Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Politică Administrație

Scandalul autostrăzii demolate, în faza plângerilor penale. Conducerea CNADNR decapitată

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

După doi ani în care s-a afllat la cârma CNADNR, Narcis Neaga a fost demis de Ministerul Transporturilor, și înlocuit cu Cătălin Homor, fost director interimar la compania de stat Metrorex. Înlăturarea lui Neaga este direct legată de gravele deficiențe ce au condus la demolarea unei porțiuni din autostrada A1, la doar 9 luni de la inaugurarea sa.

 

autostrada-demolataScandalul autostrăzii demolate de pe lotul 3 al A1 Orăștie – Sibiu s-a mutat din noiembrie la procurori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu,ce a fost ulterior declinată către DNA, în care acuză constructorul Ipregilo de înşelăciune.

Având în vedere faptul că potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la parchetul de pe lângă tribunalul Sibiu.(…) În temeiul articolului 20 din Codul de procedură penală, CNADNR SA se constituie şi parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat.”, anunțau în urmă cu o lună reprezentanții CNADNR.

 

Miza este uriașă, întrucât dacă nu se vor găsi soluții, respectiv bani, pentru remedierea situației autostrăzii demolate până la sfârșitul anului viitor, statul român riscă să returneze toată finanțarea nerambursabila de 370 de milioane de euro primită de la UE pentru întregul tronson de autostradă.

Reprezentanții Impregilo nu comentează acuzațiile CNADNR, rezumându-se la a sublinia de fiecare dată faptul că reprezentantul companiei de stat a supervizat și aprobat rapoartele de lucrări realizate de constructorul italian.

În acest moment blocajul este total. Șantierul pe autostrada demolată este părăsit, CNADNR și Ipregilo dau vina unii pe ceilalți, iar soluții clare nu se întrevăd, din moment ce iatalienii au încasat deja 94% din banii pentru lucrare. (PB)

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Lucrări de modernizare la două străzi din comuna Horea: Licitația de aproape 9 milioane de lei, lansată în SEAP

Bogdan Ilea

Publicat

în

Lucrări de modernizare la două străzi din comuna Horea: Licitația de aproape 9 milioane de lei, lansată în SEAP Primăria comunei Horea a lansat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, proiectul care dorește modernizarea a peste 5 kilometrii de drum. Este vorba despre strada Bisericii și drumul vicinal Horea – Teiu – Preluca. Aproximativ 4,5 […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea