Timbru de mediu diferit pentru benzină şi diesel
Timbrul de mediu care va fi plătit de proprietarii de automobile cu motoare pe benzină ar putea fi calculat diferit faţă de cel plătit de posesorii maşinilor cu motor pe motorină. Anunţul a fost făcut de ministrul mediului, Rovana Plumb.
„Faţă de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, în momentul de faţă luăm în calcul o formulă de calcul separată pentru motoarele care utilizează benzină şi pentru cele care utilizează motorină”, a spus Plumb, precizând ulterior că formula de calcul va rămâne aceeaşi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele două tipuri de motoare, „dat fiind faptul că motoarele diesel au un plus de particule care poluează”.
În legătură cu faptul că unii producători au cerut pentru maşinile non Euro, Euro 1 şi Euro 2 taxe de până la trei ori mai mari, Rovana Plumb a spus că nu este vizată, deocamdată, nicio modificare faţă de propunerea existentă. Timbrul de mediu pentru aceste categorii de automobile, mai poluante, ar urma să fie mai mic cu procente cuprinse între 60 şi 90 la sută faţă de actuala taxă, dat fiind că maşinile respective au o durată mai scurtă de viaţă şi vor polua mai puţin în timp.
Legat de faptul că producătorii au cerut să crească taxa de mediu pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4, dat fiind că au investit pentru dezvoltarea categoriei Euro 5, ministrul a spus că modificările se referă în special la primele două categorii, în cazul cărora timbrul de mediu va fi cu 10-15 la sută mai mare decât actuala taxă.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, printr-un proiect de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.
Noua formulă de calcul prevăzută în proiect conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va rămâne la aproximativ acelaşi nivel pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice, nu va fi plătit nimic.
Sursa: Mediafax
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Întâlnire istorică Donald Trump – Vladimir Putin în Alaska. Trump: „Vreau să văd o încetare a focului”
Întâlnire istorică Donald Trump – Vladimir Putin în Alaska Vineri, 15 august 2025, în jurul orei 22.15 (ora României) Donald Trump și Vladimir Putin au început prima rundă de discuții în cadrul întâlnirii istorice din Alaska. Cei doi lideri nu au făcut nicio declarație în prealabil și nu au răspuns la întrebări. „Vreau să văd […]
BURSE școlare pentru anul 2025-2026: Cine mai primește bursă și cine rămâne pe dinafară. Noi criterii, cuantumuri majorate și reguli stricte de acordare
BURSE pentru anul școlar 2025-2026: Care elevi mai primesc bursă și cine rămâne pe dinafară. Noi criterii, cuantumuri majorate și reguli stricte de acordare Ministerul Educației a pus în consultare publică noua metodologie-cadru pentru bursele școlare din anul 2025-2026, care ar urma să intre în vigoare de la 1 septembrie 2025. Printre modificările importante se […]
Cel mai aglomerat weekend al verii, marcat de întârzieri de până la trei ore pentru trenurile care merg spre litoral
Cel mai intens weekend estival, afectat de întârzieri de până la trei ore pentru trenurile spre litoral Mai multe trenuri care circulă pe ruta Feteşti – Cernavodă au înregistrat întârzieri semnificative, între 64 și 200 de minute, din cauza unor probleme la infrastructura feroviară. Potrivit CFR Călători, din noaptea de 15 august, circulația trenurilor pe […]