// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Scandalul autostrăzii demolate, în faza plângerilor penale. Conducerea CNADNR decapitată

După doi ani în care s-a afllat la cârma CNADNR, Narcis Neaga a fost demis de Ministerul Transporturilor, și înlocuit cu Cătălin Homor, fost director interimar la compania de stat Metrorex. Înlăturarea lui Neaga este direct legată de gravele deficiențe ce au condus la demolarea unei porțiuni din autostrada A1, la doar 9 luni de la inaugurarea sa.

 

autostrada-demolataScandalul autostrăzii demolate de pe lotul 3 al A1 Orăștie – Sibiu s-a mutat din noiembrie la procurori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu,ce a fost ulterior declinată către DNA, în care acuză constructorul Ipregilo de înşelăciune.

Având în vedere faptul că potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la parchetul de pe lângă tribunalul Sibiu.(…) În temeiul articolului 20 din Codul de procedură penală, CNADNR SA se constituie şi parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat.”, anunțau în urmă cu o lună reprezentanții CNADNR.

 

Miza este uriașă, întrucât dacă nu se vor găsi soluții, respectiv bani, pentru remedierea situației autostrăzii demolate până la sfârșitul anului viitor, statul român riscă să returneze toată finanțarea nerambursabila de 370 de milioane de euro primită de la UE pentru întregul tronson de autostradă.

Reprezentanții Impregilo nu comentează acuzațiile CNADNR, rezumându-se la a sublinia de fiecare dată faptul că reprezentantul companiei de stat a supervizat și aprobat rapoartele de lucrări realizate de constructorul italian.

În acest moment blocajul este total. Șantierul pe autostrada demolată este părăsit, CNADNR și Ipregilo dau vina unii pe ceilalți, iar soluții clare nu se întrevăd, din moment ce iatalienii au încasat deja 94% din banii pentru lucrare. (PB)

 

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

5 Răspunsuri la Scandalul autostrăzii demolate, în faza plângerilor penale. Conducerea CNADNR decapitată

  1. Rosshhu 08.12.2015 la 16:05

    poate decapitata

  2. pilu 08.12.2015 la 16:17

    Ati vazut cum v-a lasat Ponta in kkt ? Cel mai cinstit guvern.Traiasca PSD-ul si maririle de salar. Restul nu conteaza

  3. DIRZULE, unde esti!? 08.12.2015 la 17:16

    Vino si mai spune-ne, cat “bine” a facut tarii galacticul Ponta si guvernul lui de “cei-mai-cinstiti” psd-sti!..

  4. florinch 09.12.2015 la 21:24

    Pentru cine a citit Legea 10/1995 vor fi mai multi responsabili:
    1. Proiectare – verificatorii de proiect atestati pe specialitati indicati de CNADNR;
    2. Executie – dirigintii de santier care au reprezentat CNADNR in relatia cu constructorul;
    3. ISC – daca a admis faze determinante semnand PV in acest sens.

    Exista in toata povestea si un bine. HG 273/1994 prevede ca daca investitorul solicita sa preia o parte din lucrare inainte de terminarea intregii lucrari, ceea ce s-a intamplat odata cu mult criticata inaugurare, Toate riscurile şi pericolele pentru partea
    preluată trec temporar asupra investitorului, cu excepţia viciilor ascunse şi a celor decurgând din executarea necorespunzătoare.
    Asadar e foarte bine ca s-au observat deficientele inainte de PV la terminare. Daca i s-ar fi eliberat si garantia de buna executie ar fi fost mult mai rau.

    In alta ordine de idei, politicienii n-au nicio legatura cu ceea ce s-a intamplat. Nu i-a dat Ponta ordin verificatorului, RTE-istului, dirigintelui, CQ-ului sa admita lucrari executate necorespunzator si nici constructorului sa-si bata joc de lucrare.

    • Unul 10.12.2015 la 12:25

      Ca si in cele mai reusite “trucuri de magie”, si acest truc cu autostrada, ii facut in momentul initial”, Politicul a ales “executantul(si a luat spaga), ulterior i-a facut “protectie”, in fata “organe statului”, si acum vrea “sa se spele pe maini”, ca Pilat din Pont!