Rămâi conectat

Politică Administrație

AJF Alba: Calendarul Obligațiilor Fiscale – OCTOMBRIE 2013

Bogdan Presecan

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

finante04Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice a Judeţului Alba vă informează asupra calendarului obligațiilor fiscale, valabil pentru luna octombrie, după cum urmează:

 

 7 octombrie, ultima zi pentru:

– depunerea formularului 092 „Declaraţie de menţiuni”, de catre pl_titorii de TVA, care au avut în anul 2012 ca perioadă fiscală trimestrul calendaristic şi au efectuat o achiziţie intracomunitară de bunuri în luna septembrie 2013 (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru în lună, începând cu luna octombrie 2013); [art. 1561 alin. (61) Cod fiscal si OPANAF 1165/2009]

10  octombrie, ultima zi pentru:

– depunerea “Declaraţiei de menţiuni” – formular 010, 070 sau 020, de  persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, de persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercit_ profesii libere şi de persoanele fizice, altele decât persoanele fizice române care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, în vederea înregistrării în scopuri de TVA în urma depăşirii plafonului de scutire de TVA de 220.000 lei (65.000 euro) în luna septembrie; [art. 152 alin. (6), art. 153 alin. (1) lit. b) Cod fiscal, OMFP nr. 250/2013]

– depunerea formularului 096 „Declaraţie de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul fiscal”, de către persoanele impozabile, a căror perioada fiscală este luna sau trimestrul, care solicită scoaterea din evidenţa ca plătitor de TVA în condiţiile în care nu au depăşit cifra de afaceri de 220.000 lei atât în anul 2012, cât şi în anul în curs până la data solicitării.  art. 152 alin. (7) Cod fiscal, OPANAF nr. 1768/2012]

25 octombrie, ultima zi pentru:

– efectuarea plăţii anticipate privind impozitul pe profit, aferentă trimestrului III 2013, de către contribuabilii care aplică sistemul de declarare şi plată a impozitului pe profit anual, cu plăţi anticipate. [art. 34 alin. (8) Cod fiscal]

– plata primei rate a impozitului pe veniturile din activităţi agricole (cultivarea produselor agricole vegetale, exploatarea plantaţiilor viticole, pomicole, arbu_tilor fructiferi şi altele asemenea, creşterea şi exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animală, în stare naturală), impuse pe bază de norme de venit. [art. 74 alin. (5) Cod fiscal]

– plata primei rate a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorate pentru veniturile din activităţi agricole impuse pe bază de norme de venit. [art. 29625 alin. (21) Cod fiscal]

– depunerea formularului 097 „Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare”, de către persoanele impozabile înregistrate în “Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare” a căror perioadă fiscală este luna sau trimestrul şi care au depăşit cifra de afaceri de 2.250.000 lei în luna septembrie / trimestrul III 2013, în vederea ieşirii din sistemul TVA la încasare începând cu 1 noiembrie 2013 de cei cu perioada fiscală luna, respectiv 1 ianuarie 2014 – de cei cu perioada fiscala trimestrul. [art. 1563 alin. (12), art. 1342 alin. (4) Cod fiscal, OPANAF nr. 1529/2012]

– depunerea formularului 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” pentru obligaţiile de plată cu termen lunar şi trimestrial şi plata acestor obliga_ii. [OPANAF 1950/2012, cu modific_rile _i complet_rile ulterioare]

– depunerea formularului 104 “Declaraţie privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor” pentru trimestrul III 2013, de către persoanele juridice străine şi persoanele fizice nerezidente care desfăşoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică, asupra părţii din profitul impozabil al asocierii care se atribuie fiecărei persoane şi de către persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române care realizeaz_ venituri atât în România, cât şi în străinătate, din asocieri fără_ personalitate juridică, asupra părţii din profitul impozabil al asocierii atribuibile persoanei fizice rezidente. [art. 14 lit. c) _i e), art. 28 alin. (4), art. 35 alin. (2) Cod fiscal si OPANAF nr. 1950/2012, cu modific_rile _i complet_rile ulterioare]

– depunerea formularului 112 „Declaraţie privind obligaţia de platã a contribu_iei sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominalã a persoanelor asigurate” cu termen lunar şi trimestrial şi plata acestor obligaţii de către:

– persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator;

– entităţile asimilate angajatorului care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente, venituri de natura salarială şi asimilate salariilor;

– plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă, altele decât cele salariale si pentru care există obligaţia plăţii contribuţiei individuale de asigurări sociale şi asigurări pentru şomaj;

– instituţiile publice care calculează, reţin, plătesc şi după caz suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului;

– angajaţii rezidenţi sau nerezidenţi care îşi desfăşoară activitatea în România şi obţin venituri din salarii de la angajatori nerezidenţi care nu au sediul social sau reprezentanţă în România, în cazul încheierii de acorduri cu angajatorii nerezidenţi privind declararea şi plata impozitului şi contribuţiilor sociale individuale şi cele ale angajatorului;

– depunerea formularului 104 “Declara_ie privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor” pentru trimestrul III 2013, de către persoanele juridice străine şi persoanele fizice nerezidente care desfăşoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică, asupra părţii din profitul impozabil al asocierii care se atribuie fiecărei persoane şi de către persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române care realizează venituri atât în România, cât şi în străinătate, din asocieri fără personalitate juridică, asupra părţii din profitul impozabil al asocierii atribuibile persoanei fizice rezidente. [art. 14 lit. c) şi e), art. 28 alin. (4), art. 35 alin. (2) Cod fiscal si OPANAF nr. 1950/2012, cu modificările şi completările ulterioare]

– depunerea formularului 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” pentru obligaţiile de plată cu termen lunar şi trimestrial şi

plata acestor obligaţii. [OPANAF 1950/2012, cu modificările şi completările ulterioare]

– depunerea formularului 097 „Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare”, de către persoanele impozabile înregistrate în “Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare” a căror perioadă fiscală este luna sau trimestrul şi care au depăşit cifra de afaceri de 2.250.000 lei în luna septembrie / trimestrul III 2013, în vederea ieşirii din sistemul TVA la încasare începând cu 1 noiembrie 2013 de cei cu perioada fiscală luna, respectiv 1 ianuarie 2014 – de cei cu perioada fiscala trimestrul. [art. 1563 alin. (12), art. 1342 alin. (4) Cod fiscal, OPANAF nr. 1529/2012]

– angajatori nerezidenţi care nu au sediul social sau reprezentanţă în România, pentru contribuţiile sociale individuale şi cele ale angajatorului aferente veniturilor din salarii obţinute de angajaţii rezidenţi sau nerezidenţi care îşi desfăşoară activitatea în România, în cazul nu se încheie un acord privind declararea şi plata contribu_iilor obligatorii de către angajaţi, impozitul pe venit declarându-se de angaja_i în D224. [art. 29619 Cod fiscal si OPANAF nr. 1045/2012, OPANAF nr. 17/2013]

ATENTIE !!! Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariati, care de_in cod fiscal pentru impozitul pe salarii, se declară şi se plăteşte de societatea mamă la organul fiscal la care aceasta este înregistrat_. Codul fiscal al fiecarui sediu secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plată) se declară la sectiunea F.2. a formularului 112.

Pentru plata impozitului societatea mam_ va întocmi câte un ordin de plată distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscală a beneficiarului înscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

ATENŢIE!

Plata contribuţiilor sociale de către plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului pe venit, din:

– activităţi de natura celor prevăzute la art. 52 alin. (1),

– asocierile fără personalitate juridică prevăzute la art. 13 lit. e), se face în CONTUL UNIC 55.02, conform Ordinului ANAF nr. 1235/2012, publicat în MO 619/2012, care modifică şi înlocuieşte anexa 2 privind nomenclatorul obligaţiilor fiscale datorate bugetelor asigur_rilor sociale care se pl_tesc în contul unic, prevăzut de Ordinul ANAF nr. 1294/2007.

– depunerea formularului 224 “Declaraţie privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de persoane fizice care desfăşoară activitate în România şi de persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România”, cu termen lunar, pentru declararea şi plata impozitului pe venit, de către persoanele fizice care obţin salarii din străinătate pentru activităţi desfăşurate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România, în cazul în care nu se încheie acorduri între angajaţi şi angajatorii nerezidenţi privind declararea şi plata contribuţiilor sociale individuale şi cele ale angajatorului de angajaţi prin formularul 112. [art. 60 alin. (2) Cod fiscal _i OPANAF nr. 52/2012]

– depunerea formularului 300 “Decont de taxă pe valoarea adăugată” de către plătitorii de TVA pentru care perioada fiscală este luna şi trimestrul  şi plata TVA-ului datorat; Decontul se depune şi de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenţă ca plătitor de TVA conform art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal pân_ la 10 august 2013. [art. 1562 Cod fiscal şi OPANAF 1790/2012]

– depunerea formularului 301 „Decont special de taxa pe valoarea adăugată” şi plata TVA-ului datorat, de către persoanele neînregistrate şi care nu trebuie să se înregistreze cf. art. 153 Cod fiscal, dar care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA pentru:

– achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile ptr. care s-a depăşit plafonul annual de 10.000 euro (persoana trebuie sa fie înregistrată special ca plătitoare de TVA cf. art. 1531 Cod fiscal);

– achiziţii de mijloace de transport noi şi produse accizabile (persoana care efectuează astfel de achiziţii nu are obligaţia să se înregistreze special ca plătitoare de TVA cf. art. 1531 Cod fiscal);

– achizitii de servicii care au locul taxarii in Romania cf. art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, de la furnizori din afara Romaniei, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA cf. art. 150 alin. (2) Cod fiscal;

– achizitii de bunuri care ies din regimurile/situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) si d) din Codul fiscal cu exceptia cazului in care are loc un import sau o achizitie intracomunitara de bunuri, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA cf. art. 150 alin. (5) Cod fiscal [ OMFP 3418/2009];

– achizitii de bunuri si servicii efectuate de persoanele obligate la plata TVA cf. art. 150 alin. (3) si (6) Cod fiscal, daca achizitiile au avut loc în luna septembrie 2013 !

Nota: Persoanele înregistrate normal ca plătitoare de TVA cf. art. 153 Cod fiscal NU DEPUN formularul 301, ci formularul 300 ! [art. 1563 Cod fiscal si OPANAF 75/2010, modificat prin OPANAF nr. 30/2011]

– depunerea formularului 311 “Declaraţie privind taxa pe valoarea adăgată colectat_ datorat_ de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) – e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal” pentru declararea, de către contribuabilii cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit.

a) – e) sau g) a TVA colectată aferentă livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii şi/sau achiziţiilor de bunuri şi/sau de servicii pentru care contribuabilii respectivi sunt obligaţi la plata TVA (de exemplu: achiziţii intracomunitare de bunuri, servicii intracomunitare primite, etc.) pentru care exigibilitatea TVA a intervenit în luna septembrie. [art. 1563 alin. (10) Cod fiscal si OPANAF nr. 2224/2013]

Observaţii:

Începând cu 1 ianuarie 2012, conform art. 11 alin. (11) _i (13), contribuabilii cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) – e) sau g) nu beneficiază de dreptul de deducere a TVA aferente achiziţiilor efectuate, dar sunt supuşi obligaţiei de plată a TVA colectate aferent_ opera_iunilor impozabile desfăşurate în perioada în care nu au cod valid de TVA.

Conform pct. 801 alin. (2) din normele date în aplicarea art. 1563 alin. (10), persoanele impozabile care se află în situa_iile prevăzute la art. 11 alin. (11) _i (13) din Codul fiscal, care efectuează livrări de bunuri prin organele de executare silită, depun declara_ia 311, dar plata taxei se efectuează de organul de executare silit_ sau, după caz, de cumpărător, conform prevederilor pct. 75 din norme.

– depunerea formularului 390 VIES „Declaraţia recapitulativă  privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare”, de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care au efectuat livrări şi achiziţii intracomunitare, prestări şi achiziţii de servicii intracomunitare prevăzute la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, precum şi livrări şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, a căror exigibilitate a intervenit în luna septembrie 2013; [art. 1564 Cod fiscal si OPANAF 76/2010 modificat de OPANAF nr. 3162/2011]

– depunerea formularului 394 „Declaraţie informativă privind livrările/ prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional” de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, a căror perioada fiscală la TVA este luna sau trimestrul;

Observaţie:

Se declară toate facturile emise/primite în perioada fiscală de raportare indiferent de momentul în care intervine exigibilitatea TVA._

ATENŢIE! Începând cu operaţiunile efectuate în luna august 2013 nu se declară bonurile fiscale cu valoare sub 100 de euro care îndeplinesc

condiţiile unei facturi simplificate conform art. 155 alin. (11), (12) şi (20) din Codul fiscal. Prevederea referitoare la bonurile fiscale se va aplica numai până la data de 31 decembrie 2014. [art. 53 Cod de procedura fiscalã şi OPANAF 3596/2011, modificat de OPANAF nr. 2986/2013]

Formularele fiscale se completează cu ajutorul programului de asistenţă, care poate fi descărcat de pe site-ul ANAF: www.anaf.ro-secţiunea Declaraţii electronice sau Asistenţă Contribuabili/Programe utile, distribuit, la cerere, de unităţile fiscale. Instrucţiunile de completare a formularelor pot fi descărcate de pe site-ul ANAF-secţiunea Asistenţă Contribuabili/Toate formularele cu explicaţii.

Pentru informaţii suplimentare vă puteţi adresa Serviciului Servicii pentru Contribuabili Alba- la tel. 0258 819825 

.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

FOTO Au început lucrările la noul pod peste râul Arieș, la Câmpeni: Investiție de peste 8 milioane de lei. Când va fi finalizat

Ziarul Unirea

Publicat

în

Au început lucrările la noul pod peste râul Arieș, la Câmpeni: Investiție de peste 8 milioane de lei. Când va fi finalizat Au început lucrările la noul pod peste râul Arieș, la Câmpeni, a anunțat primarul Cristian Dan Pașca. Investiția de peste 8 milioane de lei urmează  să fie finalizată în următorii doi ani. Citește […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea