Albalact face un nou pariu cu brandul Rarăul
Printr-o investiţie de 5 milioane de euro
ALBALACT, cel mai mare producător de lactate controlat de acţionari români, a decis să majoreze cu 21 de milioane de lei (4,8 milioane de euro) capitalul companiei Rarăul – cumpărată în 2008 -, banii urmând să fie direcţionaţi în extinderea şi modernizarea fabricii din Câmpulung Moldovenesc, potrivit „Ziarului Financiar”. „Participarea Albalact la majorarea de capital a fost aprobată în AGA din decembrie 2011 pentru extinderea şi modernizarea fabricii Rarăul cu investiţii noi. În prima jumătate a acestui an, compania va lărgi portofoliul de brânzeturi şi va lansa mai multe produse noi sub brandul Rarăul”, spun reprezentanţii Albalact, care nu oferă deocamdată mai multe detalii despre noile produse.
Aceasta este cea mai mare majorare de capital realizată de acţionarii Albalact la fabrica din Câmpulung Moldovenesc, care a fost cumpărată în 2008 într-o tranzacţie de 3,5 milioane de euro. La acea dată, familia Ciurtin, cel mai important acţionar al Albalact, prelua 77% din titlurile producătorului de lactate. Ulterior, pe finalul lui 2009, familia Ciurtin a mai adus 900.000 de euro pentru investiţii şi a ajuns la peste 93% din acţiunile Rarăul. În prezent, sub brandul Rarăul, Albalact produce lapte pasteurizat şi UHT, caşcaval, brânză de vaci, unt şi lapte praf.
Despre Rarăul
Cunoscută drept cel mai important producător de lapte praf din România în anii’ 60, Rarăul a fost în 1994 prima societate pe acţiuni cu capital integral privat autohton din industria laptelui. În 2008, fabrica a fost preluată de Albalact, pentru dezvoltarea în special a portofoliului de brânzeturi, unt şi lapte. Albalact deţine în prezent 96,46% din pachetul de acţiuni al companiei. Procesul de rebranding Rarăul a început în 2009 şi a fost finalizat un an mai târziu, când compania a decis intrarea cu acest brand în categoria laptelui UHT.
Producătorul de lactate din Alba Iulia este însă şi unul dintre câştigătorii crizei, după ce a anunţat în primele nouă luni de anul trecut un avans de aproape 35% al vânzărilor pe o piaţă în scădere. Astfel, Albalact a obţinut în primele nouă luni din 2011 afaceri de 246,2 milioane de lei (56,5 milioane de euro), iar profitul companiei a avut o evoluţie pozitivă, ajungând la 3.5 milioane de lei (0,8 milioane de euro), faţă de 2.4 mii. lei în aceeaşi perioadă din 2010. Albalact mai are în portofoliu branduri precum Zuzu sau Fulga. Pe piaţa lactatelor, Albalact concurează cu Danone România, Friesland Câmpina, Hochland România şi Covalact. (Z.F.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Titularizare 2025: Când are loc proba scrisă și când se dau rezultatele. CALENDAR Ca în fiecare an, şi în 2025 este de aşteptat ca mii de candidaţi să-şi încerce norocul la examenul de titularizare. Vorbim, printre alţii, despre candidaţi care, până acum, nu au avut nimic în comun cu învăţământul, dar care au studii în […]
Se suspendă „mica recalculare“? Casa de Pensii îi liniștește pe pensionari: ”Sunt bani de pensii”
Se suspendă „mica recalculare“? Casa de Pensii îi liniștește pe pensionari: ”Sunt bani de pensii” În ultima perioadă, în spațiul public, au apărut afirmații care au alarmat pensionarii, potrivit cărora sistemul public de pensii ar fi în pericol de colaps, iar recalcularea pensiilor în baza valorificării adeverințelor care atestă veniturile brute și sporuruile cu caracter […]
ADMITERE pompieri 2025: 44 de locuri scoase la concurs pentru Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București
ADMITERE pompieri 2025: 44 de locuri scoase la concurs pentru Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București Au început înscrierile pentru concursul de admitere la Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București, iar termenul limită de înscriere este 20 iunie 2025. ”Am dat […]