Rămâi conectat

Ştirea zilei

Stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda: Circulația ar putea fi deschisă de la Lancrăm la Alba Iulia la finalul anului 2019

Ioana Oprean

Publicat

în

Autostrada Sebeș-Turda, stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 2.

Circulația pe lotul I al Autostrăzii Sebeș-Turda, pe bretelele scurte, de la Lancrăm la Alba Iulia Sud, ar putea fi deschisă la finalul anului 2019, dacă antreprenorul s-ar concentra pentru finalizarea acestui segment, care ar degreva traficul greu de pe DN 1, dintre Alba Iulia și Sebeș, parcurs, la anumite ore, în circa 60 de minute.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România a publicat un grafic cu stadiul lucrărilor pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda, de la începutul anului și până în prezent, în care se poate vedea că antreprenorul Impresa Pizzarotti (lot 1) a obținut avans considerabil, de peste șase puncte, față de Aktor, deși cel din urmă avea, la începutul anului, peste 4 puncte în fața primului.

Citește și FOTO, VIDEO. ”Furnicar” de muncitori și utilaje pe Autostrada A 1, București – Nădlac, tronsonul Lugoj-Deva (lotul IV) pentru conectarea viitorului nod rutier de la Șoimuș și executarea lucrărilor din Dealul Liliecilor

Potrivit sursei citate, în lunile mai-iunie, ambele tronsoane au fost la circa 44,5%, iar apoi Pizzarotti l-a devansat pe Aktor. Problemele pe lotul 2 sunt si de altă natură, nu doar în ceea ce privește mobilizarea, având în vedere intrarea în insolvență a companiei de construcţii Euro Construct Trading ’98 din Bucureşti, care executa aici lucrări în asociere cu concernul elen Aktor.

Contactat de Ziarul Unirea, Ionuț Ciurea, vicepreședintele și directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura, care monitorizează șantierele de infrastructură din România, a declarat că situația nu este ”prea roz”, mai ales pe lotul 2, mobilizarea fiind nesatisfăcătoare. Progresul este de un procent pe lună, iar în această situație tronsonul ar putea fi finalizat doar la finalul anului 2020, potrivit acestuia.

În ceea ce privește lotul 1 Ionuț Ciurea a spus că circulația ar putea fi deschisă, parțial, de la Lancrăm până la Alba Iulia Sud, pe bretelele scurte. Acest lucru înseamnă, spre exemplu, că cei care vin de pe Autostrada A 1 Sibiu – Deva nu vor putea intra direct pe Autostrada A 10 Sebeș-Turda, fiind nevoiți să iasă de pe drumul de mare viteză și să intre prin sensul giratoriu (ceea ce înseamnă că autostrăzile nu sunt conectate).

Asociația Pro Infrastructura consideră imposibilă finalizarea nodului rutier de la Sebeș în anul 2019, având în vedere dificultatea construirii bretelelor lungi (care ar lega cele două autostrăzi), a faptului că mai sunt de relocat utilități, mai trebuie făcute exproprieri, dar și a situației din teren – mobilizarea fiind insuficientă pentru acest obiectiv. De asemenea, sursa citată consideră foarte greu posibilă realizarea nodului rutier de la Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului), unde autostrada va subtraversa drumul național.

Citește și FOTO, VIDEO. Premieră pe Autostrada Sebeș-Turda, lotul I: Toate grinzile la podul peste râul Mureș au fost montate

”Pe lotul 1 mobilizarea e mai bună decât pe lotul 2, avansul este mai bun, dar problemele sunt la capete – Sebeș și alba Iulia Nord”, a spus Ionuț Ciurea.

Lotul 1 ar putea fi deschis circulației, pe segmentul sus amintit, când ar ajunge la 75% (progres). Lotul 2 este considerat, oricum, mai dificil, având în vedere că este cel mai lung tronson din șantierele de drumuri aflate în construcții în România, dar și pentru că trebuie construite mai multe poduri și există, de asemenea, mai multe podețe unde pânza freatică este sus (pot apărea probleme cu infiltrațiile).

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parțial judeţele Alba și Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.

Loturile trei (12,5 km de la Aiud până la Decea) și patru (16,3 km până la Turda) s-au dat în folosință circulației în această vară.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Clipe de GROAZĂ într-un oraș din Alba în urmă cu 40 de ani: 14 oameni au murit și alte câteva zeci au fost răniți după explozii puternice determinate de scurgeri de gaze

Ioana Oprean

Publicat

în

Clipe de GROAZĂ într-un oraș din Alba în urmă cu 40 de ani: 14 oameni au murit și alte câteva zeci au fost răniți după explozii puternice determinate de scurgeri de gaze Un oraş din Alba a trecut prin veritabile clipe de groază în anul 1985. Două explozii foarte puternice, determinate de scurgeri de gaze, […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO | Oana Frenț, tânără balerină din Câmpeni, încântătoare pe scena festivalului de balet 2025 de la Sibiu: „Talentul Oanei este vizibil în fiecare mișcare, în fiecare piruetă executată cu precizie și emoție”

Lucian Dărămuș

Publicat

în

Oana Frenț, tânără balerină din Câmpeni, încântătoare pe scena festivalului de balet 2025 de la Sibiu Oana Frenț, tânără balerină din Câmpeni, a avut o prestație încântătoare pe scena „Sibiu Dance Competition” 2025.  Citește și: FOTO | S-a născut o stea în Apuseni! Oana Frenț, reprezentanție magistrală ca prim balerină în rolul Clarei din Spărgătorul de […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO | ACCIDENT MORTAL: O femeie și-a pierdut viața după impactul violent dintre un autotren și o căruță

Ioana Oprean

Publicat

în

ACCIDENT MORTAL: O femeie și-a pierdut viața după impactul violent dintre un autotren și o căruță Pompierii mureșeni au fost solicitați să intervină, luni, 20 octombrie 2025, în jurul orei 18.00, în localitatea Cerghid, în urma producerii unui accident rutier între un autotren și un atelaj (căruță). Citește și: FOTO | Accident MORTAL pe DJ […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea