Stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda: Circulația ar putea fi deschisă de la Lancrăm la Alba Iulia la finalul anului 2019
Autostrada Sebeș-Turda, stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 2.
Circulația pe lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, pe bretelele scurte, de la Lancrăm la Alba Iulia Sud, ar putea fi deschisă la finalul anului 2019, dacă antreprenorul s-ar concentra pentru finalizarea acestui segment, care ar degreva traficul greu de pe DN 1, dintre Alba Iulia și Sebeș, parcurs, la anumite ore, în circa 60 de minute.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România a publicat un grafic cu stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda, de la începutul anului și până în prezent, în care se poate vedea că antreprenorul Impresa Pizzarotti (lot 1) a obținut avans considerabil, de peste șase puncte, față de Aktor, deși cel din urmă avea, la începutul anului, peste 4 puncte în fața primului.
Potrivit sursei citate, în lunile mai-iunie, ambele tronsoane au fost la circa 44,5%, iar apoi Pizzarotti l-a devansat pe Aktor. Problemele pe lotul 2 sunt si de altă natură, nu doar în ceea ce privește mobilizarea, având în vedere intrarea în insolvență a companiei de construcţii Euro Construct Trading ’98 din Bucureşti, care executa aici lucrări în asociere cu concernul elen Aktor.
Contactat de Ziarul Unirea, Ionuț Ciurea, vicepreședintele și directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura, care monitorizează șantierele de infrastructură din România, a declarat că situația nu este ”prea roz”, mai ales pe lotul 2, mobilizarea fiind nesatisfăcătoare. Progresul este de un procent pe lună, iar în această situație tronsonul ar putea fi finalizat doar la finalul anului 2020, potrivit acestuia.
În ceea ce privește lotul 1 Ionuț Ciurea a spus că circulația ar putea fi deschisă, parțial, de la Lancrăm până la Alba Iulia Sud, pe bretelele scurte. Acest lucru înseamnă, spre exemplu, că cei care vin de pe Autostrada A 1 Sibiu – Deva nu vor putea intra direct pe Autostrada A 10 Sebeș-Turda, fiind nevoiți să iasă de pe drumul de mare viteză și să intre prin sensul giratoriu (ceea ce înseamnă că autostrăzile nu sunt conectate).
Asociația Pro Infrastructura consideră imposibilă finalizarea nodului rutier de la Sebeș în anul 2019, având în vedere dificultatea construirii bretelelor lungi (care ar lega cele două autostrăzi), a faptului că mai sunt de relocat utilități, mai trebuie făcute exproprieri, dar și a situației din teren – mobilizarea fiind insuficientă pentru acest obiectiv. De asemenea, sursa citată consideră foarte greu posibilă realizarea nodului rutier de la Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului), unde autostrada va subtraversa drumul național.
”Pe lotul 1 mobilizarea e mai bună decât pe lotul 2, avansul este mai bun, dar problemele sunt la capete – Sebeș și alba Iulia Nord”, a spus Ionuț Ciurea.
Lotul 1 ar putea fi deschis circulației, pe segmentul sus amintit, când ar ajunge la 75% (progres). Lotul 2 este considerat, oricum, mai dificil, având în vedere că este cel mai lung tronson din șantierele de drumuri aflate în construcții în România, dar și pentru că trebuie construite mai multe poduri și există, de asemenea, mai multe podețe unde pânza freatică este sus (pot apărea probleme cu infiltrațiile).
Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi.
Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.
Loturile trei (12,5 km de la Aiud până la Decea) și patru (16,3 km până la Turda) s-au dat în folosință circulației în această vară.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun