”Transursoaia” (DN1 R) va fi reabilitat și consolidat, în județul Alba. Ce valoare va avea investiția

”Transursoaia” (DN1 R), drumul național lung de 80 km, care face legătura între Huedin / DN1 și Albac / DN75, via Beliș, va fi reabilitat și consolidat, în județul Alba. Amplasamentul drumului este situat pe un versant cu pantă mare (17°-31 °). La baza versantului se află râul Albac, vale cu un curs permanent de apă.

În urma vizitei în teren s-a identificat că între km 76+077 și km 76+100 s-a produs o cedare a zidului de sprijin de rambleu în lungime de 23m, realizat din zidărie de piatră. Astfel, drumul este surpat pe jumătatea din aval, datorită eroziunilor produse de râul Albac.

ELIT

La km 76+099 s-a identificat un podeț ce subtraversează drumul național. Acest podeț nu are camera de cădere și amenajare aval. Podețul nu are timpane.

Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea investiției publice

Execuția lucrărilor de reparații va asigura exploatarea drumului în condiții optime de rezistență, stabilitate și siguranță a circulației, în condițiile creșterii viitoare a traficului rutier, atât local cât și regional.

Obiectivul specific urmărit prin realizarea acestei investiții este consolidarea drumului în vederea îmbunătățirii desfășurării traficului auto și siguranței în exploatare.

Repararea tronsonului de drum va conduce la dezvoltarea zonei din punct de vedere economic și social și va avea și un efect benefic asupra calității vieții locuitorilor.

”Dintre beneficiile aduse de modernizarea infrastructurii rutiere în general subliniem următoarele: asigurarea unor condiții moderne de călătorie în siguranță și confort atât pentru localnici, pentru activități turistice, cât și pentru serviciile de transport de călători și de marfă, aspect ce are un impact major asupra dezvoltării socio – economice a colectivității și reducerea factorilor de poluare a mediului (în speță a poluării aerului și a poluării fonice) prin realizarea unei infrastructuri.

Valoarea totală a obiectului de investiții, exprimată în LEI și EURO (EURO=4.7616lei), cu TVA și, respectiv, fără TVA, din care construcții-montaj (C+M), în conformitate cu devizul general:

– INV: 1.210.289.43 lei respectiv 1.438.028.33 lei inclusiv TVA;
– INV: 254.177.05 euro respectiv 302.005.28 euro inclusiv TVA;
– C+M: 1.014.225.83 lei respectiv 1.206.928.74 lei inclusiv TVA;
– C+M: 213.001.06 euro respectiv 253.471.26 euro inclusiv TVA;

 Durata de realizare a investiției este de 6 luni de la momentul ordinului de începere a lucrărilor.

Pentru consolidarea sectorului de drum afectat de prăbușirea zidului de sprijin se propun următoarele lucrări:

– ZID DE SPRIJIN DE GREUTATE DIN BETON C30/37 km 76+067 – km 76+112
– DREN LONGITUDINAL AMONTE km 76+067 – km 76+112
– SÂNT PEREAT km 76+067 -km 76+112
– REFACERE STRUCTURA RUTIERA km 76+062 – km 76+117
– PARAPET METALIC H4B km 76+061 -km 76+118
– CORECȚIE A CURSULUI ALBIEI MINORE A VĂII ALBAC km 76+067 – km 76+112
– REFACERE PODEȚ km 76+099 – SE PROPUNE UN PODEȚ P2
– REFACERE STRAT DE UZURA km 76+057 – km 76+122

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...