe site-ul Curţii de Apel Alba Iulia la rubrica Alte informaţii, disponibil la adresa http://portal.just.ro/ sau http://noulportal.just.ro/, putând fi consultate şi în prezent de orice persoană interesată de desfăşurarea şi rezultatele concursului. De asemenea, personalul instanţei care a avut atribuţii în preluarea dosarelor candidaţilor a oferit toate informaţiile necesare.
Ne exprimăm regretul şi surprinderea că semnatarul acestui articol, care în virtutea profesiei de jurnalist are obligaţia de a verifica o informaţie înainte de a o face publică nu a contactat şi nu a solicitat niciun fel de date sau precizări instanţei şi nici măcar nu a consultat în mod corespunzător informaţiile publice postate pe portal. Prin urmare, în cuprinsul articolului apar mai multe informaţii eronate şi comentarii nejustificate cu privire la corectitudinea concursului pe care le considerăm suspect de subiective având în vedere şi coincidenţa de nume dintre autorul articolului şi candidata aşa zis discriminată.
La acest concurs s-au înscris şi au depus dosare complete 49 de candidaţi pentru ocuparea postului de grefier arhivar de la Tribunalul Alba şi 16 candidaţi pentru postul de grefier arhivar de la Tribunalul Sibiu şi nu 35 pentru Tribunalul Alba, respectiv, 9 candidaţi pentru Tribunalul Sibiu cum incorect apare menţionat în cuprinsul articolului.
Referitor la discriminarea unui candidat de către o persoană din secretariatul concursului care ar fi spus textual „Nu ştiu de ce vă mai prezentaţi la concurs. Ce credeţi că postul ăsta este pentru oricine? Aici nu au ce căuta studenţi, ci doar absolvenţi, care au urmat şi cursurile şcolii de grefieri. Nici nu are rost să vă mai prezentaţi la concurs, căci nu aveţi nici o şansă…!” facem următoarele precizări. Faptul că un angajat al instituţiei ar fi făcut o astfel de afirmaţie este greu credibil întrucât în sistemul judiciar se cunoaşte foarte bine că un absolvent al Şcolii Naţionale de Grefieri ocupă prin repartizare un post de grefier rezervat la una din instanţele din ţară, post distinct şi superior celui de grefier arhivar, care este post cu studii medii. Şcoala Naţională de Grefieri este o instituţie de învăţământ superior şi nu se ocupă de şcolarizarea persoanelor ce vor să devină grefieri arhivari, recrutarea acestora realizându-se în mod exclusiv prin concursuri organizate de curţile de apel. De asemenea, nici una dintre persoanele cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea concursului nu şi-a permis să descurajeze sau să discrimineze în vreun fel candidaţii la concurs, indiferent de studiile lor. Dovada în acest sens este tocmai participarea numeroasă la acest concurs, mulţi candidaţi fiind studenţi sau absolvenţi de drept şi faptul că nu au fost înregistrate nici un fel de contestaţii sau reclamaţii cu privire la o astfel de atitudine a vreunui membru al comisiei de concurs.
De altfel, la nici unul dintre multele concursuri organizate potrivit competenţei de Curtea de Apel Alba Iulia pentru ocuparea posturilor vacante de la instanţele din circumscripţia teritorială ce cuprinde judeţele Alba, Sibiu şi Hunedoara, la care au participat numai în ultimii 2 ani câteva sute de candidaţi, nu au existat astfel de reclamaţii. Nici candidata Maria H. menţionată în articol nu a făcut nici un fel de sesizare sau contestaţie referitoare la concurs. Nu cunoaştem motivul pentru care candidata Maria H., deşi a îndeplinit condiţiile de participare nu s-a prezentat la probele concursului, dar putem afirma în urma verificărilor efectuate că nu a fost în nici un fel discriminată, defavorizată sau descurajată de către secretariatul concursului iar fraza absurdă invocată este probabil produsul unei confuzii nefericite în urma dialogului cu persoana care a preluat dosarul de concurs sau este oferită ca justificare pentru neparticiparea la concurs.
În cuprinsul articolului apar şi alte afirmaţii eronate şi insinuări fără temei. Astfel, referindu-se la candidata care a fost admisă în urma concursului pentru ocuparea postului de grefier arhivar la Tribunalul Alba, se afirmă că aceasta ar fi obţinut una dintre cele mai mici note la proba practică eliminatorie, ce a constat într-un test susţinut la calculator pentru verificarea cunoştinţelor de operare pe calculator. Într-adevăr, majoritatea candidaţilor au obţinut nota 10 la această probă dar cea mai mică notă a fost 7,50 iar nota 9,80 obţinută de candidata în cauză nu se poate spune că este mică. Autorul articolului omite însă să precizeze că aceeaşi candidată a obţinut cea mai mare notă din concurs, 9,50, la cea mai grea probă, proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice din tematică.
În legătură cu taxa de participare la concurs de 50 de lei, precizăm că ea se încasează de instituţia organizatoare în baza Ordinului Ministerului Justiţiei nr. 1331/C/2004 iar suma strânsă în acest sens s-a virat la Consiliul Superior al Magistraturii în baza art.8 alin.3 din Hotărârea C.S.M. nr.126/2007.
Considerăm că prin acest articol, pe lângă dezinformarea evidentă a opiniei publice cu privire la organizarea, desfăşurarea şi corectitudinea acestui concurs, în lipsa unei minime verificări a informaţiilor publicate, a fost afectată în mod nejustificat imaginea instituţiei noastre şi a angajaţilor ei fără a aduce niciun argument concludent prin care să fie fundamentate acuzaţiile şi afirmaţiile tendenţioase.
Imaginea justiţiei este deosebit de importantă pentru menţinerea şi întărirea încrederii justiţiabililor în actul de justiţie. Ca atare, nu poate fi ignorat impactul pe care îl au astfel de opinii exprimate public prin intermediul mass-media, asupra imaginii justiţiei.
În acelaşi spirit, Curtea de Apel Alba Iulia vă stă la dispoziţie cu toate informaţiile necesare efectuării unui demers jurnalistic justificat de interesul opiniei publice şi care să reflecte în mod obiectiv activitatea instanţei de judecată.
Având în vedere toate aceste aspecte ne exprimăm convingerea că veţi ţine cont de observaţiile noastre iar în virtutea respectării criteriilor de profesionalism şi deontologiei profesionale veţi face cunoscut opiniei publice şi conţinutul prezentului drept la replică.
Cosmin MUNTEAN, Biroul de Informare şi Relaţii Publice Curtea de Apel Alba Iulia

Publicitate

Ştirea zilei

Câte persoane au fost imunizate în județul Alba, până la momentul actual: Lista pe categorii de vârstă

Publicat

în

Câte persoane au fost imunizate în județul Alba, până la momentul actual: Lista pe categorii de vârstă

Direcţia De Sănătate Publică Alba, a comunicat lista la zi cu persoanele vaccinate anti coronavirus, în județul Alba, pe categorii de vârstă, la data de 13 septembrie 2021, ca urmare a unei solicitări ziarulunirea.ro.

În urma unei solicitări din partea ziarulunirea.ro, Direcția de Sănătate Publică Alba a comunicat situația persoanelor vaccinate anti-Covid, la nivel județean, în funcție de categoriile de vârstă.

Electrica Furnizare Discount

Vaccinarea se desfășoară într-un ritm puțin accelerat, potrivit listei, comparativ cu ultima săptămână fiind imunizate 901 de persoane, față de 846 de persoane, în cursul săptămânii trecute, la nivelul județului.

Astfel de la începutul campaniei de vaccinare și până astăzi s-au vaccinat un număr total de 184.335 persoane, dintre care 97.835 cu prima doza sau vaccinul Johnson & Johnson ce necesită o singură doză pentru o schemă de vaccinare completă, iar 86.500 cu două doze.

Categoria de vârstă Total Doza 1 Doza 2
12 15 ani 863 468 395
16 17 ani 1995 1014 981
18 19 ani 3344 1833 1511
20 24 ani 7940 4449 3491
25 29 ani 6869 3898 2971
30 34 ani 10563 5883 4680
35 39 ani 12225 6762 5463
40 44 ani 15492 8392 7100
45 49 ani 17127 9213 7914
50 54 ani 19228 10204 9024
55 59 ani 14825 7775 7050
60 64 ani 18962 9842 9120
65 69 ani 21999 11286 10713
70 74 ani 16547 8449 8098
75 79 ani 8256 4220 4036
80 84 ani 5185 2649 2536
85 89 ani 2239 1148 1091
90 94 ani 603 312 291
95 99 ani 69 36 33
Peste 100 ani 4 2 2
Total 184335 97835 86500

Citește mai mult

Ştirea zilei

Sistem de iluminat public, nou și modern, în șanțurile Cetății din Alba Iulia: Licitația, în valoare de peste 1 milion de lei, lansată în SEAP

Publicat

în

Zona șanțurilor Cetății din municipiul Alba Iulia se va bucură în curând de o nouă ,,față” a iluminatului public în oraș, sub formă a 223 de noi corpuri de iluminat.

Primăria municipiului Alba Iulia a lansat marți, 21 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru eficientizarea sistemului de iluminat public în zona șanțurile Cetății Alba Carolina”. Valoarea totală estimată a investiției este de 1.019.270 lei, fără TVA.

Sistemul de iluminat public din Municipiul Alba Iulia – Ziduri cetate – este alimentat la tensiunea de 0,4 kV, prin intermediul rețelelor electrice aeriene și subterane, din 5 posturi de transformare operate de societatea SC ELECTRICA FURNIZARE – TRANSILVANIA SUD.

Electrica Furnizare Discount

Vechimea rețelei de iluminat stradal este de 10-15 de ani, existând un potențial ridicat de reabilitare/modernizare.

Deficiențe constatate la starea actuală a sistemului de iluminat public analizat sunt:

-Tehnologie veche și depășită tehnic a corpurilor de iluminat existente;
-Nivelul de iluminare neconform cu prevederile standardelor și normelor specifice lucru care favorizează incidente rutiere;
-Disfuncționalități și întreruperi în furnizarea iluminatului public;
-Ineficiență energetică, randament luminos scăzut al aparatelor de iluminat existente;
-Cheltuieli ineficiente prin costuri mari de mentenanță, date de caracteristicile tehnice depășite și de uzură componentelor;
-Aspect fizic disonant față de cerințele unei localități cu potențial de rangul Municipiului ALBĂ IULIA;
-Gestiune greoaie a sistemului datorită lipsei de informații specifice care s-ar putea înregistra în timp real de către operatorul serviciului de iluminat;

Având în vedere cele de mai sus se identifica următoarele necesitați:

-modernizarea ȘIP existent, respectiv implementarea unor soluții de iluminat eficiente atât din punct de vedere al protecției mediului, cât și din punct de vedere economic și financiar
-reducerea poluării luminoase și asigurarea unui iluminat corespunzător pe timp de noapte astfel încât să corespundă cu parametrii luminotehnici impuși prin normativele în vigoare
-introducerea soluțiilor de control a iluminatului prin sistem de telegestiune și senzori ce au capacitate de adaptare a iluminatului la necesitățile de trafic.

Obiectivul general al proiectului este modernizarea ȘIP pentru creșterea eficienței energetice în municipiul Albă lulia prin implementarea unor soluții de iluminat moderne care au drept scop creșterea gradului de siguranță, reducerea consumurilor actuale de energie fără a afecta confortul cetățenilor.

Investiția care se propune în Șanțurile Cetății:

1. Înlocuirea a 223 aparate de iluminat cu surse LED;
2. Montarea de 223 module de comandă telegestiune;
3. Montarea de 223 senzori radar cu detecție mișcare;

Aparatele de iluminat vor fi echipate cu surse LED, iar puterea lor se va alege în urmă efectuării calculelor luminotehnice pentru fiecare stradă.

Aparatul de iluminat va permite că la 100 000 ore de funcționare fluxul luminos să nu se deprecieze cu mai mult de 20%. Acesta va fi echipat cu conector electro-mecanic standardizat tip NEMA 7 pini, pentru posibilitatea de montare ulterioară a modulului de telegestiune în exteriorul acestuia. În caz de necesitate, aparatul de iluminat va putea răspunde la senzorii externi alocați acestuia, într-un timp de maxim 1 secundă. Nu se acceptă senzori integrați într-un alt modul de control care ar dublă sistemul de telegestiune ofertat.

Aparatul permite menținerea constantă a fluxului luminos în timp al surselor LED, prin intermediul driver-ului electronic și a sistemului de control.

Sistemul de telegestiune va gestiona întreaga rețea din zona, și va avea posibilitatea extinderii ulterioare. În timpul funcționarii sistemului de telegestiune se va putea păstră tensiune permanentă în rețea, comandă aprinderii / stingerii / dimmingului iluminatului public urmând a se face prin modulele montate pe aparatele de iluminat. Aceste module vor fi adresabile independent și vor asigura atât comandă locală pornit/oprit cât și diagnoză aparatului de iluminat în timp real.

Durata de viață estimată a sistemului nou de iluminat, fără intervenții majore, este apreciată la 10 ani și este dată de minimul duratei de viață a componentelor principale:

Aparate iluminat: 10 ani
Cabluri electrice : 15 ani
Confecții metalice (suporți, console): 20 ani

Citește mai mult

Ştirea zilei

Opt oameni VACCINAȚI împotriva Covid-19 au decedat, în ultimele 24 de ore. Câți pacienți au murit în total

Publicat

în

Opt oameni VACCINAȚI împotriva Covid-19 au decedat, în ultimele 24 de ore. Câți pacienți au murit în total

Opt dintre pacienții confirmați cu COVID-19 care au murit în ultimele 24 de ore eau vaccinați, a anunțat marți CNCAV.

„Dintre cei 129 de pacienți decedați în ultimele 24 de ore, 8 erau vaccinați”, au tansmis marți reprezentanții CNCAV, informează Mediafax.

Aceștia au precizat că nu au, în prezent, date cu privire la numărul pesoanelor vaccinate care sunt internate.

Electrica Furnizare Discount

Printre pacienții decedați în ultimele 24 de ore se numără și un tânăr de 26 de ani din județul Dolj. Acesta nu avea comorbidități declarate și nu era vaccinat, potrivit datelor CNCAV. Reprezentanții Prefecturii Dolj spun, însă, că tânărul suferea de insuficiență respiratorie.

Din totalul de 129 de decese raportate, 120 au survenit la pacienți care au prezentat comorbidități.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare