Rămâi conectat

Curier Județean

Spitalul Municipal Blaj în slujba cetăţenilor din judeţul Alba! Măsurile luate pentru îndeplinirea misiunii de spital suport pentru pacienţii infectați cu COVID-19

Publicat

în

Spitalul Municipal Blaj a fost stabilit spital suport pentru pacienţii testaţi pozitiv cu virusul SARS-COV-2. Instituţia a luat mai multe măsuri pentru a putea să-şi îndeplinească obligaţiile conform Ordinului Ministrului Sănătăţi.

Astfel, măsurile luate de Spitalul Municipal Blaj pentru a putea să-şi îndeplinească misiunea de unitate medicală suport pentru pacienţii infectați cu COVID-19 din județul Alba sunt:

  1. Dotarea cu echipamente medicale:

Aparate de ventilaţie:

Electrica Furnizare Discount

– Secţia ATI, cu 15 paturi, avea în dotare 2 aparate de ventilaţie mecanică, dar a încercat ca în termen scurt să îşi îmbunătăţească condiţiile, astfel:

– 4 aparate de ventilaţie au fost cuprinse prin rectificare de buget în lista de investiţii, dar la momentul acesta nu se găsesc furnizori pe piaţă care să poate livra aparatele în termen optim;

– s-a luat legătura cu spitalele din judeţul Alba şi s-au primit, prin transfer, pentru folosinţă temporară, în această perioadă pentru tratarea pacienţilor critici: 3 aparate de ventilaţie mecanică de la SJU Alba, 1 aparat de ventilaţie mecanică de la Spitalul Orăşenesc Abrud, 1 aparat de ventilaţie mecanică de transport de la Spitalul Orăşenesc Cugir.

Transferul aparatelor s-a realizat în baza protocolului de colaborare pentru asigurarea managementului şi pregătirea unităţilor sanitare, în vederea adaptării la fluxul de persoane infectate cu coronavirusul COVID-19, în care Spitalul Municipal Blaj este parte, alături de celelalte spitale din judeţ. Prin acest document au fost stabilite modalităţile de gestionare a urgenţelor medicale la nivelul spitalelor din judeţul Alba, organizarea spaţiilor pentru acordarea asistenţei medicale, acordarea tratamentului specific tipurilor de boli, gestionarea resurselor umane şi materiale, dar şi modalităţile de lucru. Astfel, la nevoie, mai pot fi transferate şi alte echipamente între spitale.

2. Reorganizarea circuitelor funcţionale şi modul de lucru

S-au stabilit protocoale şi reguli care să protejeze personalul medical şi pacienţii, prin identificarea continuă a posibilelor riscuri de contaminare şi măsuri punctuale. Astfel, au fost împărţite spaţiile spitalului în 2 zone:

  • Zona cu risc mare de contaminare. Este zona unde personalul medical întâlneşte pacienţii şi are la ieşire o zonă de decontaminare. A fost construit un tunel de la ieşirea din secţia ATI şi decontaminarea se face după reguli stricte într-un container pus la dispoziţie de DSU;
  • Zona cu risc scăzut de contaminare, în care pacienţii nu pot ajunge (zona de odihnă personal, administrativă, depozit, farmacie).
  • Asigurarea circuitelor funcţionale ale personalului, pacienţilor şi deşeurilor, pentru a nu se expune riscului de contaminare personalul

A fost reorganizată activitatea personalului pe secţii, după următoarele principii:

– s-a împărţit personalul în echipe mici, cu un minim de personal, care să poată desfăşura activitatea pentru a expune cât mai puţine cadre medicale. Aceştia lucrează 15 zile în 3 ture astfel: 12 ore de serviciu la spital, cu 24 ore liber, urmând apoi să fie înlocuiţi cu personalul aflat în aşteptare. Personalul medical şi auxiliar medical este cazat la hotelurile din oraş care şi-au oferit sprijinul pentru Spitalul din Blaj. Acestora li se asigura masă în regim catering. Pentru personalul medical şi administrativ sunt disponibile trei hoteluri, iar administraţia locală decontează cheltuielile de cazare şi masă. De asemenea, este pus la dispoziţie un mijloc de transport, cu un şofer angajat al Primăriei Blaj, care transportă personalul medical de la hotel la spital şi retur, şoferul stă izolat la domiciliu şi efectuează doar acest tip de activitate, iar Poliţia Locală asigură paza perimetrului locaţiilor de cazare, pentru ca persoanele neautorizate să nu intre în incinta acestora;

– au fost deschise în prima etapă Secţia ATI, compartimentul de boli infecţioase şi secţia medicină internă;

– personalul implicat care acordă îngrijiri la patul bolnavului este format din 8 medici, 18 asistente şi 10 infirmiere;

– a fost scurtat timpul de activitate în zona mare de contaminare, pentru eficientizarea acesteia;

– secţiile chirurgie, obstetrică-ginecologie, pediatrie şi blocul operator sunt pregătite şi se află în aşteptare, până când vor sosi primii pacienţi confirmaţi pozitiv cu SARS-COV-2 cu astfel de comorbidităţi;

– personalul Spitalului Blaj a fost antrenat în ceea ce priveşte echiparea şi dezechiparea echipamentului de protecţie, manevre care reprezintă risc de contaminare a personalului medical;

– sunt asigurate echipamentele de protecţie pentru personal pentru cel puţin 15 zile. În perioada următoare vor fi alocate din nou echipamente de protecţie pentru spitalul suport de la Blaj, cât şi pentru alte spitale din judeţ.

Obiectivul Spitalului Municipal Blaj este tratarea bolnavilor confirmaţi cu COVID-19 care au şi alte boli asociate. La fel de importantă este şi asigurarea tuturor măsurilor pentru protejarea cadrelor medicale, cu scopul de a dispune de un spital pregătit din toate punctele de vedere pentru misiunea pe care o are în această perioadă.

Până acum s-au strâns, din donații, aproape 500.000 de lei pentru Spitalul din Blaj.

„Le mulțumim mult tuturor celor care au îmbrățișat, fără rezerve, campania de donații pentru Spitalul Blaj, desemnat spital suport pentru cazurile de COVID-19. În ultimele patru zile au fost donați 58.700 lei și 150 euro. În total s-au strâns 480.700 lei și 2.755 euro. Îi invităm, în continuare, pe toți cei care doresc, persoane fizice și juridice, în măsura posibilităților financiare, să doneze pentru achiziționarea de echipamente și dotări în vederea tratării cazurilor de COVID-19 (coronavirus) la Spitalul Municipal Blaj. Stați acasă și donați!”, au declarat reprezentanții Primăriei.

Instituţia Prefectului Judeţul Alba

Publicitate

Curier Județean

2021, anul falimentelor: Cu peste 60% mai multe firme din Alba radiate faţă de perioada similară din 2020

Publicat

în

2021, anul falimentelor: Cu peste 60% mai multe firme din Alba radiate faţă de perioada similară din 2020

Criza economică provocată de perioada epidemică a afectat un număr semnificativ de companii din România. Doar în primele zece luni ale acestui an, peste 50 de mii de firme au fost radiate la nivel național. Procentul afacerilor care şi-au pus lacătul pe uşă a crescut faţă de anul precedent.

Creşterile cele mai semnificative ale numărului de radieri s-au înregistrat în judeţele Alba (plus 68,71%), Vrancea (plus 57,56%), Covasna (plus 52,6%), Ialomiţa (plus 46,45%) şi Dâmboviţa (plus 45,54%).

Conform Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), numărul total al companiilor închise în 2021 este de 52.757.

Electrica Furnizare Discount

În acest an, numărul radierilor la nivel național a crescut față de anul precedent. În 2020, între ianuarie și octombrie, au fost consemnate 41.119 de firme închise. Astfel că, după un calcul simplu, în 2021 numărul radierilor a crescut cu 28% comparativ cu 2020.

Falimentul a afectat cel mai mult antreprenorii din București, unde au fost întregistrate 8.606 de radieri. Pe locurile următoare în clasamentul celor mai falimentare județe din țară se află Timiș, Constața și Cluj. În rândul timișorenilor s-au înregistrat 2.396 de radieri. Pe litoral au fost 2.330 de închideri, iar în Cluj 2.250.

În Capitală s-a observat o creștere de 29,4% a închiderilor comparativ cu ianuarie – octombrie 2020. În Timiș, creșterea a fost de 33,71%. În Constanța s-a înregistrat un plus de 28,16%, iar în Cluj de 17,99%.

De asemenea, creșteri semnificative s-au înregistrat și în: Alba (plus 68,71%), Covasna (plus 52,6%), Dâmboviţa (plus 45,54%), Ialomiţa (plus 46,45%) şi Vrancea (plus 57,56%).
Județele cele mai puțin afectate

Regiunile din țară în care s-au înregistrat cele mai puține radieri sunt: Ialomiţa cu 413 închideri, Covasna cu 441 de falimentări și Călărași cu 457 de dizolvări.

În ciuda acestui fapt, chiar și în aceste trei județe s-a resimțit o creștere spre deosebire de anul precedent. În Ialomița este o creştere cu 46,45%, în Covasna este un plus de 52,60%, iar în Călăraşi este un plus de 36,01%.
Domeniile afectate de radieri

Numărul cel mai mare de radieri a fost înregistrat în:

– comerţul cu ridicata şi cu amănuntul;

– repararea autovehiculelor şi motocicletelor: 14.611 închideri (31,15% mai mult față de 2020);

– construcţii: 4.888 falimentări (27,42% plus comparativ cu 2020);

– activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice: 4.427 radieri (un plus de 26,27%);

– industria prelucrătoare: 4.253 dizolvări (plus 26,84%).

Sursa: capital.ro

Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de 16.000 de lei și 6 avertismente, în perioada 29 noiembrie-3 decembrie 2021. Ce deficiențe au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de 16.000 de lei și 6 avertismente, în perioada 29 noiembrie-3 decembrie 2021. Ce deficiențe au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2021, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate, zilnic, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 29.11.-03.12.2021, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Electrica Furnizare Discount

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:   8

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 1990

                  Din care – femei :    911

Număr deficienţe constatate:      19

       Principalele deficienţe constatate în controale :

  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;

      În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:      9

Număr deficienţe constatate:  17

Număr de măsuri dispuse  :     17

Angajatori sancționați:              6

Nr. sancţiuni aplicate: –    8

                                   –     6  avertismente;

                                   –     2  amenzi in valoare de 16.000 lei.

Nr.evenimente in curs de cercetare : 3

              Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

Citește mai mult

Curier Județean

Dosar penal pentru un bărbat din Alba care și-a agresat soția: A fost emis și un ordin de protecție

Publicat

în

Dosar penal pentru un bărbat din Alba care și-a agresat soția: A fost emis și un ordin de protecție

Polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni au emis un ordin de protecție provizoriu față de un bărbat care și-ar fi agresat soția. Bărbatul s-a ales cu dosar penal, pentru violență în familie.

La data de 5 decembrie 2021, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni au fost sesizați, de către o femeie, de 37 de ani, din comuna Bistra, cu privire la faptul că ar fi fost agresată de către soț.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul, de 47 de ani, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Electrica Furnizare Discount

Pe numele său, a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare