Rămâi conectat

Curier Județean

Au permis de conducere și certificate de nevăzători. Nereguli descoperite de inspectorii AJPIS Alba, în mai multe dosare de încadrare în grad de handicap

Publicat

în

În urma unui control efectuat la 40 de dosare ale persoanelor încadrate cu grad de handicap, inspectorii Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Alba au descoperit  9 cazuri suspecte de încadrarea necorespunzătoare în grad şi primirea de drepturi necuvenite. Dintre acestea, două persoane încadrate în gradul grav de handicap vizual ar fi obținut permise auto ulterior încadrării.

Astfel, inspectorii sociali au propus reevaluarea celor 9 persoane de către Comisia Superioară de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap.

Handicap vizual grav înseamnă că persoana respectivă nu vede până în doi metri, respectiv că vede cu a 30-a parte a fiecărui ochi.

Electrica Furnizare Discount

În perioada 27 martie-29 septembrie 2017, Agenţia Judeţeană Pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba (AJPIS Alba) desfăşoară Campania “Controlul bazat pe evaluarea riscurilor (constituirea profilului de risc) al beneficiarilor încadrați într-un grad de handicap (BGH)” în două etape.

Obiectivele inspecţiei tematice au fost :
•    Obiectiv general: eficientizarea utilizării fondurilor în sistemul de asistenţă socială şi îmbunătăţirea activităţii privind modul de stabilire şi acordare a beneficiilor de asistenţă socială.
•    Obiectiv specific: reducerea erorii şi fraudei prin efectuarea de inspecţii tematice privind stabilirea şi acordarea beneficiilor de asistenţă socială persoanelor încadrate într-un grad de handicap.

La nivelul judeţului Alba, prima etapă a controlului s-a desfăşurat în perioada 27.03.2017-28.04.2017, şi a vizat verificarea eligibilităţii persoanelor cu certificate de încadrare şi tip de handicap, beneficiare de indemnizaţiile corespunzătoare, dintr-un  eşantion format din 40 persoane, precum şi colectarea informaţiilor referitoare la beneficiarii care obţin drepturi ca urmare a neîncadrării corespunzătoare în grad şi tip de handicap.
Din verificarea adminstrativă a dosarelor persoanelor cu handicap din eşantionul selectat şi din verificarea în teren, echipa de control a constatat inexistenţa dosarelor care au stat la baza încadrării în grad de handicap, pentru un număr de 7 persoane încadrate într-un grad de handicap, care deţin certificate de încadrare în grad de handicap, eliberate înainte de anul 2000, precum şi 2 persoane încadrate în gradul grav de handicap (vizual), care au obţinut permise auto, ulterior încadrării în grad şi tip de handicap.

În aceste condiţii inspectorii sociali au propus spre reevaluare un număr de 9 persoane de către Comisia Superioară de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, urmând ca în funcţie de rezultatul evaluării, să se confirme, sau nu,  suspiciunea încadrării necorespunzătoare în grad de handicap şi primirea de drepturi necuvenite.

Printre alte nereguli, inspectorii sociali au constatat din verificarea tuturor registrelor privind procesele verbale de şedinţă ale Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte Handicap Alba (CEPAH) desfăşurate în perioada 2014- aprilie 2017, făptul că, deși în conformitate cu prevederile legale în domeniu Comisile de Evaluare a Persoanelor Adulte Handicap au obligativitatea de a se întruni o dată pe săptămână în şedinţe ordinare şi ori de câte ori este necesar în şedinţe extraordinare la convocarea preşedintelui, CEPAH Alba nu a respectat aceasta obligatiovitate în luna august, a fiecărui an verificat. În această lună(august) din perioada verificată, au fost susținute doar 1, maxim 2 şedinţe ale CEPAH Alba, nerespectându-se prevederile legale în acest sens, fapt care ar putea conduce la afectarea drepturilor persoanelor cu handicap.

Ca urmare a acestei nereguli, Consiliul Judeţean Alba a fost sancţionat cu avertisment scris şi s-a acordat un termen de implementare a măsurii pentru luna septembrie 2017, a transmis într-un comunicat de presă directorul executiv al AJPIS Alba, Flaviu Cozuc.

Publicitate

Curier Județean

VEȘTI BUNE pentru județul ALBA: Încă șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în 2021

Publicat

în

VEȘTI BUNE pentru județul ALBA: Încă șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în 2021

„Șase proiecte importante de investiții, în valoare de 30 milioane RON, vor fi finalizate în acest an de către Consiliul Județean Alba:
– Drumul județean Săliștea – Vinerea (finalizat deja);
– Drumul județean 107 K Galda de Jos – Întregalde (stadiu actual: finalizat în proporție de 98%);
– Podul de peste Raul Mureș de la Ciumbrud (finalizat la sfârșitul acestei luni);
– Podul de peste Râul Mureș de la Vințu de Jos (finalizat la sfârșitul acestei luni);
– Drumul județean 107, din Zona Industrială Ciugud (finalizat la sfârșitul anului);
– Drumul județean 142 L Halta Mihalț – Zărieș – Căpud (finalizat la sfârșitul anului).” , transmite pe mediul de socializare Președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

Citește mai mult

Curier Județean

FOTO| SPITAL NOU și CREȘĂ la Sebeș: Primarul Dorin Nistor a depus astăzi la Compania Națională de Investiții proiectele

Publicat

în

SPITAL NOU și CREȘĂ la Sebeș: Primarul Dorin Nistor a depus astăzi la Compania Națională de Investiții proiectele

„În numele Municipiului Sebeș, primarul Dorin Nistor a depus, joi, 21 octombrie 2021, la Compania Națională de Investiții, studiul de fezabilitate actualizat pentru realizarea obiectivului de investiții „Extindere Spital Municipal Sebeș”, un proiect despre care s-a vorbit des în ultima perioadă și pentru care Sebeșul se află în căutarea soluțiilor de finanțare.

Primarul Dorin Nistor susține, de asemenea, construirea unei noi creșe, cu o finanțare nerambursabilă, pentru a veni în sprijinul tinerelor familii: „Alături de echipa din primărie am realizat, în timp record, documentațiile necesare pentru a aplica în vederea obținerii unei alte finanțări de interes pentru comunitatea locală: construirea unei noi creșe, pe lângă cea din cartierul Valea Frumoasei.

Electrica Furnizare Discount

Soluția identificată a fost de a o amplasa în Parcul Arini, în proximitatea bazinului de înot didactic acoperit pentru a cărui construire avem deja un parteneriat cu Consiliul Județean Alba. Astăzi am depus setul de documentații privind predarea către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, prin Compania Națională de Investiții, a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții „Construire Creșă Mică, Municipiul Sebeș, județul Alba”.

Terenul necesar este pus la dispoziție de către autoritatea locală și va avea suprafața de 1.600 de metri pătrați. Creșa va avea capacitatea de a primi aproximativ 40 de copii. Clădirea va fi eficientă energetic și va beneficia de toate facilitățile prevăzute de reglementările legale: camere de joacă, dormitoare, spălătorie proprie, bucătărie, sală mare funcțională, cabinet medical, spații administrative. Spațiile de joacă în aer liber vor fi generoase, de cel puțin 10 metri pătrați pentru fiecare copil. Acoperișul va putea fi folosit și pentru a fi amenajate spații verzi, terase înverzite. Tot pe acoperiș se vor monta panouri fotovoltaice pentru a asigura energia necesară funcționării.”, transmit reprezentanții Primăriei Sebeș prin intermediul unui comunicat.

Citește mai mult

Curier Județean

Primăria Vințu de Jos caută operator pentru serviciul de iluminat public: Licitația, lansată în SEAP

Publicat

în

Primăria Vințu de Jos caută operator pentru serviciul de iluminat public: Licitația, lansată în SEAP

Primăria comunei Vințu de Jos a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru delegarea gestiunii serviciului de iluminat public din Comuna Vințu de Jos, județul Alba. Valoare totală estimată a contractului este de 379.820,13 lei, fără TVA.

Obiectivul specific al achiziției îl reprezintă achiziţionarea unor servicii de întreținere și mentenanță a iluminatului public din comuna Vințu de Jos, în baza unui acord-cadru încheiat pe o perioadă de patru ani, cu încheierea de contracte subsecvente cu o frecvență anuală.

Serviciile de întreținere și mentenanță pe care ofertantul le va realiza:

Electrica Furnizare Discount
  • verificarea și supravegherea continuă a funcționării rețelelor electrice de joasă tensiune, cutiilor de distribuție și a corpurilor de iluminat;
  • corectarea și adaptarea regimului de exploatare la cerințele utilizatorului;
  • controlul calității serviciului asigurat;
  • întreținerea tuturor componentelor sistemului de iluminat public;
  • menținerea în stare de funcționare la parametrii proiectați a sistemului de iluminat public;
  • măsurile necesare pentru prevenirea deteriorării componentelor sistemului de iluminat public;
  • întocmirea sau reactualizarea, după caz, a documentației tehnice necesare realizării unei exploatări economice și în condiții de siguranță;
  • respectarea instrucțiunilor furnizorilor de echipamente;
  • funcționarea instalațiilor de iluminat, în conformitate cu programele aprobate;
  • respectarea instrucțiunilor/procedurilor interne și actualizarea documentației;
  • respectarea Regulamentului de serviciu aprobat de Comuna Vințu de Jos;
  • funcționarea pe baza principiilor de eficiență economică, având ca obiectiv reducerea costuri lor specifice pentru realizare a serviciului de iluminat public;
  • menținerea capacităților de realizare a serviciului și exploatarea eficientă a acestora, prin urmărirea sistematică a comportării rețelelor electrice, echipamentelor, întreținerea acestora, planificarea reparațiilor capitale, realizarea operativă și cu costuri minime a reviziilor/reparațiilor curente;
  • îndeplinirea indicatorilor de calitate ai serviciului prestat, specificăți în Regulamentul serviciului de iluminat public din Comuna Vințu de Jos;
  • mentenanța și întreținerea în condiții de eficiență a sistemului de iluminat public în conformitate cu cerințele stabilite în prezentul Caiet de sarcini;
  • un sistem prin care să poată primi informații sau să ofere consultanță și informații privind orice problemă sau incidente care afectează sau pot afecta siguranța, disponibilitatea și/sau alți indicatori de performanță ai serviciilor de iluminat;
  • asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat și în număr suficient pentru îndeplinirea activităților ce fac obiectul serviciului de iluminat public;
  • urmărirea și înregistrarea indicatorilor de performanță aprobați pentru serviciul de iluminat public se va face de către operator pe baza unei proceduri specifice;
  • instituirea și aplicarea unui sistem de comunicare cu beneficiarii cu privire la reglementările noi ce privesc serviciul de iluminat public și modificările survenite la actelenormative din domeniu. În termen de 60 de zile calendaristice de la data încredințării serviciului de iluminat public va prezenta Comunei Vințu de Jos modul de organizare a acestui sistem;
  • informarea utilizatorului și a beneficiarilor despre planificarea anuală a reparațiilor/reviziilor ce se vor efectua la sistemul de iluminat public.

Rezultate așteptate:

  • reducerea costurilor asociate utilizării Sistemului de iluminat public;
  • menținerea Sistemului de iluminat public în parametri optimi de funcționare,
  • minimizarea întreruperilor în activitatea Autorității Contractante datorită indisponibilității temporare si/sau
    permanente a Sistemului de iluminat public;
  • reacție rapida în cazul unui incident.
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare