Cel mai mic salariu va fi 1.200 de lei, începând cu ianuarie 2016. Cine va avea cea mai mare leafă din România
Ministrul Muncii, Rovana Plumb, a declarat, marți, că salariul minim pe economie va fi 1.200 de lei, începând cu ianuarie 2016, iar cel mai mare salariu va fi cel al președintelui României, care va fi egal cu cel al președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție, al premierului, al președintelui Camerei Deputaților și al președintelui Senatului.
Aceasta a subliniat că, în prezent, se lucrează la legea salarizării unitare în sistemul bugetar.
„Suntem în momentul de față în situația de a calcula anumite scenarii, împreună cu Ministerul de Finanțe. Imediat vom intra în dialog, ca și până acum, cu partenerii noștri sociali, dar ne vom consulta și cu ceilalți colegi ai noștri din Guvern care gestionează domeniile din sectorul bugetar. Așa cum am propus, cel mai mic salariu va fi 1.200 lei, salariul minim pe economie începând cu ianuarie 2016. Cel mai mare (salariu — n. r.) va fi cel al președintelui, egal cu cel al președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție, egal cu al premierului, egal cu cel al președintelui Camerei Deputaților și al președintelui Senatului”, a precizat Rovana Plumb.
În ceea ce privește declarația ministrului Finanțelor, Eugen Teodorovici, potrivit căreia salariul de ministru ar fi mic, Rovana Plumb a declarat că „problema se pune în ceea ce privește motivarea personalului din tot sectorul bugetar”.
„Ceea ce am reușit noi să facem pentru anul acesta a fost să creștem salariile doar în cele două sectoare cheie: sănătate și educație. Acum ne uităm către tot sectorul bugetar: administrația publică locală, administrația publică centrală pentru că, într-adevăr, aici nu au mai fost făcute majorări, iar motivarea personalului nu există”, a subliniat ministrul Muncii.
La finalul lunii ianuarie, Rovana Plumb declara că există o suprapunere a claselor de salarizare, după ce a crescut salariul minim pe economie la 975 de lei.
„Cert este că în momentul de față avem o suprapunere a claselor de salarizare ca urmare a unei măsuri bune, benefice pentru toți salariații din România: creșterea salariului minim pe economie, care, după cum bine știți, acum este de 975 lei, iar de la 1 iulie va fi 1.050 de lei și, bineînțeles, cele două sectoare bugetare foarte importante — sănătatea și educația unde, începând cu 2014, am prevăzut creșterile de salarii, așa cum ne-am angajat”, preciza ministrul Muncii.
Sursa Agerpres.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
România se află printre țările din UE care reciclează cel mai puțin deșeurile textile. Date Eurostat
România se află printre țările din UE care reciclează cel mai puțin deșeurile textile. Date Eurostat Potrivit celor mai recente date disponibile pentru România, țara noastră se numără printre țările Uniunii Europene cu cele mai mici rate de reciclare a deșeurilor textile, cu numai 23%. La nivelul UE, în 2024 au fost generate 2,3 milioane […]
Transalpina – DN 67C, ÎNCHISĂ circulației rutiere, între Rânca și Obârșia Lotrului: Șoferii, avertizați să respecte indicatoarele
Transalpina – DN 67C, ÎNCHISĂ circulației rutiere, între Rânca și Obârșia Lotrului: Șoferii, avertizați să respecte indicatoarele Transalpina – DN 67C este închisă circulației rutiere, între Rânca și Obârșia Lotrului, iar șoferii au fost avertizați să respecte indicatoarele rutiere. O nouă intervenție a salvatorilor montani, după ce trei turiști din județul Dâmbovița au rămas blocați […]
La Spitalul Județean din Alba Iulia, taxă de însoțitor pentru mama unui copil de 3 ani internat cu insuficiență respiratorie, deși nu i s-a oferit nici măcar un pat
La Spitalul Județean din Alba Iulia, taxă de însoțitor pentru mama unui copil de 3 ani internat cu insuficiență respiratorie, deși nu i s-a oferit nici măcar un pat! Un caz care ridică semne de întrebare cu privire la modul în care sunt aplicate taxele pentru însoțitorii pacienților minori a fost semnalat redacției Ziarului „Unirea” […]
