Ziarul Unirea

Vindecarea celor zece leproşi

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala

Foarte rar se întâmpla, până la venirea Mântuitorului, ca cineva atins de acest flagel incurabil să se mai curăţească. Ritualul curăţirii de lepră prevedea îndelungate şi complicate rânduieli, care în majoritatea cazurilor rămâneau ineficiente (Levitic, cap. XIII-XIV).
Acele ritualuri vechi-testamentare, Mântuitorul le reduce la dimensiunea unui strigăt rostit de glasul jalnic a zece oameni chinuiţi de boală: „Iisuse, Învăţătorule, fie-ţi milă de noi”! La scurt timp după acest strigăt, boala şi durerea au dispărut fără urmă.
Analizând drama celor zece leproşi, suntem tentaţi să-i asociem cu cele zece porunci dumnezeieşti nesocotite, călcate în picioare, bolnave de lepra păcatelor. Acel unu, care s-a întors să-I dea mulţumire Binefăcătorului său, reprezintă pe cei ce se căiesc prin spovedanie şi iau hotărârea de a rupe pactul cu păcatul şi cu diavolul.
Episodul tămăduirii celor zece leproşi a constituit un test sever efectuat asupra naturii umane aflate în impas. Mâna întinsă leproşilor este expresia milei şi iubirii lui Dumnezeu faţă de om în perspectiva reînscrierii acestuia pe coordonatele sănătoase ale noii învăţături promovată de către Iisus. Chiar dacă numai unul din cei zece a trecut proba recunoştinţei, acel procent de 10% ne dă garanţia că chipul lui Dumnezeu în om n-a fost mutilat cu desăvârşire de păcat, firea umană păstrând suficiente rezerve ale identităţii divino-umane, care printr-o susţinută activitate de resuscitare morală, pot fi aduse la un standard spiritual trainic şi  viguros.
Din drama celor zece leproşi tămăduiţi de către Iisus ne putem alege cu multe învăţăminte. Ca şi ei, care în vreme de boală nu doreau decât sănătate, la fel şi noi în situaţii similare ne mulţumim cu această favoare, dar după ce dobândim sănătatea uităm că am fost bolnavi şi mintea începe să cocheteze din nou cu nenumărate lucruri aberante între care putem enumera: să fim avansaţi în funcţii respectabile, să avem leafă bănoasă, maşini luxoase, vile impozante şi câte şi mai câte. Uităm că am fost bolnavi şi uităm că ne putem îmbolnăvi din nou.
Coborând printre noi, Iisus ne-a întins mâna iertării şi a împăcării. Socotim că a sosit timpul trezirii din somnul adânc al comodităţii şi pasivităţii în care cei mai mulţi dintre noi ne complacem de prea multă vreme şi cu paşi grăbiţi ni se impune să alergăm în întâmpinarea lui Iisus ca şi leproşii pentru refacerea deplină a climatului de pace şi armonie divino-umană, pe care atât de puţini îl căutăm, dar şi mai puţini îl aflăm.
Uniţi într-un glas cu leproşii să ne rugăm aşa: „Iisuse, Învăţătorule, fie-Ţi milă de noi”, dezmorţeşte răceala, încălzeşte inimile, înflăcărează credinţa şi luminează calea spre Tine acestei lumi rătăcite care Te caută, dar nu Te găseşte.
Preot dr. Petru PINCA – Blaj

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

9 Comentarii

Aurelian 15 ianuarie 2011 at 8:30

Antibiotice Pinca, antibiotice, nu „boscoane popesti”! Lepra se vindeca cu antibiotice, si nu cu „stigate de magar la cer”!

gigi 15 ianuarie 2011 at 17:14

amice esti nesabuit

dedean 15 ianuarie 2011 at 16:25

aurelian vezi dece se vindeca leprosi din evanghelie finca ei cred si tu nu crezi ca se poate vindeca lepra ei au crezut si s-au vindecat tu cu ajutorul Domnului te vei vindeca dar trebuie sa crezi. Ce zici faci o incercare sa incerci sa nu intelegi si totusi sa crezi ?

Aurelian 15 ianuarie 2011 at 17:30

Decene, azi lepra este vindecabila, si fiind o boala microbiana se vindeca cu antibiotice. Desigur ca Iisus, ca autotstiitor cunostea acest leac chiar acun 2.000 de ani, dar nu a dat acest leac omenirii, lasandu-i pe mainile popilor, sa-i „mantuiasca”! Dar cum popimea a jlujit in general argintilor, omul nemultumit de acesti smecheri a creiat stiinta, si a fabricat, antibioticile, care i le-a refuzat Iisus acum 2.000 de ani, reusind sa vindece si lepra. Asa ca nu-i meritul lui Pinca ca s-a vindecat lepra!

claudia 15 ianuarie 2011 at 17:50

Credeam ca a avut un pic de bun simti acest nesimtit de PINCA OPINCA, vine in sec 21 cu asemenea aiureli. ESTE CHIAR UN NERUSINAT DAR ARE SI ADEPTII BOLNAVI NU DE LEPRA CI DE CAP.

admin 15 ianuarie 2011 at 19:41

claudia… mie mi se pare ca tie ti se face de-o pauza de comentat!
asta sa fie ultimul avertisment!

nu am nimic impotriva sa nu fi de acord cu vreun autor de material sau comentator. dar ai macar decenta sa te exprimi civilizat. traiesti intre oameni, nu intre animale!

ana 15 ianuarie 2011 at 20:06

Care-i fara de pacat sa ridice piatra si sa dea ! Am mai spus asta si cu un alt prilej. Lasati preotimea sa-si faca misiunea. Va aduceti aminte de Dumnezeu si alergati la preoti si manastiri doar cand sunteti bolnavi voi si ai vostri membrii ai familiei. Ar trebui sa fiti rusinati toti cei care ridicati glasul .
RUSINE !

Aurelian 16 ianuarie 2011 at 11:08

In general Ana, omul cand se simte bolnav merge la doctor, si pentru asta policlinicile si spitalele sunt intotdeana pline, spre deosebire de biserici, care mai tot timpul sunt goale. Dac stai sa asculti popi de misiunea lor, desigur ca o sa-ti spuna ca sunt \buricul pamantului\, si paznicii usilor Raiului, si ca nimic, nu face Dumnezeu, fara sa-i intrebe. Ce ma bucura ii ca acum aproape 300 de ani, niste intelectuali din Franta, au inteles faptul ca preotia si jocul de-a religia, nu´-i decat o afacere foarte profitabila si periculoasa pentru societatea unama, si Comuna din Paris a scos preotii de pe cale si i-s bagat in biserici, sa nu mai infecteze societatea cu ideile lor talibane!

piciu 16 ianuarie 2011 at 12:25

In Franta 22-23 si chiar 24 de sate sunt deservite de un preot.Din 1794 in Franta nu s-a mai construit nici o biserica .
In romania dupa 1989 s-au constrit mii de biserici , sub toate balcoanele sa-i terorizeze pe cetateni,le-au dotat cu cate 2 popi , au impanat institutiile cu popi :preot militar, preot de inchisori , preoti de spitale , preot de farmacie, etc toti platiti din bugetul statului laic.
FEUDALISM INFLORITOR IN MILENIUL III !!!!!!!!!!!!

Comentariile sunt oprite