STUDIU: Echipamentele din sălile de fitness, mult mai murdare decât se credea. Pe benzile de alergare au fost găsite de 74 ori mai multe bacterii decât pe un robinet dintr-o baie publică

Mai multe specii de fungi pot fi contactate din sala de fitness și aduse în locuință, iar unele dintre echipamente din spațiile pentru gimnastică sunt mai murdare chiar decât colacele de WC de la toaletele publice, indică o cercetare recentă, citată miercuri, 28 septembrie, de Xinhua.

FitRated.com, un website profesional ce oferă informații cu privire la echipamentele populare de fitness, a efectuat un test pe 27 de tipuri diferite de echipamente prezente în trei lanțuri naționale de săli de fitness.

În cadrul testului, nivelurile de bacterii au fost determinate pe baza numărului de unități formatoare de colonii (CFU), o unitate utilizată în microbiologie pentru estimarea numărului de bacterii vii sau de celule fungice prezente într-o mostră.

Potrivit rezultatului, o bandă de alergare obișnuită, o bicicletă staționară sau ganterele sunt împânzite de microbi — peste 1 milion de CFU, precizează sursa citată.

Oamenii de știință au descoperită că o bicicletă staționară era de 39 de ori mai murdară decât o tavă de la o cantină.

De asemenea, pe benzile de alergare au fost găsite de 74 ori mai multe bacterii decât pe un robinet dintr-o baie publică.

Cea mai rea situație este cea legată de gantere, pe acestea fiind identificate de 382 de ori mai multe bacterii decât pe colacul de WC de la o toaletă publică.

sursa: agerpres