Rămâi conectat

Actualitate

Calendarul controalelor ITM în anul 2020: Ce verificări îi așteaptă pe angajatori în acest an

Publicat

în

Calendarul controalelor ITM în anul 2020: Ce verificări îi așteaptă pe angajatori în acest an

Calendarul controalelor ce vor fi desfășurate în 2020 de către inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) din subordinea Inspecției Muncii (IM) a fost aprobat în ultimele zile ale anului trecut. Acesta include campaniile majore de control pe care le vor pune în practică inspectorii din ITM-uri, dar și calendarul lor.

Ianuarie – martie

» O campanie europeană de informare despre beneficiile muncii declarate va fi derulată în primele șase luni ale anului 2020 la nivelul întregii Uniuni Europene. Deși aceasta va avea, în mare, un scop informativ, va exista și o săptămână dedicată controalelor la angajatori (inclusiv cu inspectori din alte state), care este programată la nivel național pentru 16-20 martie.

» Campanie națională pentru combaterea muncii nedeclarate. Mai precis, această campanie va viza atât identificarea angajatorilor care folosesc munca la negru, cât și combaterea acesteia, controalele urmând să se axeze pe domeniile în care sunt șanse mari să fie folosită această practică. În mare, vorbim de construcții, fabricarea produselor de brutărie și a produselor făinoase, depozitarea și comercializarea produselor cerealiere și a produselor de panificație, industria lemnului, comerțul cu ridicata și cu amănuntul, paza, unitățile active în stațiunile montane și de pe litoral, unitățile active noaptea (restaurante, baruri, cluburi, discoteci, cazinouri,  magazine non-stop, benzinării), service-uri auto. Campania va fi derulată de ITM-uri pe toată durata anului 2020.

Electrica Furnizare Discount

» Campanie națională privind obligațiile angajatorilor de a implementa măsurile necesare pentru asigurarea securității și protecția lucrătorilor ce activează în șantierele temporare sau mobile. Această campanie a ITM-urilor este axată mai ales pe partea de SSM și va viza în special domeniul construcțiilor. Verificările vor ținti șantierele active în funcție de numărul subantreprenorilor, numărul de accidente produse și riscul ridicat de accidentare.

» Campanie privind salariații trimiși la muncă în străinătate. Aceasta este planificată numai pentru primul trimestru al anului curent, ținta ei fiind firmele care activează ca agenți de plasare în străinătate a forței de muncă. Însă vor fi avute în vedere și companiile de consultanță pentru medierea muncii sau managementul resurselor umane și agențiile de modeling.

» Acțiune de monitorizare a contractelor colective de muncă și a actelor adiționale la acestea, care sunt încheiate la nivel de unitate.

» Campanie și acțiune pe domeniul transportului rutier. De asemenea, inspectorii muncii vor mai controla angajatorii care activează în domeniul transportului rutier. Concret, aspectele avute în vedere vor fi cele ce țin de relațiile de muncă (mai ales timpul de muncă și de odihnă al șoferilor) și detașările transnaționale. Unele controale vor fi derulate în colaborare cu reprezentanții Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. În plus, va exista și o acțiune privind controlul respectării regulilor de SSM la acești angajatori.

» Acțiune de identificare și verificare a măsurilor pentru prevenirea riscurilor ce provoacă salariaților afecțiuni musculo-scheletice. Inspectorii de stat vor încerca să identifice aceste riscuri prin chestionare completate de angajatori, urmând ca anumite firme să fie selectate și pentru verificări efective.

» Acțiune de control privind securitatea și sănătatea în muncă a lucrătorilor vârstnici din IMM-uri. Concret, reprezentanții ITM-urilor vor face verificări la angajatorii care folosesc salariați trecuți de 60 de ani, pentru a vedea cât de bine sunt protejați de riscurile profesionale.

» Acțiune de control pe SSM la biserici și la prestatorii din domeniul construcțiilor care desfășoară lucrări pentru ele.

Aprilie – iunie

» Campanie națională pentru combaterea muncii nedeclarate. Mai precis, această campanie va viza atât identificarea angajatorilor care folosesc munca la negru, cât și combaterea acesteia, controalele urmând să se axeze pe domeniile în care sunt șanse mari să fie folosită această practică.

» Acțiune de monitorizare a contractelor colective de muncă și a actelor adiționale la acestea, care sunt încheiate la nivel de unitate.

» Campanie și acțiune pe domeniul transportului rutier. Inspectorii muncii vor controla angajatorii care activează în domeniul transportului rutier. Concret, aspectele avute în vedere vor fi cele ce țin de relațiile de muncă (mai ales timpul de muncă și de odihnă al șoferilor) și detașările transnaționale. Unele controale vor fi derulate în colaborare cu reprezentanții Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. În plus, va exista și o acțiune privind controlul respectării regulilor de SSM la acești angajatori.

» Campanie națională privind obligațiile angajatorilor de a implementa măsurile necesare pentru asigurarea securității și protecția lucrătorilor ce activează în șantierele temporare sau mobile. Această campanie a ITM-urilor este axată mai ales pe partea de SSM și va viza în special domeniul construcțiilor. Verificările vor ținti șantierele active în funcție de numărul subantreprenorilor, numărul de accidente produse și riscul ridicat de accidentare.

» Acțiune de identificare și verificare a măsurilor pentru prevenirea riscurilor ce provoacă salariaților afecțiuni musculo-scheletice. Inspectorii de stat vor încerca să identifice aceste riscuri prin chestionare completate de angajatori, urmând ca anumite firme să fie selectate și pentru verificări efective.

» Acțiune de control privind securitatea și sănătatea în muncă a lucrătorilor vârstnici din IMM-uri. Concret, reprezentanții ITM-urilor vor face verificări la angajatorii care folosesc salariați trecuți de 60 de ani, pentru a vedea cât de bine sunt protejați de riscurile profesionale.

» Acțiune de control privind modul de respectare a cerințelor minime de SSM pentru asigurarea protecției lucrătorilor împotriva riscurilor legate de prezența agenților chimici periculoși.

» Acțiune de verificare a modului în care sunt respectate cerințele minime pentru îmbunătățirea SSM a lucrătorilor care pot fi expuși unui potențial risc din cauza atmosferelor explozive în silozurile de cereale, fabricile de produse de brutărie și produse de panificație, nutrețuri pentru hrana animalelor, băuturi alcoolice, mobilă și benzinării.

» Acțiune de control pe SSM la biserici și la prestatorii din domeniul construcțiilor care desfășoară lucrări pentru ele.

Iulie – septembrie

» Campanie națională pentru combaterea muncii nedeclarate. Mai precis, această campanie va viza atât identificarea angajatorilor care folosesc munca la negru, cât și combaterea acesteia, controalele urmând să se axeze pe domeniile în care sunt șanse mari să fie folosită această practică.

» Acțiune de combatere a muncii nedeclarate în domeniul medical. Vizate vor fi, mai precis, cabinetele medicale individuale, policlinicile și spitalele.

» Acțiune de monitorizare a contractelor colective de muncă și a actelor adiționale la acestea, care sunt încheiate la nivel de unitate.

» Campanie privind zilierii. Al treilea trimestru al anului va aduce în atenția inspectorilor muncii inclusiv activitatea sezonieră pentru care sunt necesari lucrătorii necalificați. Practic, reprezentanții autorităților vor identifica încălcările legislației zilierilor, mai ales în contextul în care anul 2019 a adus numeroase noutăți legale în acest domeniu.

» Campanie națională privind obligațiile angajatorilor de a implementa măsurile necesare pentru asigurarea securității și protecția lucrătorilor ce activează în șantierele temporare sau mobile. Această campanie a ITM-urilor este axată mai ales pe partea de SSM și va viza în special domeniul construcțiilor. Verificările vor ținti șantierele active în funcție de numărul subantreprenorilor, numărul de accidente produse și riscul ridicat de accidentare.

» Campanie și acțiune pe domeniul transportului rutier. Inspectorii muncii vor controla angajatorii care activează în domeniul transportului rutier. Concret, aspectele avute în vedere vor fi cele ce țin de relațiile de muncă (mai ales timpul de muncă și de odihnă al șoferilor) și detașările transnaționale. Unele controale vor fi derulate în colaborare cu reprezentanții Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. În plus, va exista și o acțiune privind controlul respectării regulilor de SSM la acești angajatori.

» Acțiune de identificare și verificare a măsurilor pentru prevenirea riscurilor ce provoacă salariaților afecțiuni musculo-scheletice. Inspectorii de stat vor încerca să identifice aceste riscuri prin chestionare completate de angajatori, urmând ca anumite firme să fie selectate și pentru verificări efective.

» Acțiune de control privind securitatea și sănătatea în muncă a lucrătorilor vârstnici din IMM-uri. Concret, reprezentanții ITM-urilor vor face verificări la angajatorii care folosesc salariați trecuți de 60 de ani, pentru a vedea cât de bine sunt protejați de riscurile profesionale.

» Acțiune de control privind modul de respectare a cerințelor minime de SSM pentru asigurarea protecției lucrătorilor împotriva riscurilor legate de prezența agenților chimici periculoși.

» Acțiune de verificare a modului în care sunt respectate cerințele minime pentru îmbunătățirea SSM a lucrătorilor care pot fi expuși unui potențial risc din cauza atmosferelor explozive în silozurile de cereale, fabricile de produse de brutărie și produse de panificație, nutrețuri pentru hrana animalelor, băuturi alcoolice, mobilă și benzinării.

» Acțiune de control pe SSM la biserici și la prestatorii din domeniul construcțiilor care desfășoară lucrări pentru ele.

Octombrie – decembrie

» Campanie națională pentru combaterea muncii nedeclarate. Mai precis, această campanie va viza atât identificarea angajatorilor care folosesc munca la negru, cât și combaterea acesteia, controalele urmând să se axeze pe domeniile în care sunt șanse mari să fie folosită această practică.

» Acțiune de combatere a muncii nedeclarate în domeniul medical. Vizate vor fi, mai precis, cabinetele medicale individuale, policlinicile și spitalele.

» Campanie privind relațiile de muncă în învățământ. Ultimele trei luni din an vor fi dedicate și unui domeniu în care numărul de salariați este în creștere – activitatea creșelor, a grădinițelor și a serviciilor de tip „afterschool”. Vor fi verificate, în special, unitățile în care sunt folosiți salariați cu normă parțială.

» Acțiune de monitorizare a contractelor colective de muncă și a actelor adiționale la acestea, care sunt încheiate la nivel de unitate.

» Campanie națională privind obligațiile angajatorilor de a implementa măsurile necesare pentru asigurarea securității și protecția lucrătorilor ce activează în șantierele temporare sau mobile. Această campanie a ITM-urilor este exată mai ales pe partea de SSM și va viza în special domeniul construcțiilor. Verificările vor ținti șantierele active în funcție de numărul subantreprenorilor, numărul de accidente produse și riscul ridicat de accidentare.

» Campanie și acțiune pe domeniul transportului rutier. Inspectorii muncii vor controla angajatorii care activează în domeniul transportului rutier. Concret, aspectele avute în vedere vor fi cele ce țin de relațiile de muncă (mai ales timpul de muncă și de odihnă al șoferilor) și detașările transnaționale. Unele controale vor fi derulate în colaborare cu reprezentanții Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. În plus, va exista și o acțiune privind controlul respectării regulilor de SSM la acești angajatori.

» Acțiune de control privind securitatea și sănătatea în muncă a lucrătorilor vârstnici din IMM-uri. Concret, reprezentanții ITM-urilor vor face verificări la angajatorii care folosesc salariați trecuți de 60 de ani, pentru a vedea cât de bine sunt protejați de riscurile profesionale.

» Acțiune de verificare a modului în care sunt respectate cerințele minime pentru îmbunătățirea SSM a lucrătorilor care pot fi expuși unui potențial risc din cauza atmosferelor explozive în silozurile de cereale, fabricile de produse de brutărie și produse de panificație, nutrețuri pentru hrana animalelor, băuturi alcoolice, mobilă și benzinăriilor.

» Acțiune de control pe SSM la biserici și la prestatorii din domeniul construcțiilor care desfășoară lucrări pentru ele.

» Acțiune de control pentru verificarea modului în care se respectă prevederile legale la comercializarea articolelor pirotehnice.

sursa: avocatnet.ro

Publicitate

Actualitate

Reformele lui Alexandru Ioan Cuza și Unirea Principatelor Române din 24 ianuarie 1859

Publicat

în

Reformele lui Alexandru Ioan Cuza și Unirea Principatelor Române din 24 ianuarie 1859

Unirea Principatelor Române sau Mica Unire din 1859 a fost marcată şi de reformele lui Alexandru Ioan Cuza, iar de atunci, în fiecare an, la 24 ianuarie, ne amintim cu emoție și mândrie de mărețul act prin care s-au pus temeliile statului român modern. Prin Unirea Moldovei cu Muntenia se împlinea un vis, un ideal pe care poporul nostru îl nutrea dintotdeauna, fiindcă Unirea, visul tuturor românilor, vis scump venind din vechimea secolelor din vremea lui Burebista și Decebal. Era după spusele lui Bălcescu ”visarea iubită” a marilor noștri voievozi, Mircea cel Bătrân şi Ștefan cel Mare.

Citeşte şi 24 ianuarie 1859: Mica Unire – Unirea Principatelor Române sub Alexandru Ioan Cuza

După alegerea colonelului Alexandru Ioan Cuza ca domn al Moldovei (5 ianuarie 1859) şi al Valahiei (24 ianuarie 1859), Principatele Române, noul stat creat atunci, a militat pentru recunoaşterea graniţelor şi statalităţii sale, lucru ce se întâmpla în 1861, când capătă numele de România. Acest nou stat a fost recunoscut de Marile Puteri, prin protecţia directă a lui Napoleon al III-lea al Franţei.

Ani plini de reforme

După mandatele de prim-miniştrii ale lui Barbu Catargiu şi Crețulescu şi eşuarea lui Cuza în a-şi începe programul politic, se va forma un nou guvern, condus de Mihail Kogălniceanu, ce va iniţia ca primă reformă: secularizarea averilor mănăstireşti (decembrie 1863). Astfel, Biserică va deveni o instituţie de stat ca şi celelalte, fără vreun drept aparte. Asta însemna că o mare parte din proprietăţile funciare ce aparţineau Bisericii au fost trecute în proprietatea ţăranilor, mai exact a cincea parte din pământul ţării. Faptul că Biserica poseda o oarecare autonomie faţă de vechiul regim, a contribuit la acest lucru.

Electrica Furnizare Discount

În ciuda protestelor venite de la mitropolitul Moldovei,Sofronie Miclescu, şi din partea călugărilor greci, Cuza a stabilit şi un venit de 10% asupra reprezentanţilor bisericii şi tot ce ţine de aceasta. Protestele călugărilor greci erau de așteptat, ştiindu-se faptul că mănăstirile din Muntele Athos primeau fonduri de la mitropoliţii români încă din secolul al XVI-lea.

După reformele lui Cuza, slujbele în greacă au fost interzise, cu excepţia a trei biserici în tot statul. Cuza a mai interzis de asemenea şi tăierea pădurilor mănăstireşti, în mod abuziv, de către călugării cei lacomi de avere. Egumenii greci erau de altfel obligaţi prin decret să restituie toate bunurile şi obiectele de cult Bisericii Române ce ţinea de stat. De exemplu, episcopul cel nebun, pe nume Filotei, de la Buzău, ce stăpânea o avere considerabilă, rămase fără bunurile sale urmând a fi demis şi înlocuit din funcţie. Un lucru asemănător a păţit şi mitropolitul Moldovei Sofronie Miclescu, pentru că a avut curajul să protesteze împotriva lui Cuza, urmând a fi demis şi el din funcţie şi trimis în surghiun la Slatina, la un alt exilat, pe nume Veniamin.

Reformele lui Cuza în materie electorală

La 2 mai 1864, Cuza va dizolva Adunarea Legiuitoare, şi va iniţia o nouă constituţie şi o nouă lege electorală, în urma Convenţiei de la Paris; schimbările au fost susţinute de popor printr-un referendum. Alexandru Ioan Cuza va da decretul oficial de executare a legii averilor mănăstireşti, impuse de Kogălniceanu. Lucrurile acestea lărgeau autoritatea lui Cuza şi reducea din puterea corpului legislative, compus din Cameră şi Senat. Se va crea Consiliul de Stat pentru pregătirea legilor interne, legile fiind reprezentate de “decretele domneşti”. Puterea legislative era deţinută de cele două camere: Adunarea Electivă şi Corpul Ponderator (Senatul), fapt ce asigură trecerea de la sistemul parlamentar unicameral la cel bicameral. Senatul se compunea din 64 de membri, ce erau aleşi în majoritate de către domnitor.

Citește și: Unirea cea mică de la 1859, un prim pas spre Marea Unire de la 1918

În materie legislativă, domnitorul putea să aibă iniţiativa actelor normative, elaborate de Consiliul de Stat. În aceste condiţii, Corpurile legiuitoare aveau rolul de a le aproba, întărind puterea domnitorului.

Legea electorală împărţea alegătorii în două categorii: alegători direcţi şi alegători primari. Alegătorii direcţi erau toţi cei care ştiau carte, plăteau o contribuţie de cel puţin patru galbeni şi împliniseră vârsta de 25 de ani. Alegătorii primari erau neştiutori de carte,dar care plăteau o contribuţie stabilită pe categorii, de la 48 la 110 lei. Cei care nu aduceau nici o contribuţie bănească erau excluşi de la vot. Tot în timpul lui Alexandru Ioan Cuza se concepe un cod penal şi unul civil, după modelul napoleonian francez.

Reformele lui Cuza în domeniul învățământului

Prin “legea instrucţiunii publice” de la 1864, se proclama obligativitatea şi gratuitatea învăţământului primar. Atunci s-au stabilit trei grade de învăţământ: primar, secundar şi superior. Învăţământul primar era de patru ani, cel secundar de şapte ani, iar cel superior său universitar de trei ani.

În planul justiţiei, au luat fiinţă următoarele instanţe judecătoreşti: judecătoriile de plasă, tribunalele judeţene, curţile de apel, curţile de juraţi sau Curtea de Casaţie, care era totodată şi instanţă de recurs. Elena Cuza, soţia domnitorului, va înfiinţa “Azilul de fete” ce-i va purta numele.

Unirea cea Mică de la 1859 a fost un prim pas extrem de important spre Marea Unire de la 19818.

Citește mai mult

Actualitate

Când ar putea adopta România moneda euro: Ce spune ministrul Finanţelor

Publicat

în

Când ar putea adopta România moneda euro: Ce spune ministrul Finanţelor

Anul 2029 este o ţintă viabilă pentru aderarea la euro, dar cea mai importantă este convergenţa reală despre care foarte puţină lume vorbeşte a spus joi, la digi24, ministrul Finanțelor, Adrian Câciu. „Mi-aş dori să nu ne mai ascundem în spatele crizelor pentru obiectivele strategice ale României”, a declarat Câciu.

„Mi-aş dori să nu ne mai ascundem în spatele crizelor pentru obiectivele strategice ale României. Am ajuns într-o situaţie ca deficitul de cont curent să fie mai mare decât deficitul public. Nu mai spun de puseul inflaţionist care ne-a scos din orice zona de convergenţă nominală. Eu cred că aici trebuie să avem o discuţie serioasă, instituţional vorbind, cu comitetul care se ocupă de aderarea la Zona Euro şi să ne fixăm un target transpartinic pe care nimeni să nu-l mai încalce. Din punctul meu de vedere, anul 2029 este o ţintă viabilă (pentru aderarea la euro, n.r.). Dincolo de criteriile nominale de convergenţă pe care evident pe termen mediu de timp le putem îndeplini până la urmă, pe elementul de datorie însă suntem în zona fericită faţă de alte state europene care deja nu-l mai îndeplinesc. Cea mai importantă este convergenţa reală despre care foarte puţină lume vorbeşte. Convergenţa reală este cea care îţi dă de fapt puterea de cumpărare, competitivitatea cu care tu vii ca ţară versus alte ţări într-o piaţă unică europeană, cu o monedă unică. Nu mai ai niciun fel de instrument colateral de intervenţie pe zona aceasta de echilibru şi rămâne propria ta valoare. Valoarea noastră trebuie să se ducă sus pentru ca să putem să intrăm. Este o chestiune de logică. Orice strategie de convergenţă reală trebuie să se raporteze la ce va însemna competiţia peste 5, 6, 10 ani”, a explicat Câciu.

La jumătatea lunii decembrie 2021, Florin Georgescu, prim-viceguvernator al Băncii Naţionale a României (BNR) a declarat, la prezentarea ocazionată de lansarea cărţii „Capitalism şi capitalişti fără capital în România” că toate ţintele de aderare la moneda euro au fost ratate, următorul termen fiind anul 2029.

Electrica Furnizare Discount

Potrivit Raportul de convergenţă pe 2020 publicat de Comisia Europeana (CE), aderarea la zona euro este un proces deschis, care se bazează pe anumite norme. Raportul se bazează pe criteriile de convergenţă, denumite uneori şi „criteriile de la Maastricht”, care sunt prevăzute la articolul 140 alineatul (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE). Printre aceste criterii de convergenţă se numără stabilitatea preţurilor, soliditatea finanţelor publice, stabilitatea cursului de schimb şi convergenţa ratelor dobânzilor pe termen lung. Se analizează, de asemenea, compatibilitatea legislaţiei naţionale cu normele uniunii economice şi monetare.

Concluziile raportului arată că Suedia şi Croaţia îndeplinesc criteriul referitor la stabilitatea preţurilor, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Ungaria, Polonia şi Suedia îndeplinesc criteriul referitor la finanţele publice, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Ungaria, Polonia şi Suedia îndeplinesc criteriul ratelor dobânzilor pe termen lung.

Niciunul dintre statele membre menţionate nu îndeplineşte criteriul privind stabilitatea cursului de schimb, deoarece niciunul nu este membru al mecanismului cursului de schimb (ERM II): este nevoie de cel puţin doi ani de participare la mecanism, fără tensiuni grave, înainte de a adera la zona euro. Astfel, Croaţia şi Suedia îndeplinesc toate criteriile de convergenţă economică, în schimb nu îndeplinesc criteriul privind cursul de schimb din motivul enunţat anterior.

În cazul României, documentul relevă faptul că ţara noastră nu îndeplineşte niciunul dintre cele patru criterii economice necesare pentru adoptarea monedei euro, respectiv: stabilitatea preţurilor, soliditatea finanţelor publice, stabilitatea cursului de schimb şi convergenţa ratelor dobânzilor pe termen lung.

Rapoartele de convergenţă trebuie întocmite o dată la doi ani, independent de aderările posibile la zona euro aflate în curs.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Scrisoarea polițistului care a accident mortal o fetiță de 11 ani, către familia îndurerată: „Sper ca în viitor să nu mă mai percepeți ca pe un criminal”

Publicat

în

Scrisoarea polițistului care a accident mortal o fetiță de 11 ani, către familia îndurerată: „Sper ca în viitor să nu mă mai percepeți ca pe un criminal”

O fetiță de doar 11 ani a murit în urma unui tragic accident produs de către un polițist care se afla în mașina sa de serviciu. Polițistul care a lovit mortal cu mașina de serviciu o fată pe o trecere de pietoni din Capitală le-a scris părinților copilei pentru a le cere iertare. Scrisoarea a fost făcută publică de familia Raisei.

Polițistul care a accidentat-o mortal pe Raisa le-a scris părinților fetei și le-a cerut iertare. Avocatul familiei, Adrian Cuculis, a transmis scrisoarea, cu acordul părinților fetei.

Redăm conținutul exact al scrisorii:

Electrica Furnizare Discount

„Îndurerată familie, nici nu știu cum să încep, durerea pe care v-am pricinuit-o îmi este de neimaginat și știu că orice aș spune în aceste momente în fața dumneavoastră nu mai are importanță, dar totuși vreau să îmi cer iertare, știu că nu o voi primi, dar… Îmi exprim regretul profund față de familia dumneavoastră nevoită să treacă prin acest tragic eveniment. Nu pot să mai fac nimic, aș da orice să pot să întorc timpul, orice! Pot doar în acest momente să mă rog la Dumnezeu să aibă grijă de sufletul fetiței dumneavoastră, sunt convins că o va face și mă rog în același timp să vă dea Dumnezeu putere în aceste momente grele pe care eu vi le-am cauzat. Știu că nu am cum să vă cer acum să mă iertați, nici nu mă aștept la asta acum, doar atât sper ca în viitor să nu mă mai percepeți ca pe un criminal, ci ca pe un om care v-a greșit enorm și care va trăi toată viața cu această grea apăsare. Am greșit, am greșit și nu știu ce pot să mai fac. Îmi trec multe gânduri și oricât de mult aș scrie, tot aici revin, regret enorm cele întâmplate și aș da orice să pot să mă întorc și să îndrept ce am făcut. Mă opresc aici, pentru că indiferent cât și ce aș mai spune nu va îndrepta ce am făcut. Aș dori, dacă se poate, să vă trimit un ajutor pentru înmormântare. Orice pot să ofer, o voi face. Sincere regrete”, a scris polițistul în scrisoarea transmisă familiei Raisei și citată de Mediafax.

Accidentul a avut loc joia trecută, pe trecerea de pietoni din Sectorul 1. Mașina de poliție a accidentat două fete – Raisa și Maria. Raisa a murit, iar Maria a ajuns la spital.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare