Rămâi conectat

Actualitate

ANAT: Care sunt condițiile în care turiștii pot fi despăgubiți integral, în caz de insolvență

Publicat

în

Dragoș Anastasiu, vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), a declarat joi, într-o conferință de presă că turiștii nu vor putea fi despăgubiți integral dacă aleg doar serviciile de cazare și masă, fără transport sau un alt serviciu asociat.

El a aratat ca, in perioada urmatoare, trebuie preluata in legislatia nationala o directiva europeana care prevede asigurarea integrala a pachetelor turistice si serviciilor asociate si returnarea intregii sume de bani catre clienti, in cazul unei insolvente a agentiei de turism.

Totusi, aceasta directiva nu poate fi aplicata deocamdata, din lipsa unor mecanisme, a explicat oficialul ANAT.

„Suma de rambursat pentru turisti, in cazul unei insolvente, era limitata pana acum la 40.000 de euro, adica 50.000 de dolari. Suma care va trebui returnata de acum incolo nu mai are plafon. Deci daca un agent, pana acum, incasa o jumatate de milion de euro si intra in faliment fara sa ofere serviciile, din jumatate de milion se luau 50.000 de dolari si se imparteau proportional la fiecare. Acum, potrivit directivei, toti banii trebuie dati inapoi. Ceea ce ne dorim si noi, de ani de zile”, a afirmat Anastasiu.

Elit - Gustul Desăvârșit

El a mai spus ca ANAT a propus inca din 2016 majorarea treptata a plafonului de 50.000 de dolari, pentru ca atat piata turistica, cat si cea de asigurari sa se adapteze si sa nu fie brusc distorsionata prin trecerea de la „aproape nimic” la „aproape infinit”.

„Iar Comisia Europeana spune: „E treaba voastra, noi am spus in directiva ca trebuie sa returnati toti banii”. Si noi vrem, pentru ca in acest mod agentiile de turism isi pot tine clientii aproape. Ok, lucrurile acestea costa niste bani, vor creste preturile pachetelor turistice, pentru ca toti acesti bani vor fi bagati in tarife si este normal sa fie asa, dar toata lumea ar fi multumita daca preturile ar fi ceva mai mari, si clientii, si agentiile de turism”, a aratat Anastasiu.

El a subliniat ca vor fi despagubiti integral doar turistii care aleg un pachet turistic cu servicii asociate, adica cel putin doua produse, spre exemplu cazare si transport sau cazare si serviciul de inchiriere de masini.

„Pe litoralul romanesc, o saptamana cu mic dejun – nu intra. Litoralul bulgaresc, o saptamana cu demipensiune – nu intra. Halkidiki, doua saptamani cu pensiune totala – nu intra, daca nu are si a doua componenta, respectiv transportul sau rent-a-car si asa mai departe. Deoarece acesta nu este un pachet. Toate aceste servicii, oferite mondial de site-uri sau agentii, nu intra in scopul directivei. Deci greseste cine creeaza asteptari ca de maine orice ban platit in avans oricui va fi rambursat in intregime pentru ca, unu, nu intra toate produsele si, doi, nu exista mecanisme”, a avertizat reprezentantul agentiilor de turism.

Sursa: business24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Noi funcții de confidențialitate pentru WhatsApp: Utilizatorii pot decide cine vede dacă sunt online

Publicat

în

Noi funcții de confidențialitate pentru WhatsApp: Utilizatorii pot decide cine vede dacă sunt online

Aplicația de mesagerie WhatsApp lansează pentru utilizatorii din toată lumea, noi funcții de confidențialitate, ca urmare a cererilor venite de la useri. Aceștia vor putea să aleagă cine din agenda lor îi poate vedea online și cine nu, iar dacă părăsesc un grup, ei pot alege ca cei din grup să nu fie notificați, conform The Guardian.

Funcțiile vor fi implementate în această lună, într-o campanie globală care va începe din Marea Britanie.

În prezent, dacă părăsești un grup WhatsApp sau ești eliminat din acesta, fiecare membru este notificat, ceea ce poate fi stânjenitor pentru cei care vor să iasă neobservați. Odată introdusă noua funcție, utilizatorii vor putea pleca fără a anunța toți membrii grupului, ci doar administratorii.

Elit - Gustul Desăvârșit

De asemenea, utilizatorii vor avea opțiunea de a permite doar anumitor contacte sau nimănui să vadă când sunt activi pe platformă, aducând opțiunile de stare online în concordanță cu setările „ultima dată când au fost văzuți”.

Sursa: tvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

VIDEO| Cum a primit un șofer AER în loc de combustibil la benzinărie: „Furt pe faţă! Cică am băgat 300 de litri…de aer”

Publicat

în

VIDEO| Cum a primit un șofer AER în loc de combustibil la benzinărie: „Furt pe faţă! Cică am băgat 300 de litri…de aer”

Un șofer de tir roman a postat live pe Facebook imagini incredibile din care se vede cum din pompa unei benzinării de lângă Găești în loc de motorină iese aer.

Bărbatul a făcut o transmisie live pe Facebook dintr-o benzinărie din Găeşti, acolo unde, potrivit imaginilor, pe ţeavă iese doar aer în loc de combustibil.

Chiar şi-aşa, preţul creştea în timp real.

Elit - Gustul Desăvârșit

Şoferul a făcut haz de necaz, mai ales dacă ne gândim la ce preţ au ajuns benzina şi motorina.

„Hai să vă arăt cum se alimentează la pompe… funebre.

Ia uite la cum se alimentează un camion cu aer, cum se fură la pompă, mânca-v-aş sufletul.

Vii la pompă să alimentezi şi uite.

Ia să vedem, înregistrează? Ia uitaţi… Ia ziceţi, băi fraţilor, veniţi şi alimentaţi.

E bun, nu? Furt pe faţă! Cică am băgat 300 de litri… de aer. După ce că e 9 lei motorina, am primit aer”, a spus bărbatul.

După minute în şir în care din pompă a ieşit doar aer, aparatul a înregistrat o cantitate de 403 litri, potrivit bărbatului.

Imaginile au ajuns şi la poliţiştii din Dâmboviţa care vor verifica cele întâmplate.

Sursa: adevarul.ro

Video: Facebook – Petre Paraschiv


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Creșterea prețului aduce revenirea la numerar: Oamenii vor să numere fiecare bănuț

Publicat

în

Creșterea prețului aduce revenirea la numerar: Oamenii vor să numere fiecare bănuț

Majorarea prețurilor din ultima perioadă i-a determinat pe oameni să reducă cheltuielile efectuate cu cardul preferând în schimb plata cu sume de bani în numerar și acest lucru pentru a avea un control mai riguros asupra bugetului.

Oficiile poștale au gestionat 801 de milioane de lire sterline în retrageri personale de numerar în iulie, cel mai mult de când au început înregistrările în urmă cu cinci ani.

Este o creștere cu peste 20% față de un an mai devreme.

Elit - Gustul Desăvârșit

Natalie Ceeney, președintele Cash Action Group, a declarat că arată că oamenii ”numără literalmente banii” în timp ce se confruntă cu creșterea prețurilor.

”Este în mod absolut din cauza crizei costului vieții”, a spus doamna Ceeney, care a prezidat revizuirea independentă a Guvernului, Acces la numerar.

”Oamenii vor scoate numerar și îi vor pune fizic în oale, spunând: asta am pentru facturi, asta am pentru mâncare și asta este ceea ce a mai rămas”, Aa mai adăugat Ceeney.

Prețurile cresc în prezent mai repede decât au crescut timp de 40 de ani

Creșterea costului vieții pune o presiune asupra finanțelor oamenilor, deoarece veniturile nu reușesc să țină pasul.

În total, 3,32 miliarde de lire sterline în numerar au fost depuse și retrase la ghișeele oficiilor poștale în iulie, cu 100 de milioane de lire sterline mai mult decât în ​​iunie.

Retragerile personale de numerar, la 801 milioane de lire sterline, au crescut cu aproape 8% de la o lună la lună și cu peste 20% de la an la an.

Este cea mai mare sumă de când au început înregistrările în urmă cu cinci ani și doar a doua oară când retragerile personale de numerar au depășit 800 de milioane de lire sterline. Ultima dată a fost decembrie 2021 și există întotdeauna o creștere a retragerilor în acea perioadă a anului, a spus oficiul poștal, potrivit unui articol publicat de BBC.

Oficiul poștal a redus volumul suplimentar de retrageri de la cele 11.500 de sucursale ale sale pentru ca mai mulți oameni să apeleze la numerar pentru a-și ajuta să-și gestioneze bugetele săptămânal și adesea zi de zi.

De asemenea, a mai spus că s-a datorat parțial faptului că mai mulți oameni au ales să aibă un loc de ședere, cercetările recente ale oficiului poștal constatând că 71% dintre britanicii care plănuiesc să plece în vacanță în Marea Britanie anul acesta intenționau să scoată numerar înainte de a pleca.

Martin Kearsley, director bancar la Oficiul Poștal, a declarat: ”Vedem din ce în ce mai mulți oameni care depind din ce în ce mai mult de numerar ca modalitate testată de a gestiona un buget. Fie că este vorba despre o vacanță în Marea Britanie sau dacă este pentru a ajuta la pregătirea pentru presiunile financiare așteptate în toamnă, accesul la numerar în fiecare comunitate este esențial”.

Numărând bănuții

Ceeney a declarat pentru BBC că este ușor de înțeles de ce crește utilizarea numerarului, având în vedere creșterea costului vieții.

”Numerarul este în declin de peste un deceniu, pandemia a accelerat acest lucru, dar acum revine și asta se datorează în mod absolut crizei costului vieții”, a spus ea.

”Ajută oamenii să bugeteze, deoarece folosirea numerarului înseamnă că literalmente poți număra banii. Știm cu toții că, dacă plătești cu un card, este atât de ușor să cheltuiești bani pe care nu îi ai și apoi să ajungi la supraîncărcare. Dacă ai doar 30 de lire sterline pentru toată săptămâna, păstrarea acestora în bancnote și monede este în continuare cel mai eficient mod de a bugeta și de a controla cât cheltuiești”, a mai declarat Natalie Ceeney, președintele Cash Action Group.

Sursa: dcnews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii