Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

Șoferii OBLIGAȚI să plătească intervenția autorităților dacă circulă pe drumuri închise temporar sau dacă circulă fără anvelope de iarnă și au nevoie de asistență

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Șoferii OBLIGAȚI să plătească intervenția autorităților dacă circulă pe drumuri închise temporar sau dacă circulă fără anvelope de iarnă și au nevoie de asistență

Șoferii vor fi obligați să plătească intervențiile autorităților, dacă circulă pe drumuri închise temporar sau dacă circulă fără anvelope de iarnă pe sectoarele de drum unde acestea sunt obligatorii și au nevoie de asistență, potrivit unui proiect de reglementare.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Șoferii care vor intra cu mașinile pe drumurile închise circulației din cauza condițiilor de drum și ajung în situația în care trebuie să ceară intervenția echipelor de urgență vor fi obligați să achite costurile intervenției, se arată într-un proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea şi completarea legislației privind regimul drumurilor.

„Se intenționează creșterea gradului de conștientizare a utilizatorilor de a nu circula pe drumuri închise sau restricționate, fără a avea dreptul legal de a circula pe acel drum, decât cu riscul unor consecințe pecuniare. De ex.: mașina care circulă și se blochează pe un drum închis (temporar) circulației publice din cauza căderilor de zăpadă, viscol etc., sau un vehicul cu depășiri de mase și/sau dimensiuni care circulă pe un drum cu restricții de masă sau dimensiuni fără a fi autorizat și produce un accident.

Astfel, în cazul în care acest utilizator produce un eveniment rutier sau rămâne blocat, trebuie să suporte consecințe pentru fapta sa prin decontarea costurilor echipei de intervenție a administratorului drumului, care ar putea fi întârziată de la participarea la alte evenimente rutiere. Trebuie precizat că propunerea nu vizează în mod deosebit încasarea unor sume de la utilizatori, dar se intenționează descurajarea utilizatorilor care produc aceste evenimente.

Totodată, prin recuperarea costurilor la intervenție se vizează reducerea unor cheltuieli care nu se regăsesc în activitatea principală de întreținere și reparații sau în administrarea și exploatarea drumurilor de interes național și care se efectuează în situații de nerespectare sau încălcare, de către utilizatori, a prevederilor legale privind circulația pe drumurile publice de către utilizatori“, se arată în descrierea proiectului pus acum în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Ești bun de plată și dacă circuli fără anvelope de iarnă

Practic, prin această modificare legislativă, autoritățile doresc să-i constrângă pe șoferi să nu mai intre cu mașinile pe drumurile închise temporar din cauza vremii nefavorabile sau în urma deteriorării condițiilor de drum, arbori prăbușiți, alunecări de teren, căderi de pietre, inundații și așa mai departe. De precizat că de același regim vor avea parte și șoferii care circula fără anvelope adaptate la condițiile de drum. „Prevederile (…) se aplică şi în cazul în care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectării obligaţiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarnă, cu lanţuri sau cu alte echipamente antiderapante omologate, pe sectoarele de drum pe care acestea sunt obligatorii“, se mai arată în proiect.

Viitorul act normativ mai prevede că autoritățile vor trimite devizul pentru decont relativ repede. Astfel, procesul-verbal trebuie încheiat în 30 de zile, iar șoferii care intră pe drumuri restricționate și provoacă accidente soldate cu pagube materiale vor fi nevoiți (ei sau asigurătorul lor) să achite contravaloarea devizului acestora, în termen de 15 zile de la primirea documentului.

Valorificarea arborilor căzuți pe carosabil

În fine, proiectul de act normativ face referire și la valorificarea masei lemnoase rezultate în urma intervenției după căderile de arbori pe rețeua de drumuri administrată de autoritățile de profil. „În zonele în care se constată căderi de arbori pe partea carosabilă care pot afecta siguranța participanților la trafic, administratorul drumului degajează partea carosabilă în cel mai scurt timp şi înştiinţează ocolul silvic, care dispune de urgență emiterea formelor legale privind tăierea arborilor căzuți. Masa lemnoasă rezultată din extragere de pe partea carosabilă se depozitează de administratorul drumului într-un spațiu propriu, în siguranță, iar în cazul în care nu este revendicată în termen de 3 zile calendaristice de la înștiințarea deținătorului/administratorului terenului/zonei forestiere, poate fi valorificată de către administratorul drumului, fără vreo autorizare sau aprobare în acest sens“, se arată în document.

Legislații asemănătoare sunt în vigoare în mai multe țări europene de mai multă vreme. În Germania, de exemplu, dar nu numai, pe lângă decontarea intervenției, un șofer care intră pe un drum închis circulației și ajunge în situația de a apela la echipele de urgență poate fi acuzat din punct de vedere penal dacă în timpul acțiunii de recuperare un salvator este rănit.

Sursa: adevarul.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Superstiții în Vinerea Mare: Ce NU ai voie să faci în această zi

Ziarul Unirea

Publicat

în

Superstiții în Vinerea Mare: Ce NU ai voie să faci în această zi Vinerea Mare sau Vinerea Patimilor – ziua în care Iisus Hristos a fost răstignit și a murit pe cruce, vine cu interdicții creștine sau cu diferite obiceiuri ce diferă de la regiune la regiune. Multe persoane respectă aceste obiceiuri cu speranța că […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea