Un obiectiv prioritar pe şantierul autostrăzii Orăştie – Sibiu: Construcţia nodului rutier Sebeş – Lancrăm a pornit cu dreptul în 2012

Mircea Trifu - Primar Alba Iulia

 

Pro România - Ține cu ALBA
ELIT

 

PMP - Alegeri Locale 2020
USR-Plus - Oameni ca tine schimbă Alba în bine

 

Anul Nou are semne bune pe şantierul autostrăzii Orăştie – Sibiu şi în special pe tronsonul centurii de ocolire a municipiului Sebeş (6 km) unde sunt concentrate, încă de la reluarea lucrărilor (9 ianuarie) importante forţe mecanice şi umane. Lucrările prioritare vizează de la cele cinci poduri de pe acest tronson, din care sunt esenţiale cele trei poduri care aparţin nodului rutier Sebeş – Lancrăm. Este vorba despre podul  peste calea ferată Vinţu de Jos – Sebeş, cel de peste şoseaua Alba Iulia – Sebeş la ieşirea din Lancrăm şi încă un pod peste râul Sebeş plus alte 30 de podeţe din care se lucrează acum  la 4.
Cel mai mare şi mai complex pod este cel din zona nodului rutier Lancrăm. Podul are o lungime de peste 70 m, fiind alcătuit din trei tronsoane, unul de 36 m (peste şoseaua existentă) şi alte două poduri „de capete” de câte 16,5 m fiecare. Este o lucrare de artă importantă, dacă ne gândim doar la faptul că fiecare grindă de pod are lungimea de 36 de metri şi cântăreşte circa 80 de tone. De la domnul inginer Tudor Dobrin, director de proiect la compania Straco Grup-Studio Corona, consorţiul care construieşte tronsonul de la Sebeş, am aflat că odată cu reluarea lucrărilor în aceste zile s-au terminat forajele la pilonii de susţinere a podului de la Lancrăm. Practic s-a forat la o adâncime de 17 m şi s-au introdus pilonii de fier beton cu un diametru de 1,2 m pentru podul de 36 m lungime astfel că fundaţiile s-au turnat. Bătălia, marea bătălie, se dă pentru construcţia acestui nod rutier care, atunci când va fi gata (se speră că pânã la 1 Decembrie 2012 să fie finalizat) va fi cel mai frumos şi mai luminat nod rutier din ţară, o adevărată bijuterie în domeniu. De fapt, constructorii doresc ca până la toamnă să finalizeze centura de ocolire a Sebeşului, astfel că se lucrează la foc continuu, ziua şi noaptea, atât pe şantier cât şi în atelierele de confecţii metalice, staţiile de betoane şi laboratoare unde se analizează şi verifică calitatea materialelor şi a lucrărilor. De asemenea, se acţionează cu forţe mecanice importante la excavarea unui deal între Cut şi Cunţa, unde se va realiza un debleu (o trecere) şi de unde se vor săpa circa 1 milion de mc de pământ (din cele 2 milioane pe tot tronsonul), care se vor folosi pentru umplutură şi ridicarea autostrăzii la circa 2 – 2,5 metri faţă de cota actuală. Lucrările de umplutură şi înălţare a benzilor de circulaţie au şi început în zona Vinţu de Jos – Lancrăm.
În fine, un calup important de lucrări îl reprezintă aşa numitele lucrări auxiliare, de deviere şi protejare a utilităţilor existente în zonă – reţele electrice, cabluri, conducte de gaze, de apă, telefonie etc. care trebuie deviate astfel încât să se creeze spaţii de acces pentru toate terenurile din zonă.
Dar nu numai pentru constructori autostrada oferă câmp de lucru cât cuprinde ziua şi noaptea. Ea este o adevărată mană cerească şi pentru firmele din Sebeş, începând cu furnizorii de materiale de construcţii şi continuând cu cele de prestări servicii, care, pe măsură ce autostrada şi centura de ocolire înainteazã au tot mai mult de lucru. O afacere rentabilă care ajută pe toată lumea să treacă mai uşor peste problemele recesiunii, care,  în paranteză fie spus, nu prea au ce căuta într-un judeţ ce are investiţii de 620 de milioane de euro pentru autostradă şi 4,2 miliarde de dolari pentru un alt proiect în Munţii Apuseni. Important este să accesăm cât mai mulţi bani, să fim în stare să-i gospodărim şi mai ales să beneficiem de marile investiţii, nu numai să clănţănim şi să chibiţăm, să ne dăm cu părerea despre ele, ca să facem pe deştepţii la televiziunile tranziţiei şi să vină alţii să lucreze pentru noi!
Gheorghe CIUL

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

5 Comentarii

alexandru 17 ianuarie 2012 at 13:57

gheorghe ciul ,acest iliescu al vremurilor noastre.rog pehart petresti un bax de hartie igienica la acest mare maestru al condeiului, sa se sterga la gura.opriti-va din clantanit ca se toarna beton la autostrada.cel mai frumos, cel mai iluminat nod rutier, cel mai bengos, cel mai asfaltat, va fi cel mai nod rutier.dupa ce am citit acest articol am facut instanatenu o criza de fiere.

basroix 18 ianuarie 2012 at 7:30

unde este un fund de lins gasesti si limba jegos de catifelata a acestui politruc.

basroix 18 ianuarie 2012 at 7:31

este vorba evident de gh ciul..sa nu fiu inteles gresit:)

catalin 17 ianuarie 2012 at 22:49

Dar banii pentru pamantul pe care se va construi autostrada cand ii vor primi oamenii???

gazza 23 ianuarie 2012 at 19:11

cam lingau

Comentariile sunt oprite