// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Autostrada Sebeș-Turda: Douăzeci şi opt de kilometri, între Sebeş şi Turda, sunt gata de folosire, dar stau închişi din cauza unei hotărâri de guvern absurde

Autostrada Sebeș-Turda: Douăzeci şi opt de kilometri, între Sebeş şi Turda, sunt gata de folosire, dar stau închişi din cauza unei hotărâri de guvern absurde.

Un regulament modificat prin Hotărâre de Guvern în mai 2017 împiedică inaugurarea circulaţiei pe autostradă, între Aiud şi Turda, deşi lucrările sunt finalizate. Potrivit deputatului USR Cătălin Drulă, revenirea la situaţia dinainte sau modificarea acestui regulament ar permite finalizarea recepţiei şi deschiderea autostrăzii pentru traficul auto.

Situaţia este semnalată printr-o scrisoare deschisă transmisă de deputatul USR Cătălin Drulă, ministrului Transporturilor Lucian Şova, premierului Viorica Dăncilă şi preşedintelui PSD, Liviu Dragnea.

”Rezolvarea situaţiei este la îndemâna Guvernului care însă nu face nimic pentru a repune lucrurile în normalitate. Este vorba de noul Regulament privind recepţia construcţiilor adoptat de Guvern în mai 2017 la iniţiativa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Vă reamintesc că vechiul regulament era în vigoare din 1994 şi nu a creat mari probleme în utilizare, dar, cum e tipic la noi, a fost schimbat pe principiul «de ce să nu stricăm ceva ce funcţionează rezonabil».

Printre prevederile nocive introduse de noul regulament este şi aceea că nu mai permite efectuarea recepţiei lucrărilor cu specificarea într-o anexă a unei liste de observaţii privind defecte şi lipsuri minore care nu afectează siguranţa şi utilizarea construcţiei. Pe cale de consecinţă, construcţia respectivă, fie că e o clădire sau o autostradă, nu poate fi utilizată legal în condiţiile în care există orice fel de defecte, fie ele absolut minore, sau dacă există mici lucrări care rămân de efectuat”, afirmă parlamentarul USR între-o scrisoarea adresată ministrului Transporturilor şi premierului. Acesta spune că Hotărârea de guvern emisă pentru modificarea Regulamentului privind recepţia a fost introdusă introdusă la presiunea unor funcţionari ”care n-au nicio legătură cu realitatea şantierelor”.

Citește și: FOTO/VIDEO: Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1 – Antreprenorul Pizzarotti se pregătește de montarea grinzilor la viitorul pod peste râul Ampoi

”Este cazul loturilor 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda unde tot ce ţine de calea de rulare, asfalt, marcaje, indicatoare este finalizat. Sunt 28 km pe care se aşteaptă doar traficul, dar nu se pot deschide pentru ca nu este încă trasă apa la toalete (se realizează în prezent o aducţiune de apă de la câţiva km distanţă care va fi gata în iunie), aşa că autostrada stă închisă în timp ce pe drumul naţional paralel (DN1) au periodic loc accidente cu victime”, susţine pralamentarul USR. Ministrul Lucian Şova a declarat săptămâna trecută că deschiderea circulaţiei ar putea avea loc în luna mai 2018.

Scrisoarea deschisă transmisă de deputatul Cătălin Drulă:

Douăzeci şi opt de kilometri de autostradă, între Sebeş şi Turda, sunt gata de folosire, dar stau închişi din cauza unei hotărâri de guvern absurde adoptate în mai 2017. Rezolvarea situaţiei este la îndemâna Guvernului care însă nu face nimic pentru a repune lucrurile în normalitate. Este vorba de noul Regulament privind recepţia construcţiilor adoptat de Guvern în mai 2017 la iniţiativa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Vă reamintesc că vechiul regulament era în vigoare din 1994 şi nu a creat mari probleme în utilizare, dar, cum e tipic la noi, a fost schimbat pe principiul «de ce să nu stricăm ceva ce funcţionează rezonabil». Printre prevederile nocive introduse de noul regulament este şi aceea că nu mai permite efectuarea recepţiei lucrărilor cu specificarea într-o anexă a unei liste de observaţii privind defecte şi lipsuri minore care nu afectează siguranţa şi utilizarea construcţiei. Pe cale de consecinţă, construcţia respectivă, fie că e o clădire sau o autostradă, nu poate fi utilizată legal în condiţiile în care există orice fel de defecte, fie ele absolut minore, sau dacă există mici lucrări care rămân de efectuat.

Citește și: FOTO/VIDEO: Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1, Pârâul Iovului. Lucrările înaintează ”timid”, chiar dacă mai multe utilaje sunt detașate în zonă

Să luăm exemplul unei case la care constructorul a finalizat toate lucrările, dar nu a montat un element decorativ pentru faţadă (spre exemplu, pentru că e o problemă de stoc la producător) care era prevăzut în proiectul tehnic. Pe vechiul regulament s-ar fi putut face recepţia cu observaţia în anexă că “se va monta elementul decorativ în termen de 90 de zile” şi proprietarul s-ar fi putut muta în noua sa casă. Pe noul regulament ar fi ilegal să se mute în casă, prin urmare proprietarul va sta să aştepte câteva luni până se montează ultimul şurub. Absurd! Am cerut Departamentului pentru studii parlamentare al Camerei Deputaţilor să efectueze un studiu comparativ cu alte ţări din UE privind recepţia lucrărilor. Concluzia este că în toate aceste ţări există conceptul de substantial completion, adică un stadiu al lucrărilor care permite utilizarea în siguranţă a construcţiei conform destinaţiei sale, fiind îndeplinite cerinţele fundamentale. La acest stadiu, construcţia poate fi preluată/utilizată de investitor/proprietar urmând ca eventuale lucrări şi remedieri minore să se efectueze ulterior.

Hotărârea de guvern dată anul trecut pentru modificarea Regulamentului privind recepţia este un exemplu de prevedere legislativă introdusă la presiunea unor funcţionari care n-au nicio legătură cu realitatea şantierelor. Din păcate, consecinţele sunt deosebit de grave – de la forţarea practic a cetăţenilor care-şi construiesc o casă să încalce legea şi până la blocarea marilor proiecte de infrastructură rutieră sau feroviară. Este cazul loturilor 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda unde tot ce ţine de calea de rulare, asfalt, marcaje, indicatoare este finalizat. Sunt 28km pe care se aşteaptă doar traficul, dar nu se pot deschide pentru ca nu este încă trasă apa la toalete (se realizează în prezent o aducţiune de apă de la câţiva km distanţă care va fi gata în iunie), aşa că autostrada stă închisă în timp ce pe drumul naţional paralel (DN1) au periodic loc accidente cu victime. Şi totuşi a existat o tentativă de a repara problema introdusă. În luna decembrie 2017 pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pusă în consultare publică o propunere de hotărâre de guvern care corecta aceste prevederi aberante. Din motive necunoscute, acest proiect de H.G. a dispărut din secţiunea de consultare publică şi nimic nu s-a mai auzit de el ulterior.

Dle. Dragnea, e o situaţie simptomatică pentru funcţionarea guvernelor PSD-ALDE în aceste ultime 15 luni – datul cu stângul în dreptul şi blocajele reciproce dintre ministere pe care nu le tranşează nimeni. Iar în acest timp, stă abandonată infrastructură construită pe sute de milioane de lei care e gata de a fi folosită. Înţelegem că săptămâna trecută chiar dl. Şova a parcurs acest sector de autostradă personal, putându-se convinge că este perfect utilizabil. Dl. Şova a declarat ulterior că «am trecut dintr-o extremă în altă», că nu este “o situaţie constructivă” şi că situaţia va fi rezolvată «până în luna mai» printr-o modificare a Regulamentului. Dl. Şova ne cere să mai aşteptăm 2 luni cu autostrada închisă pentru ca guvernul să rezolve o problemă pe care tot guvernul a creat-o. Este complet inacceptabil! La prima şedinţă de guvern se pot adopta modificările necesare dacă există voinţă politică, mai ales că proiectul de modificare este deja elaborat. Nu putem ţine o autostradă perfect funcţională închisă pentru că nu reuşiţi să coordonaţi ministerele şi să reparaţi problema creată tot de dvs. anul trecut.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

loading...

5 Răspunsuri la Autostrada Sebeș-Turda: Douăzeci şi opt de kilometri, între Sebeş şi Turda, sunt gata de folosire, dar stau închişi din cauza unei hotărâri de guvern absurde

  1. ducu 21.03.2018 la 19:32

    TOATE ACCIDENTELE CARE SE FAC IN ZONA AR TREBUI SA SI- LEASUME DACA NU E MOTIV INTEMEIAT . SE PUTEA CIRCULA PE SECTORUL 3SI 4 DIN TOAMNA

  2. Unu din Alba 21.03.2018 la 22:03

    Da recunosc tin cu ei ca se vede de la o posta ca mai tin si cu oamenii de rand dar aici ii atac. Aceasta autostrada trebuia sa fie functionala inca de la sfarsitul anului 2017 ! Din pacate PSD distruge dezvoltarea Romaniei asta asa e ! Sa speram ca le va veni mintea la cap!

  3. Johannis / girant 22.03.2018 la 14:30

    ….art 44 din Constituție(3) Nimeni nu poate fi expropriat decât pentru o cauză de utilitate publică, stabilită potrivit legii, cu dreaptă şi prealabilă despăgubire.
    ….art 136 alin(5) Proprietatea privată este inviolabilă, în condiţiile legii organice.

  4. Stefan din sm 22.03.2018 la 17:59

    Este este ideea este mult mai simpla!! Taierea de panglici la autostrazi se fac in an electoral. Deci eu cred ca nu se deshide nimic anul acesta!!!! Poate la anul.

  5. cineva 23.03.2018 la 8:47

    Asa ca fapt divers, ce pot face unii in 15 ani si noi romanii in 28 de ani NU. In timpul dumneavoastra pretios pe care il alocati sa vedeti pe facebook ce au mai facut unii din prietenii vostri si voi nu, poate va aruncati o privire si pe autostrada de la greci Egnatia Odos la datele de pe internet. A fost construita din fonduri europene in 15 ani, lucrarile au inceput in 1994 si s-au finalizat in 2009. Are o lungime totala de 670 km. Numai pe autostrada Egnatia Odos există 76 de tuneluri de autostradă cu o lungime totală de 99 de kilometri și 1650 de poduri și podețe. Probabil ca grecii au vrut cu adevarat ca turistii sa vina la ei in tara, si sa castige bani din turism si probabil, cei care au construit autostrada aveau vilele facute dinainte. No coment.