Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

CNAIR a semnat contractul pentru construcţia lotului de la graniţa cu Ungaria a Autostrăzii Transilvania

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

CNAIR a semnat joi, 13 decembrie, contractul pentru construirea lotului Biharia – Borş, de la graniţa cu Ungaria. Rămâne de văzut dacă firma orădeană selectată va putea finaliza şoseaua rapidă spre ţara vecină şi va rupe astfel „blestemul” care urmăreşte Autostrada Transilvania de la plecarea constructorului american Bechtel.

CNAIR a lansat în august 2017 licitaţia pentru consturirea tronsonului Suplacu de Barcău – Borş (60 kilometri) din Autostrada Transilvania, care a fost împărţit în trei loturi.

Pentru lotul 1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 kilometri), CNAIR nu a desemnat încă un câştigător, evaluarea financiară urmând să se încheie până la 31 decembrie, conform datelor actualizate din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Pentru lotul 2 Chiribiş – Biharia (28,55 kilometri) şi lotul 3 Biharia – Borş (5,35 kilometri) i-a desemnat câştigători pe orădenii de la Trameco.

Dacă pentru lotul 3 urmează să se semneze contractul cu orădenii, în cazul lotului 2 a fost depusă contestaţie. Pe 21 noiembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o însă ca nefondată. Rămâne de văzut dacă se va ajunge mai departe cu această contestaţie în instanţă.

CNAIR a anunţat pe 2 octombrie câștigătorii licitațiilor pentru construcția a încă 33,9 km din autostrada Transilvania, între Chiribiș și Borș.

Contractele pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor 3C2 (Chiribiș – Biharia, între km 30+550 și km 59+100) și 3C3 (Biharia – Borș, între km 59+100 și km 64+450) ale Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea (autostrada Transilvania), au fost câștigate de Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.

Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia, cu o valoare de 326,51 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni.

Subsecțiunea Biharia-Borș, are o valoare de 134,22 milioane de lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de 4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni.

Pentru ambele secțiuni, perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Se rupe „blestemul” Bechtel?

Secţiunea Suplacu de Barcău – Borş se află la a treia tentativă de construire, după eşecurile cu foştii constructori, americanii de la Bechtel şi spaniolii de la Corsan.

Rămâne de văzut daca noua încercare pentru construirea tronsonului de autostradă de la graniţă va fi cu noroc.

Informaţia privind semnarea contractului pentru lotul de la graniţa României a apărut încă de miercuri în presa locală.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Cum va fi VREMEA în luna mai 2024. Prognoza METEO pentru 4 săptămâni

Bogdan Ilea

Publicat

în

Cum va fi VREMEA în luna mai 2024. Prognoza METEO pentru 4 săptămâni Temperaturile pentru luna mai din acest an or să fie mai ridicate decât cele specifice perioadei. Excepție făcând doar săptămâna 6 – 13 mai. Săptămâna 29 aprilie – 6 mai Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea