Autostrada Sebeș-Turda: Precizări de la CNADNR privind execuția lucrărilor, stadiul construcției și prelungirea finanțării până în anul 2020

Referitor la execuția lucrărilor aferente construcției Autostrăzii Sebeș — Turda, CNADNR SA face următoarele precizări:

autostrada sebes-turda Contractele de lucrări ale proiectului ”Construcția Autostrăzii Sebeș — Turda” sunt de tip FIDIC GALBEN (proiectare și execuție|), iar în conformitate cu prevederile Contractului, Antreprenorul trebuie să proiecteze și să execute lucrările aferente. Astfel, în cadrul acestora este prevăzută o perioadă de 4 luni pentru realizarea proiectării și o perioadă de 18 luni pentru realizarea execuției lucrărilor.

ELIT

În contextul în care pentru Loturile 1 și 2 Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis în data de 02.12.2014, iar pentru Loturile 3 și 4 Ordinul de începere a fost emis în data de 20.05.2014, precizăm că data contractuală de finalizare a lucrărilor este 02.10.2016, respectiv 20.03.2016.

Astfel, având în vedere faptul că termenul de finalizare depășește perioada de eligibilitate a POST 2007 — 2013 (31.12.2015), dar ținând cont de reglementările emise de către Comisia Europeană și AMPOST, acest proiect s-a încadrat drept unul ce poate fi fazat din punct de vedere tehnic și financiar.

De asemenea, luând în considerare stadiul evoluției contractelor de lucrări, precum și mecanismele contractuale și legale de realizare ale acestora, dar și plata aferentă, s-a propus ca fazele proiectului ”Construcția Autostrăzii Sebeș — Turda” să fie în cuantum de:

ADEZIUNE PLUS ALBA

Faza 1: 442.242.221,89 lei fără TVA (POS-T 2007-2013);

Faza 2: 1.539.346.225,22 lei fără TVA (POIM 2014-2020)

În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire, CNADNR SA face următoarele clarificări:

până la această dată s-au obținut autorizații de construire pentru:

Lotul 2 — Secțiunea 1 (cuprinsă între km 17 + 000 — km 22 + 500 și km 25 + 300 — km 26 + 100): emisă în data de 14.09.2015;

Lotul 4 — Secțiunea 5 (cuprinsă între km 64 + 500 — km 68 + 550): emisă în data de 17.03.2015 și celelalte Secțiuni (cuprinse între km 53+700 — km 64+500 și km 68+550 — km 70+000): emise în data de 01.09.2015.

pentru celelalte sectoare autorizația de construire este condiționată de:

Lotul 1 — Secțiunea 1 (cuprinsă între km 0+300 — km 14+000) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu; Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 0+000 — km 0+300, inclusiv Nodul rutier Sebeș și km 14+000 — km 17+000) — finalizarea proiectării și revizuirea Acordului de mediu;

Lotul 2 — Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 22 + 500 — km 25 + 300, km 26 + 100 — km 41+250) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;

Lotul 3 — întreg sectorul (cuprins între km 41+250 — km 53+700) — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;

Lotul 4 — anumite zone neautorizate anterior din cauza Acordului de mediu — finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu.

Precizăm că întârzierile înregistrate în cadrul acestor contracte, au ca și cauze principale finalizarea cu întârziere a Proiectelor Tehnice de către Antreprenori, obținerea cu dificultate a avizelor și/sau acordurilor necesare în vederea emiterii Autorizației de construire.

În ceea ce privește Acordul de mediu, precizăm că acesta a fost obținut la nivelul Studiului de Fezabilitate, iar soluțiile tehnice au suferit actualizări/modificări din cauza dezvoltării și realizării de către Antreprenori a Proiectului Tehnic. Astfel, pentru ca soluțiile tehnice ce vor fi realizate în teren să asigure respectarea tuturor prevederilor Acordului de mediu, este necesar ca acestea să fie notificate de către ANPM în vederea întreprinderii procedurilor legale în materie și obținerea unui Acord de mediu în concordanță cu Proiectul Tehnic finalizat.

De asemenea menționăm că, conform prevederilor contractuale, în cazul în care termenul contractual de finalizare a contractelor nu este respectat de către Antreprenori din culpa acestora, CNADNR SA este îndreptățită să aplice penalități pentru întârziere. (Z.U.)

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

13 ianuarie: Exponatul lunii la Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia. Depozitul de bronzuri de la Gâmbaș

Miercuri, 13 ianuarie 2021, ora 1100, la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia va fi vernisat exponatul lunii ianuarie: Depozitul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Primăria Sebeș continuă procedurile reabilitarea şi revitalizarea Parcului Arini. Licitația pentru proiectare a fost publicată în sistemul de achiziții publice

Primăria Sebeș continuă procedurile reabilitarea şi revitalizarea Parcului Arini. Licitația pentru proiectare a fost publicată în sistemul de achiziții publice… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

FOTO| Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba a fost RENOVATĂ pentru iubitorii de carte, cu dizabilități

Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba este instituția publică de cultură care are rolul de a gestiona documente și baze de… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

FOTO| Sala de Sport din Câmpeni a fost redată pentru desfășurarea orelor de educație fizică a elevilor

Sala de sport din Câmpeni, strada Izvoarelor a fost redată, începând de miercuri 3 martie, pentru desfășurarea orelor de educație… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

FOTO| Veteranul de război Gheorghe Tamaș din Daia Română, sărbătorit la 98 de ani de reprezentanți ai Armatei Române și oficialități

Veteranul de război Gheorghe Tamaș din Daia Română a fost omagiat la împlinirea venerabilei vârste de 98 de ani de… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Nevoie URGENTĂ de donatori la Centrul de Transfuzie Alba: Ce grupe de sânge au stoc insuficient

Centrul de Transfuzie Sanguină Alba face un apel către cetățenii județului, pentru a dona de urgență sânge, în special cei… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

67 de persoane sancționate de către polițiștii din Alba pentru nerespectarea măsurilor și normelor de protecție împotriva COVID-19. Activățile de verificare ale IPJ Alba continuă

Continuă activitățile Inspectoratului de Poliție Județean Alba în vederea verificării modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

2 Comentarii

sica 17 septembrie 2015 at 22:06

KKm-as pe CNADR si pe Romania, Vor face 10 km/an din A10?! Tara de kkt…

pilu 18 septembrie 2015 at 11:55

Cea mai mare tampenie care se poate gasi numai in capul lipitorilor de afise pusi sa dirijeze cam tot ce misca in tara asta.
Daca exista un proiect dupa SF facut de o firma de specialitate ( nu de catre construtor) si avea toate avizele, constructorul isi insusea solutia si la treaba.
Cum poti sa executi o lucrare dupa niste indicatori stabiliti la faza de SF (acolo detaliile de executie lipsesc ). In general SF -ul acopera faza de proiectare de cu mult mai mult fata de ceea ce rezulta la faza de proiect tehnic.
Daca SF-ul a fost facut cu incadrarea intr-o anumita suma, iaca a rezultat un esec cum s-a intamplat cu toate autostrazile.
Treaba pur romaneasca

Comentariile sunt oprite