Rămâi conectat

Politică Administrație

UPDATE: Primăria Alba Iulia propune alocarea a 55.000 de euro, în 2013, pentru continuarea proiectului ”Respiră aerul istoriei”

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Direcția de Programe din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia propune adoptarea unui proiect de hotărâre privind asigurarea sustenabilității proiectului ”Respiră aerul istoriei” pentru anul 2013. Este vorba despre alocarea, din bugetul municipiului, a sumei de 250.000 de lei (aproximativ 55.000 de euro), necesară resurselor umane și dezvoltării de noi măsuri de promovare a Cetății Alba Carolina.

Având în vedere H.C.L. 410/2011 privind asigurarea sustenabilității proiectului ”Respiră aerul istoriei”, Contractul de finanțare nr. 1080/18.11.2010 și Cererea de finanțare care reprezintă anexa la contractul de finanțare, Municipiul Alba Iulia s-a angajat să asigure, pentru o perioadă de 3 ani, sustenabilitatea proiectului după finalizarea investiției inițiale, respectiv după data de 18 ianuarie 2012, prin alocarea din bugetul propriu a sumelor necesare continuării activităților proiectului. Având în vedere secțiunea 2.6. Indicatori de proiect din Cererea de finanțare, Municipiul Alba Iulia se angajează să mențină departamentul administrativ format din 2 coordonatori relații publice și promovare, cărora li se vor încheia acte adiționale la contractele individuale de muncă pentru modificarea duratei contractului. Aceștia se vor ocupa de gestionarea activităților curente de administrare a paginii web, de participare la târgurile de turism și de dezvoltarea de noi măsuri de promovare a cetății din Alba Iulia”, se arată în raportul de specialitate întocmit de șeful Direcției Programe, Crina Iacob.

UPDATE: Deși din raportul de specialitate nu rezultă clar cum vor fi folosiți cei 250.000 de lei solicitați, administrația locală a venit cu precizări suplimentare privind cheltuirea respectivei sume: pe lângă salariile celor 2 coordonatori, vor fi plătite taxele de participare la târguri de turism, reeditarea materialelor de promovare a proiectului, modificarea paginii web și cursuri de specializare și formare profesională în activitatea de turism.

Proiectul de hotărâre va fi supus spre dezbatere și adoptare Consiliului Local ce se va întruni marți, 18 decembrie, în ședință ordinară.

*Cheltuieli salariale de 1.700 de lei pe lună (aproximativ 370 de euro), pentru persoana ce asigură continuitatea proiectului ”EU NU abandonez școala”

În aceeași ședință, consilierii locali vor dezbate propunerea privind asigurarea sustenabilității proiectului ”EU NU abandonez școala” pentru anul 2013. Direcția Programe solicită  alocarea din bugetul municipiul Alba Iulia a sumei de 20.000 de lei (1.700 de lei pe lună) reprezentând cheltuieli salariale pentru 1 persoană din Unitatea de Implementare Locală a Proiectului și a sumei de 4.200 de lei reprezentând cheltuielile pentru consumabile și utilități necesare funcționării Centrului pentru Prevenire și Combatere a Abandonului Școlar.

Proiectul a fost implementat pentru o perioadă de 24 de luni, în cadrul Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, având ca obiectiv general prevenirea și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin adoptarea unei strategii locale în domeniul prevenirii și combaterii abandonului școlar la nivel local, în vederea menținerii și reintegrării persoanelor din categoriile vulnerabile, într-un mediu educațional și inclusiv.

Potrivit raportului de specialitate ce însoțește proiectul de hotărâre propus de reprezentantul Direcției Programe, au fost asistate 15 persoane care au părăsit timpuriu școala și 60 de elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii, au fost formate un număr de 15 persoane pentru măsuri de educație remedială tip școală după școală și pentru măsuri de tip a doua șansă, fiind consiliați și un număr de peste 100 de părinți/tutori și a fost înființat Centrul pentru Prevenirea și Combaterea Abandonului Școlar.

Suma solicitată pentru anul 2013 este necesară asigurării sustenabilității pehnice a proiectului, respectiv mentenanța post-implementare a Centrului mai sus amintit.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea