Actualitate

Consumul ridicat de sare este asociat cu un risc de două ori mai mare de insuficiență cardiacă – STUDIU

Ioana Oprean

Publicat

în

ALBA FEST 2026

Consumul ridicat de sare este asociat cu un risc de două ori mai mare de insuficiență cardiacă, potrivit rezultatelor unui studiu desfășurat pe parcursul a 12 ani, la care au participat peste 4.000 de persoane, prezentat duminică în cadrul Congresului Societății Europene de Cardiologie și citat luni de Science Daily și MedicalXPress.

„Aportul ridicat de sare (clorură de sodiu) este una dintre cauzele principale ale hipertensiunii arteriale și un factor de risc independent pentru boala coronariană și atacul cerebral”, a declarat Pekka Jousilahti, profesor cercetător în cadrul Institutului Național pentru Sănătate și Bunăstare din Helsinki, Finlanda. „Alături de boala coronariană și de atacul cerebral, insuficiența cardiacă reprezintă una dintre cele mai importante afecțiuni cardiovasculare din Europa și din lume, însă modul în care aportul ridicat de sare acționează în dezvoltarea acesteia este necunoscut”, a adăugat el.

Cercetarea a analizat relația dintre consumul de sare și apariția insuficienței cardiace.

Estimarea aportului individual de sare este dificil de realizat din punct de vedere metodologic și, prin urmare, eșantioanele corespunzătoare de populație sunt greu de găsit.

Cercetarea a analizat date prelevate de la 4.630 de bărbați și femei, cu vârste între 25 și 64 de ani, aleși în mod aleatoriu, care au participat la Studiul privind Sarea din Carelia de Nord și la Studiul Național FINRISK, desfășurat între 1979 și 2002 în Finlanda.

Eșantionul de populație studiat a fost monitorizată timp de 12 ani pe baza datelor computerizate înregistrate în Registrului Național de Sănătate, iar cazurile de deces ca urmare a insuficienței cardiace au fost identificate cu ajutorul Registrului Cauzelor de Deces, a Registrului Externărilor și a altor informații stocate.

În timpul celor 12 ani de studiu, 121 de bărbați și femei au dezvoltat insuficiență cardiacă.

„Inimii nu îi place sarea. Aportul ridicat de sare crește în mod remarcabil riscul de insuficiență cardiacă. Această creștere a riscului de insuficiență cardiacă asociată consumului de sare a fost independentă de tensiunea arterială”, a subliniat Jousilahti.

„Persoanele care au consumat peste 13,7 grame de sare pe zi au manifestat un risc de două ori mai mare de insuficiență cardiacă în comparație cu cele care au avut un aport sub 6,8 grame”, a adăugat el.

„Aportul optim zilnic de sare se situează probabil undeva sub 6,8 grame. Organizația Mondială a Sănătății recomandă maximum 5 grame pe zi, iar nevoile fiziologice sunt de 2-3 grame pe zi”, a mai spus profesorul Jousilahti care a subliniat însă că „este nevoie de eșantioane internaționale de populație pentru a se putea realiza estimări mai detaliate legate de creșterea riscului de insuficiență cardiacă asociată consumului de sare”.

Congresul Societății Europene de Cardiologie se desfășoară între 26 și 30 august în Barcelona, Spania.

Sursa Agerpres.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

VIDEO | Eugen Tomac și-a depus mandatul. Nicușor Dan a ales o nouă persoană pentru funcția de premier

Bogdan Ilea

Publicat

în

Eugen Tomac și-a depus mandatul. Nicușor Dan a ales o nouă persoană pentru funcția de premier  După ce PNL, USR și UDMR au anunțat că nu vor vota cabinetul său, Eugen Tomac, premierul desemnat inițial de președintele Nicușor Dan și-a depus mandatul. Adrian Veștea, președintele CJ Brașov și prim-vicepreședinte PNL, este noul premier desemnat. ,,Domnul […]

Citește mai mult

Actualitate

Indexare pensii 2027 | Premierul desemnat, Eugen Tomac, explicații despre indexarea pensiilor: Urmează să mai facem o evaluare și să discutăm cu cei de la Comisia Europeană

Bogdan Ilea

Publicat

în

Premierul desemnat, Eugen Tomac, explicații despre indexarea pensiilor: Urmează să mai facem o evaluare și să discutăm cu cei de la Comisia Europeană Premierul propus Eugen Tomac a explicat modul în care ar urma să fie indexate pensiile, măsură inclusă în programul de guvernare pe care intenționează să îl aplice în cazul în care executivul […]

Citește mai mult

Actualitate

El Niño a început: Avertismentul transmis de agenția americană de observare a oceanelor

Bogdan Ilea

Publicat

în

El Niño a început: Avertismentul transmis de agenția americană de observare a oceanelor Administrația Națională Oceanică și Atmosferică din Statele Unite (NOAA) a anunțat, în iunie 2026, declanșarea fenomenului climatic El Niño și avertizează că acesta s-ar putea transforma într-un episod deosebit de puternic, cu efecte semnificative la nivel global. Oamenii de știință estimează o […]

Citește mai mult