A început procedura pentru licitația celor mai profitabile trasee de transport în Alba. Consiliul Județean, demersuri pentru aprobarea unui nou program de transport călători
Procedura de delegare a gestiuniii serviciului public de transport județean de persoane prin intermediul curselor regulate pe raza județului, a fost aprobată recent de către Consiliul Județean Alba.
Programul actual de transport călători a expirat în 2019, dar ca urmare a unor lacune legislative a fost prelungit pă la sfărşitul anului 2021. Acum, administraţia judeţeană a demarat toate procedurile pentru aprobarea unui nou program de transport călători, precum şi derularea procedurii de delegare a serviciului.
Au fost aprobate, printre altele, studiul de oportunitate în vederea stabilirii modalităţii de atribuire a serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate; caietul de sarcini; programele de circulaţie pentru fiecare traseu; criteriile de calificare şi selecţie a ofertelor şi valoarea estimată a contractului de delegare a gestiunii serviciului public în sumă de 198.227.620,97 lei, fără TVA. Contractul va avea o durată de 6 ani, iar atribuirea se va realiza pe loturi corespunzătoare fiecărui traseu din programul de transport.
În prezent, serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate se efectuează de către un număr de şase operatori de transport rutier, pe trasee din programul de transport judeţean cu valabilitate până la data de 31 decembrie 2021. Este vorba despre societăţile Trransservice Apuseni SRL (7 trasee), Excelent Trans SRL (23), Livio Dario SRL (23), Arieşul SA Câmpeni (10), Voltrans SA Sebeş (15) şi Mariany SRL (1 traseu). Au rămas neatribuite 9 trasee, majoritatea (7) în zona Munţilor Apuseni. Cel mai probabil, bătălia pentru cele mai profitabile trasee se va da tot între aceste firme de transport.
”Transportul judeţean de persoane prin curse regulate în judeţul Alba, se efectuează în corelare cu transportul public local, interjudeţean şi transportul feroviar de persoane. Se are în vedere armonizarea graficelor de circulaţie pentru evitarea suprapunerilor orelor de plecare în cursă şi realizarea unui sistem integrat de transport public, bazat pe complementaritatea modurilor de transport actuale”, se precizează în hotărârea Consiliului Judeţean.
Noul program de transport cuprinde un număr de 70 de trasee cu o lungime totală dus/întors de 3.698 km (1.849 km/sens). În programul de transport judeţean sunt prevăzute patru autogări şi 353 de staţii pentru urcarea/coborârea în condiţii de siguranţă a călătorilor. ”Ţinând cont de numărul curselor de pe trasee şi fluxurile de călători existente, în vederea asigurării capacităţii de transport pe teritoriul unităţii administrativ -teritoriale judeţul Alba, sunt necesare un număr de 98 mijloace de transport în comun. Programele de circulaţie variază în funcţie de traseu, dar este situat în general între orele 5:00 – 23:00.
Categoria de pasageri beneficiară de gratuităţi pentru transportul public la nivelul judeţului Alba este cea vizată de legislaţia în vigoare”, se mai susţine în hotărâre. Licitaţia se va desfăşura pe 70 de loturi, reprezentând tot atâte atrasee. Cel mai valoros traseu este Sebeş – Lancrăm – Alba Iulia, cu o valoare estimată de 14 milioane de lei. Urmează traseul Alba Iulia – Meteş – Zlatna (12,77 milioane de lei), Cugir – Vinţu de Jos – Alba Iulia (11,9 milioane de lei), Aiud – Teiuş – Alba Iulia (10 milioane de lei), Alba Iulia – Abrud – Câmpeni (8 milioane de lei) şi Alba Iulia – Coşlariu – Blaj (7,4 milioane de lei).
Atribuirea traseelor se va face prin utilizarea criteriului „cel mai bun raport calitate-preţ”, precum şi a factorilor de evaluare prevăzuţi în documentaţia de atribuire, factori care includ aspecte calitative, de mediu în legătură directă, obiectivă şi relevantă cu obiectul contractului. Astfel, preţul va conta în procent de maximum 25% din ofertă, la fel ca şi norma de poluare a autobuzului. Cel mai important factor de evaluare (30%) va fi vechimea medie a parcului de autobuze.
Dotarea cu aer condiţionat va conta în procent de 5%, clasificarea autobuzelor – 10%, iar utilizarea combustibililor alternativi – 5%. Aceste punctaje sunt maxime, evaluarea urmând a se face în funcţie de documentele prezentate. De exemplu, un autobuz nou, fabricat în 2021, va primi 30 de puncte, unul cu patru ani vechime va fi notat cu 10 puncte, iar altul de 11 ani va primi zero puncte. Tarifele de călătorie se vor stabili, prin calcul, de către Consiliul Judeţean în baza tarifului mediu pe km/loc ofertat de către operatorul de transport rutier desemnat câştigător al procedurii.
Până în anul 2020, Consiliul Judeţean Alba a adoptat două programe de transport judeţene şi anume cel aferent perioadei 2008 – 2011 prelungit succesiv şi cel din perioada 2013 – 2019 prelungit până în prezent, pe baza cărora serviciul de transport persoane a fost efectuat de către operatori rutieri cu statut de societăţi comerciale cu capital privat. Atribuirea traseele s-a realizat electronic prin Sistemul Informatic pentru Atribuirea Traseelor Naţionale, gestionat şi operat de Agenţia pentru Agenda Digitală a României, conform unui calendar publicat pe site-ul propriu.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Cunoscutul Tristan Tate „a luat Lumină” de la albaiulianul Ioan Lazăr, în noaptea de Paște 2025, la biserica românească din Dubai
Cunoscutul Tristan Tate „a luat Lumină” de la albaiulianul Ioan Lazăr, în noaptea de Paște 2025, la biserica românească din Dubai La Biserica Ortodoxă Română din Dubai a fost fost arhiplin de români în noaptea de Paște 2025. Mulți dintre conaționali au ales să petreacă sărbătorile pascale 2025 în Dubai, cea mai mare parte dintre […]
Cum s-ar putea dezvolta Alba precum Făt-Frumos punând taxe vamale marca Donald Trump pentru celelalte județe: Scenariu imaginat de profesorul de economie Cristian Păun
Cum s-ar putea dezvolta Alba precum Făt-Frumos punând taxe vamale marca Trump pentru celelalte județe: Scenariu imaginat de profesorul de economie Cristian Păun Profesorul de economie Cristian Păun, originar din județul nostru, a imaginat un scenariu de dezvoltare a Albei prin aplicarea unor taxe vamale marca Donald Trump pentru celelelate județe ale țării. Mai în […]
VIDEO | Parcul fotovoltaic de la Teiuș, cel mai mare proiect pe energie din PNRR, ar urma să fie pus în funcțiune în aprilie 2025
Parcul fotovoltaic de la Teiuș, cel mai mare proiect pe energie din PNRR, ar urma să fie pus în funcțiune în aprilie 2025 Parcul fotovoltaic de la Teiuș, cel mai mare proiect pe energie din PNRR, ar urma să fie pus în funcțiune până la sfârșitul lunii aprilie 2025, a anunțat ministrul Energiei, Sebastian Burduja. […]
FOTO | Mersul după ouă roșii, obicei pascal pus în practică și de Paștele 2025 în Lancrăm: Copilașii, în prim-plan
Mersul după ouă roșii, obicei pascal pus în practică și de Paștele 2025 în Lancrăm: Copilașii, în prim-plan În prima zi de Paşte uliţele multor sate din Transilvania sunt încă pline de copilași, care merg după ouă vopsite la cunoscuţi. Obiceiul mersului după ouă roșii a fost pus din nou în practică, potrivit tradiției locului, […]
FOTO | De la pupuri cu varză, ceapă, brânză și lobodă, la friptură de ied și porc: Bunătăți de Paște 2025 preparate cu dragoste la Cricău
De la pupuri cu varză, ceapă, brânză și lobodă, la friptură de ied și porc: Bunătăți de Paște 2025 preparate cu dragoste la Cricău Într-o familie din Cricău, județul Alba, a devenit o tradiție ca preparatele pentru masa de Paște să fie extrem de diverse și, mai ales, să fie gătite exclusiv în propria gospodărie. […]