// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Autostrada Lugoj – Deva, lotul 3: Stadiul lucrărilor după cinci ani de lucrări şi trei ani de întârziere

Lucrările la Lotul trei al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au demarat la începutul anului 2014. Constructorii estimează că le vor finaliza în vara acestui an, cu o întârziere de trei ani faţă de termenul prevăzut în contractul iniţial.

La cinci ani de la începerea construcţiei celor 21 de kilometri din Lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva lucrările sunt încă în toi. Tronsonul dintre localităţile Ilia şi Holdea trebuia să fie finalizat în 26 mai 2016, potrivit contractului semnat în toamna anului 2013 între fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.

Contractul avea o valoare de 580 de milioane de lei, din care 85 la sută reprezentau fonduri de coeziune şi 15 la sută alocări de la Guvernul României, iar termenul de execuţie a lucrărilor a fost stabilit la 24 de luni. Ritmul lent al construcţiei, acuzat de reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a dus la întârzieri de aproape trei ani în derularea proiectului. Cel mai recent termen avansat pentru finalizarea proiectului este trimestrul II al acestui an, arată un raport publicat pe pagina CNAIR, privind stadiul lucrărilor. Stadiul fizic al lucărilor a ajuns la 94 la sută, în luna martie.

Cele mai complexe lucrări de pe Lotul trei al A1 au loc în zona nodului rutier de Holdea, la capătul autostrăzii, unde aceasta se intersectează cu Drumul Naţional 68 A Lugoj – Deva. Porţiuni întinse din versant au fost excavate, iar problemele de stabilitate ale solului au cauzat întârzieri. La Holdea constructorii au mobilizat cea mai mare forţă de muncă şi cele mai multe utilaje, arată imaginile realizate pe şantier, de Rufius Dieter Stefani. Pe restul tronsonului, cu exepţia zonei nodului rutier de la Ilia, lucrările la autostradă au ajuns la final.

Atât Lotul trei, cât şi Lotul patru al Autostrăzii Lugoj – Deva (22 de kilometri între Deva şi Ilia) vor fi finalizate în vara acestui an, potrivit celro mai optimiste estimări ale constructorilor. Astfel, vor mai rămâne de executat circa 14 kilometri de autostradă, între Holdea şi Margina.

Sursa: adevarul.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419