Albalact face un nou pariu cu brandul Rarăul

Printr-o investiţie de 5 milioane de euro
ALBALACT, cel mai mare producător de lactate controlat de acţionari români, a decis să majoreze cu 21 de milioane de lei (4,8 milioane de euro) capitalul companiei Rarăul – cumpărată în 2008 -, banii urmând să fie direcţionaţi în extinderea  şi modernizarea fabricii din Câmpulung Moldovenesc, potrivit „Ziarului Financiar”. „Participarea Albalact la majorarea de capital a fost aprobată în AGA din decembrie 2011 pentru extinderea şi modernizarea fabricii Rarăul cu investiţii noi. În prima jumătate a acestui an, compania va lărgi portofoliul de brânzeturi şi va lansa mai multe produse noi sub brandul Rarăul”, spun reprezentanţii Albalact, care nu oferă deocamdată mai multe detalii despre noile produse.
Aceasta este cea mai mare majorare de capital realizată de acţionarii Albalact la fabrica din Câmpulung Moldovenesc, care a fost cumpărată în 2008 într-o tranzacţie de 3,5 milioane  de euro. La acea dată, familia Ciurtin, cel mai important acţionar al Albalact, prelua 77%  din titlurile producătorului de lactate. Ulterior, pe finalul lui 2009, familia Ciurtin a mai adus 900.000 de euro pentru investiţii şi a  ajuns la peste 93%  din acţiunile  Rarăul. În prezent, sub brandul Rarăul, Albalact produce lapte pasteurizat şi UHT, caşcaval, brânză de vaci, unt şi lapte praf.

Despre Rarăul
Cunoscută drept cel mai important producător de lapte praf din România în anii’ 60, Rarăul a fost în 1994 prima societate pe acţiuni cu capital integral privat autohton din industria laptelui. În 2008, fabrica a fost preluată de Albalact, pentru dezvoltarea în special a portofoliului de brânzeturi, unt şi lapte. Albalact deţine în prezent 96,46% din pachetul de acţiuni al companiei. Procesul de rebranding Rarăul a început în 2009 şi a fost finalizat un an mai târziu, când compania a decis intrarea cu acest brand în categoria laptelui UHT.
Producătorul de lactate din Alba Iulia este însă şi unul dintre câştigătorii crizei, după ce a anunţat în primele nouă luni de anul trecut un avans de aproape 35% al vânzărilor pe o piaţă în scădere. Astfel,  Albalact  a  obţinut  în primele nouă luni din 2011 afaceri de 246,2 milioane de lei (56,5 milioane de euro), iar profitul companiei a avut o evoluţie pozitivă, ajungând la 3.5 milioane de lei (0,8 milioane de euro), faţă de 2.4 mii. lei în aceeaşi perioadă din 2010. Albalact mai are în portofoliu branduri precum Zuzu sau Fulga. Pe piaţa lactatelor, Albalact concurează cu Danone România, Friesland Câmpina, Hochland România şi Covalact. (Z.F.)

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

1 comentariu

ion 29 ianuarie 2012 at 17:13

Este o placere sa citesti an ziarul Unirea asemenea stiri,eu mi-as dori mai putina propaganda si scandaluri politice ,cred ca ar trebui promovate idei de afaceri ,solutii pentru depasirea crizei ,propuneri concrete de valorificare a resurselor locale,care sunt din abundenta,este antradevar un castig pentru oras,judet cand la conducere sunt oameni capabili,care lasa ceva prosperitate an urma lor.

Comentariile sunt oprite