Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: O nouă hotărâre de guvern pentru exproprierea casei de sub pod, care oprește lucrările
Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: Guvernul a emis o nouă hotărâre pentru exproprierea construcției și terenurilor de sub viitorul pod din cartierul Oarda din Alba Iulia, care opresc lucrările, deoarece acestea se află pe culoarul autostrăzii.
Astfel, la sfârșitul lunii aprilie, Guvernul a emis hotărârea nr. 222/2018 pentru modificarea pozițiilor număr curent 683, 699, 700 și 701 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al obiectivului de investiții „Autostrada Sebeș-Turda”
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, precum și al art. 5 alin. (1), art. 8 alin. (3) și al art. 11 alin. (7) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 399/2014 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al obiectivului de investiții „Autostrada Sebeș- Turda”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 406 din 2 iunie 2014, cu modificările ulterioare, se modifică în sensul actualizării elementelor de identificare și a sumelor individuale aferente despăgubirilor pentru imobilele situate la pozițiile număr curent 683, 699, 700 și 701, în conformitate cu anexa la prezenta hotărâre.
Art. II. – Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., răspunde de realitatea datelor din anexa la prezenta hotărâre, de modul de utilizare, în conformitate cu prevederile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor prezentei hotărâri, precum și de corectitudinea datelor înscrise în documentele care au stat la baza stabilirii acesteia.
Statul român a făcut o intabulare pe alte persoane decât cele care sunt proprietare, susțin Ionel și Cristina Lăncrănjan.
UPDATE: ”In primul rand, casa supusa exproprierii nu a oprit nici o lucrare. Acestea sunt minciuni. Eu sunt proprietara casei, împreuna cu frății mei si știu exact care este situația. Noi am primit o scrisoare de execuție/ de a elibera casa in 30 de zile in Sept 2014 fără a primi nici o despăgubire. De 4 ani de zile încă nu am primit nici o despagubire deși noi am eliberat casa conform cu scrisoare se execuție. Am angajat avocata, D-na Buescu Geanina sa se ocupe de toate procedurile legale. Acesta noua hotărâre precum și detaliile din acest articol și celelalte articole publicate referitor la aceasta proprietate sunt incorect. Dacă doriți sa cunoșteti povestea corecta, cum autoritățile încalcă drepturile esențiale constituationale ale oamenilor ( ca și in comunism) cum ar fi cel la dreptul de proprietate, va rog sa ma contactați direct pe mine. Nimeni nu încerca sa relateze cum oameni suferă de pe urma abuzurile acestor organizații plătite din banii noștri. Ne iau drepturile noastre pt care am luptat la revoluție și nimănui nu ii pasa. Pun oamenii in strada și nu le pasa. Asta este adevarata poveste a acestei case, oameni lăsați pe strada, fara nici o despagubire, furați de munca lor de o viața!”, ne-a transmis, după publicarea articolului, Cristina Lăncrănjan.
Exproprierile se fac pe proprietarul tabular, iar eventualele litigii se soluționează pe cale amiabilă sau după caz în instanță.
Proprietarii susțin că suprafața pe care au cuprins-o în expropriere ”nu este corectă”, iar pe scurt ”ori ne iau totul, ori nu ne mai iau nimic”. De asemenea, sunt nemulțumiți și de sumele acordate pentru expropriere, susținând că au expertiza lor și vor merge în instanță.
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi.
Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie
VIDEO | Recepția lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, se va realiza în 25 noiembrie Procedurile birocratice legate de recepția lucrărilor la drumul județean DJ 107 I, cunoscut sub numele de „Transapuseana” au fost soluționate, urmând ca recepția oficială să fie făcută în data de 25 noiembrie 2024, potrivit declarațiilor vicepreședintelui […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Actualitateacum 2 zile
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a
-
Ştirea zileiacum 19 ore
4 noiembrie 1715: Austriecii pun piatra de temelie a Cetăţii Alba Iulia, devenită astăzi polul turistic al județului Alba