Rămâi conectat
PSD Alba - Alegeri Locale 2024

Actualitate

Un nou sistem de protecție pe drumurile naționale: Cum funcționează gardurile cu role

Ziarul Unirea

Publicat

în

AUR - Alegeri Locale 2024
Un nou sistem de protecție pe drumurile naționale: Cum funcționează gardurile cu role

Pe drumurile naționale vor fi instalate noi garduri de protecție pentru siguranța șoferilor, spun specialiștii. Sunt prevăzute unele cu role care absorb din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil fără prea mari stricăciuni.

Deocamdată, proiectul este un pilot, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a montat noile sisteme pe două drumuri din apropierea Bucureștiului.

Primul parapet cu role speciale a apărut pe un pod la ieşirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti.

Este vorba despre DN7, unde gardul de protecţie se montează pe 500 de metri. Restul de până la 1000 de metri se instalează pe DN2, în imediata apropiere a localităţii Coșereni.

Zonele au fost alese din cauza numărului mare de accidente produse acolo. Gardurile de protecţie cedau uneori la impact iar şoferii erau în pericol.

Parapetele preiau energia unui accident și o dispersează cu ajutorul rolelor. Mașina nu rămâne blocată, nu iese de pe carosabil, ci este redirecționată pe calea de rulare. Sunt evitate astfel accidente grave.

De altfel, testele de impact arată cum au reacţionat autoturismele care au intrat în viteză în acest tip de parapet. Sistemul poate rezista chiar şi atunci când în el intră un autobuz ori un TIR de 13 tone.

Rolele din cauciuc şi plastic sunt produse în Coreea de Sud şi au o garanţie de 3 ani, dacă nu sunt distruse în urma unor accidente grave. Kilometrul instalat în România în urma unei licitaţii a costat peste 800.000 de euro.

Flavius Paval, şeful Direcţiei Siguranţă a CirculațieI: “Noi urmărim cât mai multe inovaţii tehnice şi încercăm să le implementăm. Preţul este mai mare pentru că este un proiect pilot.”

Preţul ar putea scădea, spun reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, dacă va fi comandată o cantitate mai mare. Analiza proiectului pilot va dura 1 an şi abia după aceea va fi luată o decizie.

sursa: stirileprotv.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Cum va fi vremea până în 10 iunie 2024: Temperaturi mai mari decât cele normale și ploi puține. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele patru săptămâni

Ziarul Unirea

Publicat

în

Cum va fi vremea până în 10 iunie 2024: Temperaturi mai mari decât cele normale și ploi puține. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele patru săptămâni Meteorologii ANM au publicat prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, mai exact pentru intervalul 13 mai – 10 iunie 2024. Potrivit estimărilor, temperaturile vor fi mai ridicate decât […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea