Rămâi conectat

Ştirea zilei

STP Alba Iulia – premiul pentru cel mai bun operator de transport cu autobuze al anului din Europa

Publicat

în

Uniunea Internaţională a Transportului Rutier (IRU) a acordat Societății de Transport Public (STP) S.A. Alba Iulia premiul de excelenţă pentru cel mai bun operator de transport cu autobuze din Europa (IRU Bus Excellence Award 2013), premiu acordat pentru investiţii importante într-o flotă de vehicule confortabile şi ecologice pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru programul său punctual, sistemul integrat de ticketing, gradul de satisfacţie al clienţilor şi politica de informare a călătorilor.

Un juriu internaţional a acordat premiul pentru standardele sale de foarte înaltă calitate în ceea ce priveşte grija faţă de clienţi, responsabilitatea pentru mediu şi utilizarea tehnologiilor noi şi soluţiilor inovatoare. STP Alba a fost selectată de către juriu luându-se în considerare și eforturile pentru demararea activității de transport urban în zona metropolitană Alba Iulia.

Transportul public din Alba Iulia oferă fiecărui cetăţean posibilitatea de a avea o viaţă socială activă, de a ajunge la locul de muncă, de a avea acces la educaţie, autorităţi şi servicii publice, chiar dacă nu are maşină, indiferent de rasă, religie sau venit. Reţeaua noastră acoperă întregul oraş, astfel încât călătorii noştri să poată ajunge oriunde doresc, oricând doresc. Cu toate că societatea noastră este 100% privată, ne considerăm un serviciu public pentru oraş, care are sarcina permanentă de a creşte calitatea serviciilor oferite călătorilor”, a declarat Stelian Nicola, Directorul General al STP Alba Iulia.

Elit - Gustul Desăvârșit

 „Noi lucrăm într-un oraș cu o mare încărcătură istorică și pentru a păstra ceea ce ne-au lăsat înaintașii ne vom concentra în perioada următoare pe identificarea de soluții pentru reducerea nivelului de poluare în transportul de persoane în oraș” a susținut Nicola.

STP Alba Iulia deţine 90 de autobuze cu o vârstă maximă de 6 ani, cu un impact redus asupra mediului datorită utilizării de combustibili bio, sisteme de aer condiţionat performante şi de încălzire suplimentară. Compania şi-a construit propria staţie de combustibil şi deţine una dintre cele mai moderne spălătorii pentru vehicule curate şi confortabile. Pasagerii cu dizabilităţi pot călători cu uşurinţă pe toate rutele din Alba Iulia datorită autobuzelor cu podea joasă, rampelor de urcare şi sistemelor de coborâre a pltformei autobuzelor. În plus, STP SA Alba Iulia a introdus pentru prima oară în România o schemă de tarifare de o oră pentru Alba Iulia şi Turda, valabilă în orice mijloc de transport, inclusiv în suburbii, care se bazează pe un sistem de validare folosind localizarea prin GPS a clienţilor.

STP Alba Iulia este, de asemenea, implicată în proiectul ENERQI care are ca scop îmbunătăţirea transportului public prin chestionarea clienţilor asupra calităţii serviciilor. Schema de asistenţă clienţi a companiei include un sistem de gestionare a flotei pe bază de GPS şi un sistem de dispecerizare pentru îmbunătăţirea rutelor şi a orarelor, ţinând cont de blocajele din trafic, accidente sau probleme cu infrastructura, precum şi panouri dinamice care afişează timpul real de sosire în staţii şi la bordul vehiculelor.

Juriul recunoaşte meritele STP Alba Iulia pentru o politică a calităţii deosebită şi complexă care îndeplineşte obiectivele campaniei Smart Move şi care, fără îndoială, va inspira şi va reprezenta un model pentru multe companii din regiune”, a concluzionat Yves Mannaerts, Vicepreşedintele IRU.

Premiul pentru cel mai bun operator de transport cu autobuze al anului din Europa are ca obiectiv promovarea utilizării autobuzelor şi autocarelor în transportul public regulat urban şi suburban, prin proiecte de înaltă calitate şi eficiente din punct de vedere financiar şi este acordat la fiecare doi ani.

Proiectele STP Alba vor fi prezentate în cadrul Forumului de mobilitate durabilă și dezvoltare metropolitană, organizat de Asociația pentru Mobilitate Metropolitană – Club Metropolitan, OTL SA și Zona Metropolitană Oradea, cu sprijinul UITP și al Primăriei Oradea în zilele de 13 și 14 noiembrie 2013, la Oradea. La eveniment și-au mai anunțat participarea și Hans-Werner Franz, CEO – VBB Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (Autoritatea de Transport din Statele Federale Berlin-Brandenburg) / Președinte – Asociaţia Europeană a Autorităţilor de Transport (EMTA), Ilie Bolojan, Primarul Municipiului Oradea, Artur Perchel, Manager Eastern European Countries – Uniunea Internațională de Transport Public (UITP), Renate Zuckerstätter-Semela, City-Region Manager North – Metropolitan Area Management Vienna/Lower Austria (SUM), Cezar Grozavu, Manager Public – Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ciprian Barna, Director General – Zona Metropolitană Oradea, István Csuzi, Director General – OTL SA.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Accident rutier la Abrud: Un șofer „alcoolizat” a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism

Publicat

în

Accident rutier la Abrud: Un șofer „alcoolizat” a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism

Un accident rutier a avut loc duminică, 15 mai, în Abrud, unde un șofer, cu o alcoolemie de 0,80 mg/l a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism.

La data de 15 mai 2021, în jurul orei 04.40, polițiștii din Abrud, au intervenit pe strada Gura Cornei din oraș, pentru soluționarea unui eveniment rutier, soldat cu pagube materiale.

Elit - Gustul Desăvârșit

Un bărbat de 32 de ani, din comuna Roșia Montană, în timp ce conducea un autoturism, a părăsit partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un garaj și un autoturism.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,80 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Cum era spionată fabrica de arme de la Cugir de americani, în timpul Războiului Rece: Cîți dolari primea un informator

Publicat

în

Cum era spionată fabrica de arme de la Cugir de americani, în timpul Războiului Rece: Cîți dolari primea un informator

După terminarea celui de-al Doilea Război Mondial si debutul Războiului Rece, când „Cortina de Fier” a despărțit democrațiile occidentale de URSS și statele satelit ale acestuia, agenția americană de informații CIA a reuşit să dezvolte în România o reţea bine pusă la punct de agenţi şi informatori. Potrivit arhivelor, unii dintre aceştia erau plătiţi lunar cu sume de la 50, 75, 80 până la 100 de dolari.

Aceştia aveau nume conspirative dar fiecare avea o descriere în care era prezentat locul de muncă, abilităţile şi studiile sale. Majoritatea erau români nemulţumiţi de influenţa şi comportamentul Rusiei în România. Spionajul american urmărea, în primii ani ai regimului comunist, în special fabricile de armament din România. Una dintre aceste funcționa la Cugir, un oraș mic izolat la poalele munților.

Uzina de la Cugir începuse să producă arme din 1935, însă un sector al ei era dedicat fabricării maşinilor de cusut, iar mai târziu și mașinilor de spălat. Una dintre piesele faimoase produse la Cugir a fost Oriţa, primul pistol-mitralieră de calibrul 9 mm fabricat în România.

Elit - Gustul Desăvârșit

Arma a fost numită după căpitanul Marin Oriţa, care a omologat în România acest model, şi a fost un proiect româno – ceh. În 1949, la Cugir se mai produceau doar maşini de cusut, însă doi ani mai târziu, uzina a fost reconvertită pentru manufacturarea armelor mici: pistoale, puşti automate, mitraliere şi muniţii. Aproape 4.000 de oameni erau angajaţi ai întreprinderii din Cugir în 1951, arăta un raport al CIA din 1952.
Vizată de raiduri americane în timpul războiului

„Utilajele folosite în fabrică sunt de producţie germană şi elveţiană şi se spune că sunt de o calitate excelentă. Unele dintre instalaţii sunt noi şi încă nu au fost folosite. Fabrica este bine organizată şi cei mai mulţi dintre angajaţi şi-au menţinut poziţiile pe care le aveau în trecut”, arătau spionii CIA, în nota secretă. În timpul războiului, fabrica a fost ţinta raidurilor aviaţiei americane, iar patru avioane au fost doborâte în zonă. Totuşi, bombele nu i-au provocat distrugeri mari.

”Fabrica era înconjurată de un gard de doi metri de fier care are deasupra sârmă ghimpată. Trupele române înarmate cu puşti automate, păzeau din turnurile de observaţie (…) Un control foarte strict este exercitat atât asupra civililor cât şi asupra personalului. Fiecare muncitor civil trebuia să aibă un card de identificare emis de fabrică, cu o ştampilă specială aplicată de conducerea administrativă a fabricii de armament.

Acelaşi tip de control era aplicat şi unităţilor care aparţineau de Ministerul Muncii. Muncitorii civili care intrau în fabrică prin poarta nr. 18 erau subiectul unui verificări stricte. Era un tren special care aducea muncitorii din satele vecine dimineaţa devreme şi îi ducea înapoi seara târziu. Se lucrează 24 de ore în trei schimburi de câte opt ore”, se mai arată într-un document al CIA.

Fabrica de la Cugir s-a dezvoltat mult în perioada comunistă, ajungând să producă atât armament greu, cât și pistoale și celebrele mitraliere AKM.

Sursa: ziare.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Echipamente IT pentru Inspectoratul Școlar Județean Alba: Licitația de peste 50.000 de lei, lansată în SEAP

Publicat

în

Echipamente IT pentru Inspectoratul Școlar Județean Alba: Licitația de peste 50.000 de lei, lansată în SEAP

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru furnizare, în cadrul proiectului „INSIST „Încă o șansă la educație””. Valoarea totală estimată a contractului este de 51.600 lei, fără TVA.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba este Partener 1 în cadrul proiectului cu titlul: INSIST „Încă o șansă la educaţie”, proiect finanţat prin Programul Operaţional Capital Uman, Axa Prioritară 6 -Educaţie si competente.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamentele IT care fac obiectul prezentei proceduri de achiziţie sunt destinate pentru buna desfăşurare a activitatii in cadrul proiectului INSIST ,,Încă o șansă la educaţie”.

Nr. Lot/ Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preţ unitar maxim estimat, fara TVA (lei)/ Valoare totala maxim estimata, tara TVA(lei)

1. Laptop (computer portabil)/ Buc./ 12/ 2500/ 30000
2. Videoproiector Buc./ 12/ 1800/ 21600

Specificaţii tehnice minimale:

Computere portabile (laptop) – Procesor Intel Core i5-gen 11, ecran 15.6 in, 16GB memorie RAM DDR4, SSD 512GB, video 2 GB, Mufa RJ-45 (LAN Ethernet), fara SO, mouse optic wireless, geanta, garantie 2 ani.

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suporta Full HD 1080p,, 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda.

Sistemul laptop va fi actualizat cu ultimul BIOS firmware / ultimele versiuni de drivere existente pe site-ul producătorului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare