Rămâi conectat

Actualitate

Sfaturi ANPC de Ziua Îndrăgostiților: Cum alegem ciocolata, cosmeticele sau bijuteriile pe care intenționăm să le dăruim

Publicat

în

Sfaturi ANPC de Ziua Îndrăgostiților: Cum alegem ciocolata, cosmeticele sau bijuteriile pe care intenționăm să le dăruim

Dacă vreți să cumpărați bijuterii din argint sau aur, fiți foarte atenți. Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să achiziţioneze produsele care se dăruiesc în aceste zile – ciocolată, cosmetice sau bijuterii – numai din locuri autorizate, unde se eliberează bonuri fiscale, şi să citească cu atenţie etichetele pentru că există riscul să îşi pună sănătatea în pericol sau să cumpere produse contrafăcute, transmite Agerpres.

Citește și: Valentines day: CITATE despre dragoste și MESAJE celebre

„Se apropie „Sf. Valentin” – 14 Februarie şi ” Dragobetele – 24 Februarie, sărbători ale iubirii, ocazii în care se dăruiesc flori, ciocolată şi bomboane din ciocolată, bijuterii, produse cosmetice sau alte cadouri romantice. Pentru a oferi un cadou util şi plăcut celor dragi, sfătuiesc consumatorii să ţină cont de următoarele recomandări: la cumpărarea diverselor sortimente de bomboane şi ciocolată, care să nu le afecteze sănătatea, să aibă în vedere faptul că achiziţionarea acestor produse se face numai din locuri autorizate. Trebuie evitată cumpărarea de la vânzători ambulanţi, chiar dacă preţul oferit este comparativ mai mic. Înainte de cumpărare, trebuie verificată starea ambalajelor (integritate, etanşeitate) şi încadrarea produselor în data durabilităţii minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producător”, a scris, duminică, pe Facebook, Paul Anghel.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cum alegem ciocolata

Etichetele trebuie să conţină următoarele informaţii: denumirea produsului, numele şi adresa producătorului sau ale ambalatorului sau distribuitorului. În cazul produselor din import se vor înscrie numele şi adresa importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România, data durabilităţii minimale, cantitatea netă şi condiţiile de depozitare. Toate produsele din import trebuie să fie însoţite de etichete cu elementele de identificare şi informare în limba română.

„Pentru ciocolată şi produse din ciocolată trebuie menţionat în mod obligatoriu conţinutul de cacao substanţă uscată, exprimat în procente, astfel: ” cacao…% minim”. În cazul ciocolatei umplute se menţionează produsul de umplutură. Se exceptează de la indicarea cantităţii nete produsele din ciocolată preambalate, cu o greutate mai mică de 50 grame. Această excepţie nu se aplică produselor cu o greutate netă mai mică de 50 grame fiecare, atunci când sunt prezentate într-un ambalaj conţinând două sau mai multe astfel de produse, dacă conţinutul net total, inclusiv ambalajul, este egal sau mai mare de 50 grame. În cazul produselor din ciocolată turnate şi goale în interior, această indicaţie poate fi înlocuită cu conţinutul net minim. De asemenea, trebuie menţionat adaosul de cafea sau băuturi spirtoase, atunci când acesta depăşeşte 1% din masa produsului”, atenţionează comisarul ANPC.

De asemenea, ciocolata proaspătă trebuie să prezinte o suprafaţă lucioasă, nestratificată şi fără pete, să fie onctuoasă, casantă la rupere fără senzaţie de rugozitate la masticare, culoare şi gust specific, iar drajeurile trebuie să aibă suprafaţa netedă, lucioasă, uscată şi nelipicioasă.

Cum alegem produsele cosmetice

Potrivit sursei citate, la achiziţionarea produselor cosmetice, consumatorii trebuie să fie atenţi la o serie de detalii care le certifică faptul că produsele cumpărate sunt de calitatea dorită, nu sunt periculoase pentru sănătate, iar informarea/etichetarea lor respectă întocmai prevederile legale în vigoare.

Astfel, consumatorii trebuie să achiziţioneze cosmetice numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în cazul în care doresc să facă o reclamaţie.

„În plus, atenţionez asupra faptului că produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice „cu sacoşă”; să fie atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sunt dubioase, produsele provenind cu siguranţă din filiere paralele; să verifice dacă calitatea ambalajului corespunde valorii produsului. Sunt şanse mari ca un produs zis „de lux”, ambalat într-o cutie de carton sau de plastic banală, să fie de fapt o contrafacere”, atrage atenţia Anghel.

Cumpărătorii trebuie să examineze cu atenţie eticheta, deoarece o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere, să citească cu atenţie eticheta şi să ţină cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare de sănătate.

De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că unii producători şi importatori „de marcă” au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii, iar pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE. În plus, majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă durabilitate precedată de expresia „A se folosi preferabil înainte de”, urmată de data sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se află inscripţionată aceasta dată, exprimată fie prin luna şi an, fie prin zi, luna şi an, şi cu cifre arabe.

Anghel mai scrie că anumite produse, precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate ci au inscripţionat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (6, 12, 24 luni de exemplu), dar sunt şi produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele).

Mare atenție atunci când cumpărați bijuterii din argint sau aur

În ceea ce priveşte bijuteriile, este foarte important locul de unde sunt achiziţionate, având în vedere faptul că bijuteriile se vând peste tot, de la tarabe până la supermarket-uri, magazine de bijuterii şi în târgurile de cadouri.

„Dacă optăm pentru o bijuterie fină din aur, argint sau bătută cu pietre semipreţioase, ar fi bine să o cumpăram numai din magazine autorizate care vând astfel de produse. O bijuterie „din argint” vândută la colţ de stradă şi care costă câţiva lei nu poate fi din argint! Oferirea drept cadou a unei bijuterii din metal preţios, cu sau fără pietre preţioase, a devenit din ce în ce mai obişnuită, astfel că piaţă metalelor preţioase oferă o gama foarte largă de produse. Pentru consumatori, informarea poartă un rol esenţial înainte de cumpărarea propriu-zisă”, a transmis directorul general al ANPC.

În opinia sa, cel mai important lucru, care trebuie luat în considerare atunci când se cumpără acest tip de produse, este încrederea pe care o oferă furnizorul de astfel de bunuri. De exemplu, unul dintre lucrurile de care trebuie să se ţină seama, referitor la încrederea conferită de furnizor, este autorizaţia eliberată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) operatorilor economici care desfăşoară operaţiuni cu metale preţioase, a cărei copie trebuie să fie afişată într-un loc vizibil, în interiorul magazinului.

Evitați vânzătorii ambulanți

„Sfătuiesc consumatorii să evite cumpărarea bijuteriilor din metale preţioase şi/sau pietre preţioase de la vânzătorii ambulanţi. Achiziţionarea bijuteriilor din metal preţios trebuie să se facă de la operatorii economici autorizaţi de către ANPC să efectueze operaţiuni cu metale preţioase. Consumatorii trebuie să se să se ferească de oferte de vânzări nesolicitate, de vânzătorii ambulanţi sau care se afla în spaţii neautorizate pentru comercializarea unor astfel de produse”, a mai scris el.

La achiziţionarea bijuteriilor din metal preţios consumatorii trebuie să solicite informaţii complete despre produs, preţ, condiţii de cumpărare; să se asigure că primesc un Certificat de calitate în original, care trebuie să conţină obligatoriu detalii corecte, precise şi complete referitor la produsul cumpărat (titlul metalului, natura pietrelor etc) precum şi datele de identificare ale operatorului economic care comercializează produsul; să se asigure că primesc factura fiscală sau bonul fiscal care să justifice achiziţionarea produsului; să solicite informaţii suplimentare despre garanţia oferită produsului şi eventualele probleme de service ce pot să apară; să verifice politica respectivului operator economic, de returnare a bunurilor, în cazul apariţiei unor defecte ulterioare.

Vezi și mesaje de valentine’s day care pot fi trimise de ziua îndrăgostiților.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Spațiul Privat Virtual de la ANAF se îmbunătățește: La ce va ajuta noua funcționalitate

Publicat

în

Spațiul Privat Virtual de la ANAF se îmbunătățește: La ce va ajuta noua funcționalitate

SPV (Spațiul Privat Virtual), serviciul gratuit de la ANAF, care pune la dispoziția utilizatorilor o serie de activități fiscale și îi scutește pe aceștia de statul la cozi, la ghișeele instituțiilor, se îmbunătățește cu o nouă opțiune pentru cei aproximativ două milioane de cetățeni români care au cont.

Cu ajutorul SPV, românii pot, printre altele, să depună declarații sau cereri, pot solicita documente sau au ocazia de a verifica situația fiscală proprie. Datorită unui proiect de lege proaspăt lansat de Fisc în transparenţă decizională, românii care au conturi în SPV vor beneficia și de funcționalitatea „formular de contact”.

La ce te va ajuta noua funcționalitate, concret

Elit - Gustul Desăvârșit

Cu ajutorul acestei noi opțiuni, pot fi adresate cereri de îndrumare şi asistenţă în domeniul legislaţiei fiscale și în domeniul tehnologiei informaţiei, sesizări, petiţii, reclamaţii, conform documentului consultat de Economica.net.

De notat faptul că pentru multe categorii de contribuabili înscrierea în SPV est încă opțională, dar înregistrarea în SPV a devenit obligatorie, începând cu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată.

Obligativitatea se adresează, conform legii, persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.

De reținut că persoanele fizice sau juridice care dețin certificate digitale calificate pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora.

Ce alte noutăți mai are ANAF, în această perioadă

O altă noutate pe care ANAF o transmite în această perioadă face referire la persoanele care câștigă venituri din activități independente. 25 mai 2022 este termenul limită până la care se poate depune Declarația Unică. Persoanele care nu depun documentul pot fi sancționate cu o amendă ce poate ajunge până la 500 de lei!

Anul acesta, Declarația Unică vine cu modificări importante. De exemplu, și pensionarii trebuie să depună Declarația în anumite condiții.

„Astfel, aceștia nu sunt scutiți de depunerea declarației unice și plata dărilor fiscale pentru veniturile pe care le obțin, pe lângă pensie, din activități independente, din drepturi de proprietate intelectuală (cu excepția celor pentru care impozitul se reține la sursă), cedarea folosinței bunurilor (chirii), din activități agricole, silvicultură și piscicultură pentru care venitul net se stabilește în sistem real, transferul titlurilor de valoare şi orice alte operaţiuni cu instrumente financiare sau venituri din alte surse pentru care există obligația depunerii acestei declarații.

Dacă au obținut astfel de venituri anul trecut, pensionarii trebuie să depună Declarația Unică și să plătească dările aferente până la 25 mai. Potrivit Codului fiscal, impozitul datorat pentru veniturile enumerate mai sus este de 10%”, explică specialiștii EY România.

Sursa: playtech.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vouchere pentru persoanele vulnerabile: Când vor ajunge cardurile pentru alimente la români

Publicat

în

Vouchere pentru persoanele vulnerabile: Când vor ajunge cardurile pentru alimente la români

În cursul zilei de luni, 23 mai, în briefingul susţinut la finalul şedinţei de Guvern, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a anunţat că marea majoritate a voucherelor pentru persoanele vulnerabile vor fi distribuite către beneficiari în luna iunie, iar ce rămâne în prima parte din iulie.

„Prima tranşă se va derula prin distribuirea acestor vouchere pentru persoanele vulnerabile pe o perioadă cuprinsă între luna iunie şi iulie, dar noi încercăm ca în luna iunie să fie distribuite marea majoritate a acestor vouchere şi ce rămâne în prima parte din luna iulie. Îi asigur pe toţi beneficiarii că îşi vor primi dreptul (până la finalul lunii iulie n.r.), în cel mai rău caz se întâmplă acest lucru. Avem aproape 3 milioane de vouchere de distribuit, iar acest volum este imens, dar aceasta nu ne scuteşte ca să nu ajungă voucherele în timpul pe care îl avem la dispoziţie, respectiv luna iunie şi iulie. Restul care va rămâne la sfârşit de lună iunie, ne mobilizăm, astfel încât în prima parte a lunii iulie toată lumea să aibă aceste vouchere distribuite, dar şi banii”, a precizat Boloş.

El a menţionat că voucherele care se distribuie până în data de 10 iunie se vor încărca în 2-3 zile, conform mecanismului specific de plată a banilor, care presupune deschiderea de credite bugetare şi apoi viramentul pe care îl face unitatea emitentă.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Decalajul între data la care e distribuit cardul, să zicem în 10 iunie, încărcăm până în 15 iunie, dar nu aş vrea să avansez termene ci aş vrea să discut încă o dată cu emitenţii de carduri, pentru că munca lor este cea mai grea, aceea de a întocmi ordinele de plată pentru fiecare dintre beneficiarii de pe listă. Dar repet tranşele se vor plăti conform celor stabilite şi anunţate potrivit programului de măsuri economico-sociale”, a mai spus Boloş.

Întrebat despre ceea ce a transmis directorul Poştei Române, respectiv că voucherele vor ajunge la beneficiari abia în luna august, şeful MIPE a răspuns: „Eu nu ştiu ce a declarat directorul Poştei Române, eu ştiu realitatea, şi anume că avem o convenţie încheiată inclusiv cu Poşta Română şi că are acest termen la dispoziţie pe care trebuie să îl respecte, pentru că are o convenţie, termene şi noi îi plătim aceste servicii, deci se va mobiliza astfel încât să îşi respecte convenţia pe care a încheiat-o”.

El a adăugat că Poşta Română nu este în coordonarea MIPE, dar având această convenţie semnată şi un termen asumat, „va trebui să îl respecte”. „Tranşa I este cea mai dificilă, după care tranşele 2 -3 -4 se rezumă doar la a încărca cardurile cu bani, deci va fi mult mai uşor, de aceea fac apel la beneficiarii de vouchere sociale, dacă vor apărea aceste sincope să le sesizeze din timp şi noi încercăm să fim operativi”, a subliniat Marcel Boloş.

Guvernul a aprobat, în şedinţa din 9 mai, măsura referitoare la tichetele sociale care vor fi acordate mai multor categorii de persoane care se află în risc de deprivare materială şi de sărăcie extremă. Aceştia vor beneficia, o dată la două luni, de un voucher social în valoare de 250 de lei.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

VIDEO| Trei polițiști au devenit eroi pentru un pisoi blocat în motorul unei mașini: Cum s-a sfârșit aventura bietului animal

Publicat

în

VIDEO| Trei polițiști au devenit eroi pentru un pisoi blocat în motorul unei mașini: Cum s-a sfârșit aventura bietului animal

Trei agenți de poliție din cadrul Secției 15 Poliție din București au devenit eroii unui motănel negru, blocat în motorul unei mașini. Aventura pisoiului a avut un final fericit, fiind adoptat de șoferița în mașina căreia se adăpostise.

„În această dimineață, Andrei, Alexandru și Adrian, din cadrul Secției 15 Poliție din București, se aflau în patrulare, când au observat pe mijlocul drumului o mașină oprită cu avariile pornite iar lângă aceasta o femeie. Colegii noștri au oprit lângă ea.

Elit - Gustul Desăvârșit

-Bună dimineața! Aveți nevoie de ajutor?
-Cred că este o pisică blocată la motor. Tocmai ce am plecat cu mașina și se tot aude un mieunat. Sigur e la motor!
-Intrați, vă rugăm, în mașină, dar nu porniți motorul! Luați de volan dreapta. Împingem noi mașina să o scoatem de pe partea carosabilă, apoi ne uităm să vedem ce e.

Colegii noștri au împins mașina într-o zonă sigură și au ridicat capota. Într-adevăr era un pui de pisică. Operațiunea a durat câteva momente, iar după cum se poate vedea în imagini, puiul a fost salvat! Un gest de normalitate, dar care a salvat o viață!” au scris reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne pe Facebook.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare