Cardurile de sănătate, din nou blocate. Sistemul informatic nu a funcționat nici luni dimineață

Este deja a doua zi în care medicii de familie reclamă că sistemul informatic al Casei Naţionale de Asigurări este blocat. Au fost probleme şi luni dimineața și cardurile de sănătate nu au putut fi folosite.

Potrivit preşedintelui Societăţii Naţionale de Medicină de Familie, Rodica Tănăsescu, sistemul informatic nu a funcționat nici luni dimineață.

„Sistemul informatic este o problemă pentru toți furnizorii din sistem, adică și pentru spitale, și pentru laboratoare, și pentru farmacii, și pentru ambulatorul de specialitate. Absolut tot sistemul medical este afectat când platforma informatică a Casei Naționale nu funcționează.

Același lucru s-a întâmplat și ieri dimineață, abia după-amiază am putut valida niște servicii, și la fel și vineri. O parte dintre serviciile care apăreau semnate cu cardul ieri, azi nu le-am putut urca în sistem și apar nevalidate cu cardul. Deci avem șanse ca peste 3 ani să vină Curtea de Conturi să ne impută nu numai consultația, ci și valoarea rețetei,” a declarat pentru Digi24 Rodica Tănăsescu, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicină de Familie.

„Consultațiile se acordă, dar nu poți să le dai pacienților rețete în siguranță. Oferim consultația normală, pentru că e dreptul omului, rețeta și trimiterea sunt obligațiile Casei de Asigurări,” a adăugat preşedintele Societăţii Naţionale de Medicină de Familie.

Sursa: digi24.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

1 comentariu

Apocalipsa lui Rika 7 noiembrie 2017 at 12:09

INDISPONIBILITATE SISTEM INFORMATIC
Astazi, 07.11.2017, incepand cu ora 07:00, Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate este indisponibila datorita unor probleme tehnice.

Pana la remedierea problemelor tehnice aparute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.

Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare.

În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate.

Astazi, 07.11.2017, incepand cu ora 9.40 platforma PIAS este functionala

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...