Autostrada Sebeș-Turda: Precizări de la CNADNR privind execuția lucrărilor, stadiul construcției și prelungirea finanțării până în anul 2020
Referitor la execuția lucrărilor aferente construcției Autostrăzii Sebeș — Turda, CNADNR SA face următoarele precizări:
Contractele de lucrări ale proiectului ”Construcția Autostrăzii Sebeș — Turda” sunt de tip FIDIC GALBEN (proiectare și execuție|), iar în conformitate cu prevederile Contractului, Antreprenorul trebuie să proiecteze și să execute lucrările aferente. Astfel, în cadrul acestora este prevăzută o perioadă de 4 luni pentru realizarea proiectării și o perioadă de 18 luni pentru realizarea execuției lucrărilor.
În contextul în care pentru Loturile 1 și 2 Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis în data de 02.12.2014, iar pentru Loturile 3 și 4 Ordinul de începere a fost emis în data de 20.05.2014, precizăm că data contractuală de finalizare a lucrărilor este 02.10.2016, respectiv 20.03.2016.
Astfel, având în vedere faptul că termenul de finalizare depășește perioada de eligibilitate a POST 2007 — 2013 (31.12.2015), dar ținând cont de reglementările emise de către Comisia Europeană și AMPOST, acest proiect s-a încadrat drept unul ce poate fi fazat din punct de vedere tehnic și financiar.
De asemenea, luând în considerare stadiul evoluției contractelor de lucrări, precum și mecanismele contractuale și legale de realizare ale acestora, dar și plata aferentă, s-a propus ca fazele proiectului ”Construcția Autostrăzii Sebeș — Turda” să fie în cuantum de:
Faza 1: 442.242.221,89 lei fără TVA (POS-T 2007-2013);
Faza 2: 1.539.346.225,22 lei fără TVA (POIM 2014-2020)
În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire, CNADNR SA face următoarele clarificări:
până la această dată s-au obținut autorizații de construire pentru:
Lotul 2 — Secțiunea 1 (cuprinsă între km 17 + 000 — km 22 + 500 și km 25 + 300 — km 26 + 100): emisă în data de 14.09.2015;
Lotul 4 — Secțiunea 5 (cuprinsă între km 64 + 500 — km 68 + 550): emisă în data de 17.03.2015 și celelalte Secțiuni (cuprinse între km 53+700 — km 64+500 și km 68+550 — km 70+000): emise în data de 01.09.2015.
pentru celelalte sectoare autorizația de construire este condiționată de:
Lotul 1 — Secțiunea 1 (cuprinsă între km 0+300 — km 14+000) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu; Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 0+000 — km 0+300, inclusiv Nodul rutier Sebeș și km 14+000 — km 17+000) — finalizarea proiectării și revizuirea Acordului de mediu;
Lotul 2 — Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 22 + 500 — km 25 + 300, km 26 + 100 — km 41+250) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;
Lotul 3 — întreg sectorul (cuprins între km 41+250 — km 53+700) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;
Lotul 4 — anumite zone neautorizate anterior din cauza Acordului de mediu — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu.
Precizăm că întârzierile înregistrate în cadrul acestor contracte, au ca și cauze principale finalizarea cu întârziere a Proiectelor Tehnice de către Antreprenori, obținerea cu dificultate a avizelor și/sau acordurilor necesare în vederea emiterii Autorizației de construire.
În ceea ce privește Acordul de mediu, precizăm că acesta a fost obținut la nivelul Studiului de Fezabilitate, iar soluțiile tehnice au suferit actualizări/modificări din cauza dezvoltării și realizării de către Antreprenori a Proiectului Tehnic. Astfel, pentru ca soluțiile tehnice ce vor fi realizate în teren să asigure respectarea tuturor prevederilor Acordului de mediu, este necesar ca acestea să fie notificate de către ANPM în vederea întreprinderii procedurilor legale în materie și obținerea unui Acord de mediu în concordanță cu Proiectul Tehnic finalizat.
De asemenea menționăm că, conform prevederilor contractuale, în cazul în care termenul contractual de finalizare a contractelor nu este respectat de către Antreprenori din culpa acestora, CNADNR SA este îndreptățită să aplice penalități pentru întârziere. (Z.U.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
Ministrul Daniel David, despre schimbările din Educație: „Nu sunt reforme reale, ci măsuri de supraviețuire în criză fiscal-bugetară”
Ministrul Daniel David a declarat recent că modificările din sistemul educațional nu reprezintă reforme categorice, ci măsuri necesare pentru a supraviețui crizei fiscal-bugetare. Reforma educațională promisă de autorități întârzie să apară, iar măsurile recente luate de Ministerul Educației sunt, de fapt, reacții la constrângerile bugetare, nu politici vizionarea în avantajul calității sistemului educațional. Întrebat despre […]
SPRIJIN financiar pentru transport pentru elevii din Alba din altă localitate decât cea în care merg la școală: Demersuri în Consiliul Județean
SPRIJIN financiar pentru transport pentru elevii din Alba din altă localitate decât cea în care merg la școală: Demersuri în Consiliul Județean Pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Județean Alba de joi, 21 august 2025, se află și un proiect de hotărâre privind aprobarea valorii unitare lei/kilometru aferentă sumei forfetare lunare şi […]
Deși este „secetă” de bani, numărul beneficiarilor de pensii speciale a crescut. Magistrații continuă să primească cele mai mari sume din sistem
Numărul beneficiarilor de pensii speciale a crescut ușor, însă suficient cât să provoace tensiuni în rândul cetățenilor. La capitolul beneficii, magistrații continuă să primească cele mai mari sume din sistem Numărul persoanelor care beneficiază de pensii speciale a crescut ușor în luna iulie 2025, ajungând la peste 11.700 de beneficiari, conform datelor oficiale comunicate de […]