STUDIU: România, una dintre țările est-europene cu numărul cel mai redus de facturi achitate la timp
România este una dintre țările est-europene cu numărul cel mai redus de facturi achitate la timp, alături de Grecia, Rusia, Bulgaria și Slovacia, în pofida ușoarei îmbunătățiri a numărului de plăți efectuate la timp, se arată în studiul „Comportamente de plată europene 2017”, realizat de către institutul independent de cercetare a pieței Kantar TNS Infratest, pentru EOS KSI România.
Potrivit studiului, circa trei sferturi dintre facturi sunt plătite la timp de către consumatorii români, iar companiile și-au redus termenele de plată atât pentru clienții persoane fizice cât și pentru cele juridice.
„În 2017, comportamentul de plată în rândul consumatorilor români s-a îmbunătățit ușor comparativ cu 2016 în ceea ce privește plata la timp a facturilor. În prezent, 74% dintre facturi sunt plătite la timp, ceea ce este echivalent cu o creștere de doar 1 punct procentual în comparație cu anul precedent. În același timp, companiile au redus termenele de plată atât pentru clienții persoane fizice (B2C), cât și pentru clienții persoane juridice (B2B)”, se arată în document.
Georg Kovacs, managing director al EOS KSI România susține că unul dintre motivele care au contribuit la ușoara creștere a punctualității plăților efectuate de către români ar putea fi reducerea scadenței medii acordate, de la 39 de zile în 2016, la 37 de zile anul acesta.
„În prezent, termenele de plată sunt mai scurte decât în 2016: doar 54% dintre clienții B2B au scadențe de cel puțin 40 de zile, comparat cu 62% anul trecut. Comparând rezultatele studiilor EOS din anii precedenți, am ajuns la concluzia că scadențele mai scurte au ca rezultat o rată de plată mai bună”, a mai arătat Kovacs.
În ceea ce privește nivelul de creanțe neîncasate, acesta rămâne același ca în 2016, adică de 4%, având un impact negativ asupra economiei din România. În comparație, nivelul mediu de creanțe neîncasate la nivelul Europei de Est este mai mic, respetiv 3%.
„De asemenea, media plăților întârziate în România anul acesta a rămas de 23% — la fel ca în 2016. Companiile din România care au participat la acest studiu consideră că principalele motive pentru care clienții B2B (persoane juridice) nu plătesc sunt neîncasarea plăților de la propriii clienți (80%), precum și utilizarea liniilor de credit de la furnizori (69%). În ceea ce îi privește pe clienții B2C (persoane fizice), aceștia întârzie cu plata sau nu plătesc deloc din cauza problemelor temporare cu lichiditățile (75%) și neglijenței (61%)”, conform sursei citate.
sursa: agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
16 decembrie 1989 | Ziua care a schimbat istoria României. La Timișoara s-a strigat primul „Jos Ceauşescu!”
16 decembrie 1989 | Ziua care a schimbat istoria României. La Timișoara s-a strigat primul „Jos Ceauşescu!” 16 decembrie 1989 este ziua care a schimbat istoria României. La Timișoara începea Revoluția anticomunistă. Tonul fusese dat în seara zilei de 15 decembrie, atunci când sute de oameni s-au adunat în fața casei lui Laszlo Tokes. Pastorul […]
16 decembrie: 30 de ani de la adoptarea oficială a denumirii „Euro” pentru moneda unică europeană
16 decembrie: 30 de ani de la adoptarea oficială a denumirii „Euro” pentru moneda unică europeană Consiliul European, întrunit la Madrid în 16 decembrie 1995, a adoptat oficial denumirea „Euro” pentru moneda unică europeană. Denumirea noii monede a constituit un element important în pregătirea tranziţiei la moneda unică, determinând parţial acceptabilitatea Uniunii Economice şi Monetare […]
15 decembrie 1989: Ziua în care a început Revoluția! La 15 decembrie 1989 în Piaţa Sf. Maria din Timişoara s-a dat semnalul Revoluţiei române. Acolo, în jurul orei 16.00 oamenii au răspuns apelului pastorului reformat Laszlo Tokes de a fi martorii evacuării sale din locuinţă şi mutării în altă parohie, ca urmare a criticilor aduse […]