// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Avertisment de la Agenția Europeană a Medicamentelor: Risc de cancer din cauza unei substanțe active ce provine din China

Agenția Națională a Medicamentului a preluat și a publicat un avertisment privind riscul de cancer asociat cu substanța activă valsartan provenind și China și utilizată de mai multe companii farmaceutice în numeroase medicamente pentru boli cardiovasculare. Avertismentul a fost emis de Agenția Europeană a Medicamentelor (EMA).

Prezența unei substanțe cancerigene în mai multe medicamente pe bază de valsartan ar putea duce la apariția unor cazuri de cancer în Europa, avertizează Agenția Europeană a Medicamentelor (EMA). Este vorba despre substanța N-nitrosodimetilamina (NDMA) clasată ca probabil cancerigenă pentru om în cazul utilizării prelungite.

Această moleculă nocivă a fost depistată în medicamentul valsartan produs de societatea chineză Zhejiang Huahai Pharmaceuticals. Potrivit autorităților europene, „impuritatea a fost introdusă ca produs secundar după anumite schimbări efectuate de Zhejiang Huahai în procesul de fabricație în 2012”.

„Potrivit unei evaluări preliminare, EMA estimează că ar putea apărea un caz suplimentar de cancer la 5.000 de pacienți tratați cu doze mari de valsartan (320 mg) în fiecare zi, timp de 7 ani”, se arată în comunicatul agenției. Riscul a fost calculat pe baza unor studii pe animal și corelat cu nivelul de NDMA detectat de 60 miligrame/kg. Analize suplimentare sunt în curs de desfășurare.

Medicamentele pe bază de valsartan – un antagonist al receptorilor de angiotensină II – sunt prescrise persoanelor cu boli cardiovasculare frecvente, precum insuficiența cardiacă și hipertensiunea arterială, sau în cazul pacienților care au suferit un infarct.

La începutul lunii iulie, medicamentele pe bază de valsartan au fost retrase de pe piață la nivel mondial, iar producătorul chinez a fost obligat să oprească fabricarea acestei substanțe.

Medicii avertizează însă pacienții să nu oprească tratamentul fără avizul și supravegherea medicului curant. Suprimarea bruscă a tratamentului poate avea efecte grave: pusee hipertensive, decompensare cardiacă, accident vascular cerebral.

În România, Agenția Națională a Medicamentului a publicat comunicatul EMA, însă nu precizează recomandări speciale adresate pacienților români.

Sursa: DCNews.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419