Timbru de mediu diferit pentru benzină şi diesel
Timbrul de mediu care va fi plătit de proprietarii de automobile cu motoare pe benzină ar putea fi calculat diferit faţă de cel plătit de posesorii maşinilor cu motor pe motorină. Anunţul a fost făcut de ministrul mediului, Rovana Plumb.
„Faţă de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, în momentul de faţă luăm în calcul o formulă de calcul separată pentru motoarele care utilizează benzină şi pentru cele care utilizează motorină”, a spus Plumb, precizând ulterior că formula de calcul va rămâne aceeaşi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele două tipuri de motoare, „dat fiind faptul că motoarele diesel au un plus de particule care poluează”.
În legătură cu faptul că unii producători au cerut pentru maşinile non Euro, Euro 1 şi Euro 2 taxe de până la trei ori mai mari, Rovana Plumb a spus că nu este vizată, deocamdată, nicio modificare faţă de propunerea existentă. Timbrul de mediu pentru aceste categorii de automobile, mai poluante, ar urma să fie mai mic cu procente cuprinse între 60 şi 90 la sută faţă de actuala taxă, dat fiind că maşinile respective au o durată mai scurtă de viaţă şi vor polua mai puţin în timp.
Legat de faptul că producătorii au cerut să crească taxa de mediu pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4, dat fiind că au investit pentru dezvoltarea categoriei Euro 5, ministrul a spus că modificările se referă în special la primele două categorii, în cazul cărora timbrul de mediu va fi cu 10-15 la sută mai mare decât actuala taxă.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, printr-un proiect de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.
Noua formulă de calcul prevăzută în proiect conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va rămâne la aproximativ acelaşi nivel pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.
Sursa: Mediafax
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Sociologul Alin Tomuș: “La primul tur al alegerilor prezidențiale se va înregistra un record de participare”
Sociologul Alin Tomuș: “La primul tur al alegerilor prezidențiale se va înregistra un record de participare” La primul tur al alegerilor prezidențiale, programat duminică, 4 mai 2025, se va înregistra un record de participare, afirmă sociologul albaiulian Alin Tomuș. “Ceea ce s-a întâmplat sâmbătă în diaspora este un indicator valid pentru ceea ce se va […]
Alegeri prezidențiale 2025, turul 1: Vot masiv în diasporă și prezență de aproape trei ori mai mare la vot decât la alegerile din 2024
Alegeri prezidențiale 2025, turul 1: Vot masiv în diasporă și prezență de aproape trei ori mai mare la vot decât la alegerile din 2024 Peste 127.000 de români au votat la secţiile din afara ţării, în cadrul scrutinului pentru alegerea preşedintelui, până sâmbătă, 3 mai 2025, la ora 10.00. Acestora li se adaugă 4.106 votanţi […]
Vești bune pentru angajații din România: Urmează o nouă minivacanță în iunie 2025. Câte zile libere vor avea
Vești bune pentru angajații din România: Urmează o nouă minivacanță în iunie 2025. Câte zile libere vor avea Românii se bucură zilele acestea de minivacanța de 1 Mai 2025, însă mulți dintre salariați se întreabă deja când este următoarea minivacanță? Vestea bună este că nu va trebui să aștepte prea mult, pentru că luna iunie […]